Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc voor office en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 23:16
Mijn oude pc van bijna 10 jaar oud begint het langzaam te begeven (voeding) en dat is een mooi moment om hem eens te vervangen door iets wat weer bij de tijd is, zodat ik ook weer eens wat nieuwere games op de pc kan spelen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken voor office werk en daarnaast gamen. Hij vervangt mijn oude desktop, die inmiddels bijna 10 jaar oud is. Heb geen specifieke games in gedachten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat aan maximaal € 1.250 te denken, probeer vooral iets te vinden wat weer een flink aantal jaartjes mee kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een paar SATA schijven in gebruik, die ik graag wil hergebruiken (3x HDD, 1x SSD) en een DVD brander(die ik bijna nooit gebruik, maar als hij weer kan worden ingebouwd zal ik dat doen).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart, heb nu nog een 1080p scherm maar overweeg om binnenkort een 1440p 27” aan te schaffen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, AMD voor de bang for buck kant

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor toekomstbestendigheid wil ik wel graag een usb-c poort op de kast.

Ga je overklokken?
Nee, zoals het nu lijkt niet

Wat verwacht je van ons?
Graag wat feedback op mijn nu bij elkaar gesprokkelde set-up.
- Is dit moederbord een goede keus? Kan er nog weinig info over vinden.
- Is de Red Dragon een goede keus? Hij is nu een stuk goedkoper dan de Red Devil, mijn eerste indruk is dat het niet veel verschil in performance zou moeten zijn.
- Is dit geheugen een goede keus, of zijn bijvoorbeeld de G.Skills Ripjaws beter? Voor toekomstbestendigheid en op basis van de lage prijzen wil ik eigenlijk wel voor 32Gb gaan
- Vergeet ik nog iets?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 134,46€ 134,46
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 394,28€ 394,28
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX€ 116,50€ 116,50
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,35€ 98,35
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 106,19€ 106,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,78

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:39
Als je een 5700xt pakt zou ik echt red devil pakkrn, vanwege de betere koeler. Vraag is of je een 5700xt nodig hebt. Je noemt geen games, en voor office absoluut niet.
Voor rest prima build, hoe groot zijn de hdds en SSD? (Als het zo'n 128 GB SSD is, dat is die vrij nutteloos)

Let even op,in deze kast kan je geen dvd drive inbouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 29-07-2020 19:48 ]

• Inze
Qua games is het moeilijk inschatten, ik game nu voornamelijk op playstation. Ik houd van open world games. Waarschijnlijk is 5700xt overkill, aan de andere kant zet ik er liever direct iets goeds in dan later weer moeten vervangen. Het zou fijn zijn als deze pc weer een paar jaar mee gaat.

HDDs zijn 4TB, 1TB en 1TB, SSD is 500GB.

• RedLynx
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 13:05
Voor toekomstbestendigheid is een 5700xt geen overkill. Zeker niet als je met je vorige pc 10 jaar hebt gedaan, kunnen we er vanuit gaan dat je ook met deze pc een flinke tijd wilt overbruggen. De Red Dragon zou ik persoonlijk ook laten liggen en eerder voor de Red Devil of een andere 5700xt zoals de Sapphire Pulse gaan. Je kunt natuurlijk ook nog wachten tot later dit jaar wanneer de nieuwe kaarten uit komen die uiteraard nog meer toekomstbestendig zijn.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Ik vind het een prima build voor toekomstbestendigheid. Je zou eventueel kunnen gaan voor een RX 5600 XT, om die halverwege de levensduur weer te updaten voor weer een midrange kaart.

Wat betreft de dvd brander. Ik zou zoiets aanschaffen.
pricewatch: HP USB externe dvd-rw drive (F6V97AA) Zwart
Laten we het hopen dat je die binnen een paar jaar nooit meer nodig hebt ;)

• Inze
Djarune schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:22:
Wat betreft de dvd brander. Ik zou zoiets aanschaffen.
pricewatch: HP USB externe dvd-rw drive (F6V97AA) Zwart
Laten we het hopen dat je die binnen een paar jaar nooit meer nodig hebt ;)
Goed punt wel, ik had begrepen dat deze kast nog wel een 5,25 slot had voor een brander, maar die gebruik ik zo zelden dat ik inderdaad beter een externe kan halen, kan ik dan ook rustig eens aan een andere pc hangen mocht dat nodig zijn (laptop van familie of vrienden).

• Djarune
Inze schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:06:kan ik dan ook rustig eens aan een andere pc hangen mocht dat nodig zijn (laptop van familie of vrienden).
Precies, maar waarschijnlijk vindt je hem over een jaartje of x terug in één van je bureaulaatjes

• Djarune
Als geheugen alternatief is dit nog een optie
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK

De FlareX hebben Samsung C-die chips en de Ripjaws Hynix CJR chips. Beiden draaien stabiel op Ryzen. Het ligt eraan bij welke shop welke set het goedkoopst is.
Pagina: 1