Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:28
Mijn vraag
Vandaag viel mij op dat wanneer ik met mijn rechter analoge stick naar links draai, het draaien zelf hapert en vertraagt. Doe ik dezelfde beweging maar naar rechts, dan draait hij wel goed rond. Ik heb er een filmpje van gemaakt:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Call of Duty®: Modern Warfare®_20200730004315

Ik had dat probleem ook al gemerkt bij Apex Legends en dacht dat het aan het spel lag en de auto aim. Maar zelfs als ik over bv armor gaat, vertraagt hij niet specifiek. En het is random. Nog mensen die dit hebben ervaren en kunnen oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
PS4, Dual Shock controller

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voorlopig geen concrete oplossingen gevonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
Hoe oud is de controller? Zou best kunnen dat 'ie wat versleten en/of vies is, waardoor naar links niet helemaal goed meer gaat. Indien mogelijk, probeer het met een andere controller.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:34
@pina Wat @Hahn zegt.... eerst het probleem isoleren: is het je controller? dus eerst een andere aansluiten en proberen. Hoogst waarschijnlijk wel.

Als je controller jonger dan 2 jaar is kun je bij de verkoper proberen een gratis reparatie geregeld te krijgen. Is de garantie verlopen, dan kun je proberen om je controller open te maken en schoon te maken, of zelfs het mechanisme van de rechterstick te vervangen. Er zijn zat onderdelen te krijgen op ebay / aliexpress.

Of een nieuwe controller kopen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

RnB

Ik heb hetzelfde, lijkt inderdaad een versleten knop te zijn. Ik heb gelezen dat je de controller kan resetten en dat dit soort vage problemen verdwijnen, is bij mij helaas niet gelukt. Je kan het tenminste proberen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
gisteren nochtans vergeleken met andere controller maar waarschijnlijk toch niet goed genoeg getest... vandaag nog een andere vergeleken en het ligt wel degelijk aan de controller. Is intussen ook al een eindje oud. En om nu een nieuwe te kopen vind ik wat zonde gezien de PS5 er over een half jaar zal zijn
Pagina: 1