Goede video conference oplossing ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag. We willen graag wat upgraden aan de video conferencing hardware.

Nu heb je tegenwoordig de big 3 in the video conferencing.
MS Teams
ZOOM
Cisco WebEx

allemaal hebben ze vaak eigen software etc, en dat is jammer. We willen een omgeving waarbij bijvoorbeeld 1 klant die altijd zoom gebruikt, we direct op zoom kunnen etc, of wanneer een klant MS teams heeft we op teams kunnen overstappen.

Elke fabrikant heeft zijn plugins en downloads hiervoor. Maar is dit ook te centraliseren. Volgens mij werken ze allemaal via het SIP protocol of niet, kan dit ook voor video gebruikt worden en niet alleen voor telefoneren bijvoorbeeld?

Op internet zijn er zoveel van die top 10 websites die alleen maar geld vangen omdat ze betaald worden om iets daarover te posten. Dus die vertrouw ik al niet.

Het liefst zonder subscription.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 21:58

amx

Ik snap de vraag niet wat de hardware te maken heeft met de vraag welke software beter is.
Daarnaast: zonder subscription?

Je zit dus eigenlijk te denken aan iets dat on premise wordt uitgevoerd dat zonder abonnement beschikbaar is.

Chrome plugins? Maar dan nog: wat wil je aan de hardware veranderen als je op zoek bent naar software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:30:
...We willen een omgeving waarbij bijvoorbeeld 1 klant die altijd zoom gebruikt, we direct op zoom kunnen etc, of wanneer een klant MS teams heeft we op teams kunnen overstappen....
En wat is er mis om 3 executables te installeren en klaar, simpel gezegd? En volgens mij zijn Zoom & WebEx ook als 100% web-based versie bruikbaar mits je hardware voldoende acceleration biedt.

Ik ga meteen voorbij aan de rest van je vragen want je kan aan je water voelen dat geld & techniek natuurlijk onderzoekbaar is maar inherent onmisbaar voor jouw gezochte oplossing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
Zakelijk en zonder subscription ??? If you pay peanuts, you get monkees..

Zakelijke software kost geld, hetzij aanschaf, abo of installatie/onderhoud.
Een universele dienst is bv BlueJeans voor videoconferences.

Zelf installeerden we gewoon de benodigde clients ( Teams, Webex etc ) op een vergaderkamer pc, een goede experience is alles en imho heb je dat alleen met een goede pc en full client erop. De clients kosten meestal geen geld, en men kan dan aan iedere externe conference deelnemen.

Zelf gebruikten we Sfb ( nu teams ) om meetings te organiseren. De externe partij kan dan de full client gebruiken of de webclient om deel te nemen. BlueJEans kan ook met de meeting gekoppelt worden indien nodig.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt het over 3 softwarepakketten. Je plaatst dit topic in Non-Windows OS, maar spreekt met geen enkele letter over het OS waar het op moet draaien.

Omdat je het niet specifiek over een OS hebt, is er ook geen OS specifieke vraag. Dit topic hoort dus helemaal niet in NOS. Ik verplaats daarom je topic naar het juiste forum, Client Software Algemeen. NOS -> CSA.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ze zijn AFAIK alledrie 100% webbased te gebruiken zonder plug-ins en gratis voor zover je de ander de uitnodiging laat sturen. Of kwaliteit en gebruiksgemak voldoen is een andere vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSam
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-08-2020
There are lot of video conferencing solution providers have on online market. I would like to suggest top video conferencing solutions with 100% custimizable options.

1. MirrorFly
2. Apphitect
3. Cometchat
4. Twilio

I hope this solutions are helps to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Teams kun je uitrollen via Microsoft Endpoint Manager.
Zoom kun je uitrollen via Microsoft Endpoint Manager.
Cisco Webex lijkt te kunnen worden uitgerold via Endpoint Manager. De laatste heb ik zelf nog niet getest.

Is hiermee je vraag beantwoord?
Pagina: 1