Paar vragen.
1: Is het een pure βgame pcβ of gaan er ook andere dingen op gedaan worden? Mocht het zo zijn dat je ook dingen developed, video bewerking doet, veel multitasked etc is het misschien beter om amd te gaan. Mocht het puur om gamen gaan heb je met de i9 vs bijvoorbeeld amd ryzen 3900x net even 5% meer performance in games (maar dit is echt heel minimaal) een ryzen 3900x is bijna even duur en doet het op alle andere vlaken stuken beter vanwege de hoeveelheid cores/threads.
2: Wat voor resolutie speel je op? 1080p? 1440p? 4k? Je gtx 980 ti is namelijk prima voor 1080p en doet het zelfs redelijk op 1440p. Ik zou persoonlijk nu niet een videokaart aanschaffen maar even September afwachten, het is namelijk zo dat als we naar nvidiaβs release patroon kijken van de afgelopen jaren is het zo dat we nieuwe informatie al misschien nieuwe videokaarten rond september/oktober kunnen verwachten(dit is niet confirmed maar omdat nvidia de 2000serie zijn productie heeft stop gezet zou het niet raar zijn).
3: Ik zie geen voeding staan in het lijstje. Had je zelf al een voeding op het oog?
4: De kast die je hebt uitgekozen lijkt niet zulke goeie airflow te bieden wat inhoud dat alles wat heter gaat draaien. Met een processor zoals een i9 zou ik persoonlijk kijken naar een kast die wat meer open is van de voorkant zoals mesh of meer/grotere openingen aan de zijkant.
5: De processor koeling die je hebt uitgekozen lijkt mij niet echt geschikt voor de processor die je kiest. Ik zou eerder voor een noctua nh u12a of be quiet dark rock 4 gaan. Deze zijn kwalitatief beter en koelen ook een stuk beter.(let wel op als deze in de uitgekozen kast past)
6: Het moederbord die je kiest lijkt mij erg overkill en kost erg veel. Als je naar een z390 kijkt denk ik dat je eerder bij de sub β¬300 wilt kijken. Maar misschien kan je wat dingen bekijken op youtube bijvoorbeeld, zijn vast veel videos over een goed moederbord voor een i9 als dat je processor word.
[
Voor 27% gewijzigd door
Fusi0nking op 02-08-2020 23:26
]