Corsair H110i v2 voor mijn i9 9900K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robingouw
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-08 09:30
Mijn vraag

Ik heb momenteel deze kast: pricewatch: Thermaltake View 37 ARGB Edition

Deze kast samen met de Corsair H110i v2 koeler op mijn i9 draait nu niet heel vlekkeloos. Ik heb de koeler tegen het zijpaneel geplaatst zoals op de fotos van de kast ook gedaan is, maar op deze manier kan mijn pomp maar net strak op de cpu vastgemaakt worden. Nu staat dus een van de buizen heel strak en plat, en de andere iets boller (iets meer speling aangezien die dichter tegen de radiator staat).

Nu heb ik 2 vragen hierover:

1. heeft dit een impact op het koelvermogen? aangezien mijn temps (onder load) naar de 94/95 graden schieten en idle tussen de 35/45 draait.

2. Stel ik zou er de koeler vervangen door een 115i (2x 140mm) heb je dan ook iets langere buizen waar het water door loopt zodat dit makkelijker is aan te sluiten? of houd ik dan hetzelfde gedoe. Een 360 zou ik in principe ook kunnen plaatsen, maar dan heb ik geen ruimte meer voor 3 brackets. (die ik liever wel wil behouden en dus ook voor een 140mm ga (als dit dus een voordeel heeft op wat ik nu heb)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:31

jbbrans

De Corsair H110i v2 kan ik nergens vinden, wel de H110i GTX of de H100i V2. Maar alle huidige Corsair AIO koelers hebben een slang lengte van 350mm, daar ga je dus niets mee winnen.

Wat je eens kan proberen is om de radiator los te schroeven van je kast, zodat je slangen los liggen en dan kijken wat je temperaturen worden.

Een 2e wat je kan kijken is of de watertemperatuur oploopt onder load. Deze kan je volgens mij in zien in het Corsair programma.