.LIVE - Events

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
Hoi!,

Naar aanleiding van wat reacties in dit nieuwsbericht, en ervaringen van mijzelf uit het verleden,
nieuws: NASA lanceert Marsrover Perseverance
had ik al eens een avondje zitten denken dat het best tof zou zijn dat ik op T.net live tech events kan ontdekken.

Ik heb wel eens vaker een live stream gemist van iets technisch, waar dan wel een nieuwsbericht over kwam. Je kunt natuurlijk gewoon terugkijken, maar dat voelt (zeker met het nieuwsbericht van vandaag) heel anders. Je wilt er dan ook echt "live" bij zijn.

Nu snap ik ook dat dit niet zo simpel is. Stel je maakt een vakje op de frontpage waar je verwijst naar live events van vandaag of deze week, dan moet dat vakje niet leeg zijn. Er moet dus iemand tijd steken in het bijhouden van die dingen... en dat op verschillende technische onderwerpen. Je kunt moeilijk iedereen tips in laten sturen want dan zit je 4 uur per dag tips te filteren. Dit lijkt me bij de normale tip functie al best wat werk.

Er zal ook wel een topic verschijnen waarin mensen klagen dat iets niet Tech is of juist wel... De grens bepalen wat technisch is, zal lastig zijn.

Maar het zou wel heel tof zijn. Een sectie op de FP waar ik 's ochtends zie welke live events er allemaal zijn mbt techniek.

Valt hier over te brainstormen, of hebben jullie dat al eens gedaan en zie ik iets over het hoofd?

Het is wellicht een plan om een pilot te doen in GoT. Ergens een topic waarin iedereen een tijd lang links mag posten naar live events, en dat we dan eens kijken wat er allemaal voorbij komt, en of dat genoeg zou zijn voor een sectie.

Ikzelf vind het althans jammer als ik zo een event mis. Ik heb er niet altijd tijd voor om naar te kijken, maar soms ben ik bereid om zelfs vrij te nemen. Zo was ik heerlijk vrij vanmiddag, en heb er de lancering bij gepakt :D.

Alvast dank voor je tijd.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:02

ikloon

Product Owner
Leuk en interessant idee. Maar dit lijkt me eerder iets voor de redactie om eens op waarde te schatten. Dus ik verplaats het topic even naar Geachte Redactie.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Redactioneel hebben we hier niet echt een oplossing voor, behalve nieuws schrijven over toekomstige lanceringen/events.

In het geval van Perseverance hebben we dat ook gedaan:
nieuws: NASA lanceert Marsrover Perseverance op zijn vroegst op 30 juli
reviews: Marsrover Perseverance - Betere camera's, helikopter en nieuwe tools

Je moet het dan echter zelf in je agenda zetten, dat kunnen wij niet voor je doen ;) Wat dat betreft begrijp ik de wens voor een eventkalender, het is ook zeker een idee dat vaker is geopperd. De suggestie om het te combineren met een forumtopic voor input vind ik een goede. Ik zal het nog eens in de groep gooien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xtuv op 03-08-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
@Xtuv Als ik mijn agenda met je deel, is dan het probleem opgelost? :+

Maar inderdaad, soms komt er al wel eens een nieuwsbericht voorbij wat ik in mijn agenda zet. Ik ben zelf minder betrokken in de game ontwikkelingen of in de console updates. Zo kwam ik toevallig laatst ergens een link tegen van de nieuwe Xbox games. Dat was een presentatie van HALO ed. Ik zou dat nooit zelf geweten hebben, maar heb wel met een half oog mee zitten kijken tijdens die presentatie.

Ik zit alleen nog steeds zelf te denken waar je de grens moet trekken. Je wilt denk ik niet perse een splitsing gaan krijgen omdat sommige mensen ook events van vloggers willen volgen, of events waarin records worden gebroken.

Ik denk dat ik zelf het meest behoefte heb aan presentaties en lanceringen van tech bedrijven. Dat is redelijk in te sluiten in kaders, maar ik lig al in conclaaf met mijzelf over bijvoorbeeld de presentatie van de nieuwe WK voetbal. Tegenwoordig komt er heel wat techniek bij die voetbal kijken.... maar zou ik dat tech genoeg vinden?

FreeReef.nl