Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 17:07
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tablet die ik in ons kattenverblijf op afstand kan aan en uitzetten, en waar ik vervolgens naar toe kan casten of op afstand bedienen. Het liefst heb ik een wat grotere tablet van 12 of 12< inch. De keuze voor een tablet en geen tv is dat ik een tablet gemakkelijk in een deurpaneel kan monteren met een plexiglas plaat er voor en ook voor een stukje verbruik/warmte ontwikkeling in het kastje.

Ik ben zelf niet helemaal thuis in wat er mogelijk is om op afstand te doen, en ik heb ook gezocht op google maar kan alleen vinden hoe je een tablet die aan staat kunt bedienen. Ik kan nergens vinden hoe ik de tablet via domotica kan aan en uitzetten.

Ik hoor graag jullie suggesties.

BVD!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een domme vraag maar waarom? Als het voor de katten is, laat maar?
The human eye can detect 10 to 15 images per second before they all blend together into a movie. that is why for the longest time, 24 frames per second was the standard. Old tube style tvs would produce 60 frames per second which was perfectly fine for humans.

Problem is dogs have better motion vision than humans to aid in hunting. Essentially they see more images in a second thus they can process prey faster. Cats have even better vision than dogs which is how they can appear to grab stuff out of the air that we can't even see.

For a dog to watch TV they need 70 frames per second and for a cat to see tv they need 100 frames per second. With modern 120hz+ tvs, dogs and cats finally understand why we stared at that strobe light box for so many years.
Met dank aan @Bas170

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
De eerste tablet waar ik aan dacht van dat formaat is de iPad pro, en die is duur, plus ik ben niet bekent dat je er naar toe kan casten (wel er vanaf).
https://www.apple.com/nl/ipad-pro/

Dan zijn er mogelijk oplossingen met een Microsoft Surface (Windows). Daar zijn ook tablets in het gewenste formaat van, en aangezien het Windows is kun je er voldoende software voor vinden om er naar te streamen.
https://www.microsoft.com...e/devices/compare-devices

Mogelijk zijn er ook Chromebooks waar je wat mee kunt en Android apps op te zetten.

Ook zijn er bedrijven die op Android gebaseerd schermen leveren voor in winkel etalages, en welkomstschermen bij recepties om bezoek te registreren. Daar kun je zeker naar casten.

Kortom, er is best wel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Omdat al onze katten natuurdocu's op tv kijken? Kennelijk vinden ze het toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Pak gewoon een willekeurig (tv)scherm en hang er een Chromecast aan.

Met een plaat gehard glas ervoor *

[ Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 30-07-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Omdat al onze katten natuurdocu's op tv kijken? Kennelijk vinden ze het toch leuk.
swhnld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:31:
De eerste tablet waar ik aan dacht van dat formaat is de iPad pro, en die is duur, plus ik ben niet bekent dat je er naar toe kan casten (wel er vanaf).
https://www.apple.com/nl/ipad-pro/

Dan zijn er mogelijk oplossingen met een Microsoft Surface (Windows). Daar zijn ook tablets in het gewenste formaat van, en aangezien het Windows is kun je er voldoende software voor vinden om er naar te streamen.
https://www.microsoft.com...e/devices/compare-devices

Mogelijk zijn er ook Chromebooks waar je wat mee kunt en Android apps op te zetten.

Ook zijn er bedrijven die op Android gebaseerd schermen leveren voor in winkel etalages, en welkomstschermen bij recepties om bezoek te registreren. Daar kun je zeker naar casten.

Kortom, er is best wel keuze.
Maar kan ik dergelijke apparaten ook aan en uit zetten vanuit een andere ruimte? Via een aan/uit stekker die ik kan bedienen over wifi bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
99ruud99 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:32:
Pak gewoon een willekeurig (tv)scherm en hang er een Chromecast aan.

Met een plaat gehard glas ervoor *
Omdat ik denk dat een tv meer warmte opwekt en vaak minder plat zijn, zoals gezegd ik wil hem in een kastdeurtje wegwerken (die zijn misschien 15mm dik). Ook merk ik dat bij de tv's in huis, en de tv's die ik in het verleden heb gehad zij naar stand-by schakelen zodra ik er spanning op zet. Ik weet niet of dat anders is in te stellen (dus dat de tv dan ook meteen aan gaat). Maar ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Dan moet je digital signage panelen zoeken. Die starten default te spelen vanaf een bron en gaan ook niet uit na X uur.

Maar dat is duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Met een Chromecast kan je een tv wekken uit stand by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
cobalt60 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Maar kan ik dergelijke apparaten ook aan en uit zetten vanuit een andere ruimte? Via een aan/uit stekker die ik kan bedienen over wifi bijv.
De Microsoft Surface devices, mits met netwerk kabel aangesloten, ondersteunen Wake On Lan, dus kun je een Shut Down commando en start commando geven.

https://docs.microsoft.co...n-lan-for-surface-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
99ruud99 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:05:
Met een Chromecast kan je een tv wekken uit stand by
Daarvoor moet de TV wel iets van HDMI CEC ondersteunen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:11
Sonoff schakelaar met tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een oude tablet en via Kodi z'n webinterface een video starten en/off playlist maken/starten op repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Accretion schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:38:
Een oude tablet en via Kodi z'n webinterface een video starten en/off playlist maken/starten op repeat.
Maar hoe zet ik de tablet dan ook remote aan en uit?
De bedoeling is dat ik zelf van afstand dit alles kan organiseren zonder de ruimt zelf te betreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
swhnld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:21:
[...]

De Microsoft Surface devices, mits met netwerk kabel aangesloten, ondersteunen Wake On Lan, dus kun je een Shut Down commando en start commando geven.

https://docs.microsoft.co...n-lan-for-surface-devices
Ik lees dat dat met ethernet naar usb nogal lastig werkt waarbij mensen het niet voor elkaar krijgen. Ik ga mij eens verdiepen in een surface tablet.
Pagina: 1