gmail export .json file

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag in het kader van het exporteren van gmail heb ik een takeout zip file in mn download folder.

Relevante software en hardware die ik gebruik...uhm ik heb van alles geprobeerd ik heb de de zip uitgepakt maar krijg het nu niet leesbaar. Het zijn vnl .json files en ik heb geen programma dat dat leest. Mozilla zeggen ze maar die geeft niks weer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: googlen en er schijnen opties te zijn maar ik zoek een goede en betrouwbare bron om te downloaden. Ik bedoel een programma die die files leest.

Ik durf niet goed zomaar even iets te downloaden want in verleden heeft dat wat narigheid opgeleverd met malware en soort exe files die in mn computer zaten. Die verziekten de boel een beetje.

Ik hoor graag en dank!

L

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Wat is je doel precies? De json files openen? In principe zijn die files gewoon met kladblok te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Als het goed is heb je een html pagina waar alles in staat.
Van daaruit kan je doorklikken naar je relevante informatie

//
Reading the File

Once you’ve downloaded the file to your computer, you can extract the zip file by Double Clicking (Mac), or Right Click -> Extract Here (Windows).

Once you’ve extracted it, you can open the file index.html to view a summary of all the files that have been downloaded, or open any of the folders to view your data.
//

[ Voor 59% gewijzigd door Deshmir op 30-07-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Json bestanden kun je goed met notepad++ bekijken. Wel even de taal naar Json zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

json is een generiek file format voor datatransfer. Kan je idd gewoon bekijken via kladblok of mooier met iets als notepad++, maar dat is geen handige manier om mails te bekijken. Al helemaal niet als de mail opmaak en (uuencoded?) bijlagen bevatten.

Dan is een import naar een derde systeem wel zo handig. Maar ik meen me te herinneren dat de mails zelf in mbox-formaat werden geëxporteerd. Is dat nog zo? Die kan je rechtstreeks openen in bijv Thunderbird.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dank voor de reacties. Om je e-mails uit Gmail te halen is echt niks, zou je het niet in ander account kunnen importeren. Notepad is ruk en leest niet fijn en de attachments dan?

Waarom is een reden voor maar dat wil ik graag even laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
imapsync en je synct je hele Gmail mailbox zo naar een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
pennywiser schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:26:
imapsync en je synct je hele Gmail mailbox zo naar een andere
Kan dat ook nog met de geëxporteerde files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ben met googelen bezig en lijkt te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
LucyLG schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Kan dat ook nog met de geëxporteerde files?
Weet niet wat dat voor formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
pennywiser schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Weet niet wat dat voor formaat is.
Ik zie diverse file formats maar de email is een MBOX file...maar er zitten ook andere extenties in mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Het schijnt dat je daar weer mboxtpoimap.pl voor hebt:

https://github.com/imapsync/imapsync/issues/111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LucyLG schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:34:
[...]
Ik zie diverse file formats maar de email is een MBOX file...maar er zitten ook andere extenties in mappen.
Ah dus toch wel gewoon mbox. Dat is een heel gangbaar mailbox-formaat, te openen met bijv Thunderbird. Met de hand in de juiste directory zetten werkt vast ook, makkelijker is zoeken bij google naar 'thunderbird import mbox' => https://www.stellarinfo.c...ox-file-into-thunderbird/ (NIET iets kopen op die site maar gewoon de gratis https://addons.thunderbir.../addon/importexporttools/ installeren)

Mbox is overigens ook gewoon een tekstbestand, te openen met notepad / notepad++ / whatever

De json files zijn allerhande andere inhoud, de filename zal zeggen wat het is. Importeren hangt af van details zoals wat waarnaartoe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ikdenk dat het gelukt is. Gmail in outlook krijgen is niet het grootste probleem maar omdat het een export is met MBOX accepterrt Outlook het niet en moet het eerst geconverteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Als je doel is om mail te exporteren/importeren tussen accounts.

Gebruik Thunderbird e-mail client. Koppel beide accounts in. En sleep je "mappen" van de een naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
@Pikkemans thanks wantb het werkt niet...hoe lang kan je hier nog tijd aan besteden....

Ik geef niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Niet alleen dat maar iemand had een leuk idee om de computer te encrypten met een pim. Veracrypt. Het hele ding startte niet eens meer op ineens...

Zal ik niet gewoon een apple kopen en consument spelen die geen verstand ervan heeft? pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:01
Je kunt gewoon een imap kopie maken.
Vroeger kon dat met GMail Backup, maar nu moet iets ander gebruiken. Want dat werkt niet meer door security verbeteringen van google.
Thunderbird of MailStore bijvoorbeeld. Of dit python programmatje als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Met Thunderbird heb ik wat geprobeerd en lullige is dat ik niet meer weet wat ik allemaal heb gedaan. Maar de export van Gmail zit erin!

Dank!!!
Pagina: 1