“Niet hele topic gelezen”-filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Verbazingwekkend vaak zie ik nog posts die beginnen met “ik heb niet het hele topic gelezen maar....” en dan de plank volledig misslaan.
Zie hier ruim 8450 topics met deze quote erin:
zoeken naar '“Ik heb niet het hele topic gelezen maar”'

Hoe lastig zou het zijn om posts vantevoren te scannen (doen we met plaatjes nu ook al), en als de beruchte tekst wordt gevonden een popup te tonen “dat is niet zo handig, misschien moet je eerst eens lezen dan” en de post weigeren / kans geven tot aanpassen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

En tot hoeveel berichten per topic verwachten we dan dat mensen zich wél inlezen?
Of geldt dit ook bij topics met duizenden berichten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Het enige wat je uiteindelijk krijgt is dat mensen die tekst niet meer gaan hanteren. 8)7

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MSHG8897
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-09 18:22
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vind het wel een goed idee.

Nee denk toch dat het niet werkt, zoals hierboven al staat. Dan type je dat zinnetje niet meer. En bij veel topics zijn er tientallen of zelfs honderden pagina's. Volledig inlezen is daar wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Wootism schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:02:
En tot hoeveel berichten per topic verwachten we dan dat mensen zich wél inlezen?
Of geldt dit ook bij topics met duizenden berichten?
Systeembeheerders en hun problemen - deel 38

Voor de mensen die de lounge niet inkunnen - dat is een topic waar al 38 delen van bestaal, elk met 40 tot 700 pagina's. De dag dat een pop-up mij gaat vertellen dat ik ~3.000 pagina's aan reacties moet doornemen voordat ik 'mag' reageren is de dag dat ik volledig John Connor ga op de Tweakers servers. 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 29-07-2020 20:11 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Jivebunny schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:03:
Het enige wat je uiteindelijk krijgt is dat mensen die tekst niet meer gaan hanteren. 8)7
Prima. Wat is de meerwaarde van die tekst uberhaupt?
Alsof iemand ineens niet meer een ### is als ie iets doms zegt, maar dit ervoor heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Systeembeheerders en hun problemen - deel 38

Voor de mensen die de lounge niet inkunnen - dat is een topic waar al 38 delen van bestaal, elk met 40 tot 700 pagina's. De dag dat een pop-up mij gaat vertellen dat ik ~3.000 pagina's aan reacties moet doornemen voordat ik 'mag' reageren is de dag dat ik volledig John Connor ga op de Tweakers servers. 7(8)7
Heb je vaak de neiging om in een topic de TS te lezen en verder alles te negeren? En om daarna een compleet nutteloze post te maken die al 100x gemaakt is in het betreffende topic? En je af te vragen “oeh dit is riskant, straks sta ik voor L#L om dat ik iets doms zeg, Weet je wat ik zet die holle frase ervoor, dan komt het goed!”?
Nee?
Dan hoef je ook niet John Connor :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Illusion schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Heb je vaak de neiging om in een topic de TS te lezen en verder alles te negeren? En om daarna een compleet nutteloze post te maken die al 100x gemaakt is in het betreffende topic? En je af te vragen “oeh dit is riskant, straks sta ik voor L#L om dat ik iets doms zeg, Weet je wat ik zet die holle frase ervoor, dan komt het goed!”?
Nee?
Dan hoef je ook niet John Connor :Y)
Goed verhaal man, lekker kort :7

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tel eens het aantal topics waar de topicstart toch best "onder de maat" is? Of die beginnen met een zinsnede als "ik weet niet of dit het goede forum is"? Combineer dat met de totale inhoud & het aantal slotjes en dan kom je toch ver boven de 8450 uit.

Maar ja, replies be replies; sowieso begrijp ik niet waarom ik het hele topic moet lezen als sommige (juridische / werk / leven) topics maaaaanden voortslepen. Moet ik dan echt nog de eerste 200 replies lezen terwijl die allang achterhaald zijn door de waarheid in de laatste 40 replies?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Tel eens het aantal topics waar de topicstart toch best "onder de maat" is? Of die beginnen met een zinsnede als "ik weet niet of dit het goede forum is?
...
Prima. Als die functionaliteit er eenmaal is, kan die hiervoor ook ingezet worden.
Het publiek verandert, laten we zoveel mogelijk frustratie automatisch verhelpen. De standaard startpost voor het aankoopadvies is daar ook een prima voorbeeld van.
Maar ja, replies be replies; sowieso begrijp ik niet waarom ik het hele topic moet lezen als sommige (juridische / werk / leven) topics maaaaanden voortslepen. Moet ik dan echt nog de eerste 200 replies lezen terwijl die allang achterhaald zijn door de waarheid in de laatste 40 replies?
Je hoeft niet het héle topic te lezen toch?
Je filtert een keertje op alle posts van TS, en leest de laatste pagina en dan heb je wel een beeld van het topic schat ik. Daarna is de bewuste frase niet meer nodig denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Weet je, ik lees wel gewoon de reacties en als die beginnen met: ik het niet het hele topic gelezen..., dan bepaal ik zelf wel of ik het van waarde acht?

Het is gewoon niet reëel om dit te 'filteren'.

Op zich om jou tegemoet te komen zou een zoekopdracht binnen een topic met -"ik heb niet" een mooie oplossing kunnen zijn. Als de devs/mods dat kunnen realiseren, als het er al niet is, zou mooi zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Jivebunny op 29-07-2020 20:57 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00

Grvy

Bot

Illusion schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Prima. Als die functionaliteit er eenmaal is, kan die hiervoor ook ingezet worden.
Het publiek verandert, laten we zoveel mogelijk frustratie automatisch verhelpen. De standaard startpost voor het aankoopadvies is daar ook een prima voorbeeld van.

[...]

Je hoeft niet het héle topic te lezen toch?
Je filtert een keertje op alle posts van TS, en leest de laatste pagina en dan heb je wel een beeld van het topic schat ik. Daarna is de bewuste frase niet meer nodig denk ik.
Oftewel.. je hebt niet het hele topic gelezen? :? :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Het beste antwoord hierop is "it's an @Illusion" :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Persoonlijk gruwel ik van een dergelijke feature. Met een discussietopic ga je met dit soort zaken zeker niet implementeren, niet iedereen gaat x honderd berichten eerst doornemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1