Mijn oude pc van bijna 10 jaar oud begint het langzaam te begeven (voeding) en dat is een mooi moment om hem eens te vervangen door iets wat weer bij de tijd is, zodat ik ook weer eens wat nieuwere games op de pc kan spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken voor office werk en daarnaast gamen. Hij vervangt mijn oude desktop, die inmiddels bijna 10 jaar oud is. Heb geen specifieke games in gedachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat aan maximaal € 1.250 te denken, probeer vooral iets te vinden wat weer een flink aantal jaartjes mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een paar SATA schijven in gebruik, die ik graag wil hergebruiken (3x HDD, 1x SSD) en een DVD brander(die ik bijna nooit gebruik, maar als hij weer kan worden ingebouwd zal ik dat doen).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart, heb nu nog een 1080p scherm maar overweeg om binnenkort een 1440p 27” aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, AMD voor de bang for buck kant
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor toekomstbestendigheid wil ik wel graag een usb-c poort op de kast.
Ga je overklokken?
Nee, zoals het nu lijkt niet
Wat verwacht je van ons?
Graag wat feedback op mijn nu bij elkaar gesprokkelde set-up.
- Is dit moederbord een goede keus? Kan er nog weinig info over vinden.
- Is de Red Dragon een goede keus? Hij is nu een stuk goedkoper dan de Red Devil, mijn eerste indruk is dat het niet veel verschil in performance zou moeten zijn.
- Is dit geheugen een goede keus, of zijn bijvoorbeeld de G.Skills Ripjaws beter? Voor toekomstbestendigheid en op basis van de lage prijzen wil ik eigenlijk wel voor 32Gb gaan
- Vergeet ik nog iets?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken voor office werk en daarnaast gamen. Hij vervangt mijn oude desktop, die inmiddels bijna 10 jaar oud is. Heb geen specifieke games in gedachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat aan maximaal € 1.250 te denken, probeer vooral iets te vinden wat weer een flink aantal jaartjes mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een paar SATA schijven in gebruik, die ik graag wil hergebruiken (3x HDD, 1x SSD) en een DVD brander(die ik bijna nooit gebruik, maar als hij weer kan worden ingebouwd zal ik dat doen).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart, heb nu nog een 1080p scherm maar overweeg om binnenkort een 1440p 27” aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, AMD voor de bang for buck kant
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor toekomstbestendigheid wil ik wel graag een usb-c poort op de kast.
Ga je overklokken?
Nee, zoals het nu lijkt niet
Wat verwacht je van ons?
Graag wat feedback op mijn nu bij elkaar gesprokkelde set-up.
- Is dit moederbord een goede keus? Kan er nog weinig info over vinden.
- Is de Red Dragon een goede keus? Hij is nu een stuk goedkoper dan de Red Devil, mijn eerste indruk is dat het niet veel verschil in performance zou moeten zijn.
- Is dit geheugen een goede keus, of zijn bijvoorbeeld de G.Skills Ripjaws beter? Voor toekomstbestendigheid en op basis van de lage prijzen wil ik eigenlijk wel voor 32Gb gaan
- Vergeet ik nog iets?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 134,46 | € 134,46 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 394,28 | € 394,28 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,35 | € 98,35 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 106,19 | € 106,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.148,78 | ||