Toon posts:

nat via winroute geeft email prob's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje! Heeft iemand een idee waarom ik geen email kan versturen vanaf mijn pc die via een server het internet op gaat. deze server gebruikt winroute pro om de internet verbinding(adsl) te delen (via nat). OP de server zelf kan ik wel email versturen.

Groetjes Martijn

Verwijderd

Hallo Tinus200,
Het zou misschien handig zijn als je iets meer specificatie's geeft wat je hebt gedaan met nat via winroute.
Wat het is nu nog totaal clueless.... |:(
Kan aan verschillende dingen liggen.

Groetjes poisoning *D

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

idd, maar het ligt niet aan Winroute, maar aan een instelling die jij gemaakt hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, hier gaan we:

Ik heb naast NAT het volgende ingesteld in winroute.

Packet filter: allemaal "on any interface"

incoming: TCP,IP,ICmP,UDP,PPTP
allemaal permit: any host, all ports(indien van toepassing) -> any host, all ports
En TCP any host, port 21 -> 192.168.0.1 port 21 Log

outgoing: tcp, ip, icmp, udp, pptp
allemaal permit: any host, all ports -> any host all ports
En: tcp 192.168.0.1 port 21 -> any host all ports.

Hierbij ga ik ervan uit dat mijn firewall (zonealarm) zijn werk doet.

Tevens heb ik bij NAT instellingen staan:
* source: 192.168.0.1 - 192.168.0.254 destination: 192.168.0.1 - 192.168.0.254 do not nat
* source: any host destination:mijn extern ip adres NAT with 192.168.0.1.

Ik hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen....alvast bedankt,

martijn

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien dat je die packet filters allemaal eens moet uitschakelen? Of ze gewoon allemaal moet uitschakelen?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik had ook gezeik met e-mail en even searchen leverde mij 2 hints op: 1) in de registry moet een aanpassing worden gemaakt; 2) je moet je MTU waarde aanpassen, dit gaat makkelijk met bijv. internetboost.
En nee ik ga niet alles voorkauwen ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eh, wat zou er in de registry aangepast moeten worden?
En die MTU waarde snap ik ook niet echt (in een normaal systeem dan).

Wat ik wel hoorde is dat je port 113 (ident) moet forwarden voor sommige mail/news servers.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je hier op het forum zoekt met de volgende woorden: e-mail, winroute, attachments dan kom je er vanzelf achter dat er in de registry een key van winroute van 0 op 1 moet worden gezet. Ook vind je ergens iets over MTU (maximum transmission units) wat eigenlijk aangeeft wat de max grootte van een pakketje op je netwerk mag zijn; deze moet je op ong. 1400 zetten ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

nou dan ik je vertellen dat dat niet (perse) hoeft..

We hebben hier > 1 jaar kabel inet + WinRoute. Emailen, browsen alles werkt ok, gewoon standaard install: cleints wat IP's invullen en klaar.
Emailen van attachment > 5 mb ook geen probleem.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat heb ik dus ook (behalve dat ik op de clients niks hoef in te stellen). Maar ik zal de search eens doen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 20:59 schreef Chemist het volgende:
Als je hier op het forum zoekt met de volgende woorden: e-mail, winroute, attachments dan kom je er vanzelf achter dat er in de registry een key van winroute van 0 op 1 moet worden gezet. Ook vind je ergens iets over MTU (maximum transmission units) wat eigenlijk aangeeft wat de max grootte van een pakketje op je netwerk mag zijn; deze moet je op ong. 1400 zetten ...
Nou, ik heb gezocht op email winroute attachment en kreeg precies 2 resultaten. Maar is dat nu een fout van WinRoute of van MxStream?

Verwijderd

Is het een e-mail adres dat bij je internet verbinding hoort? Bijvoorbeeld bij planet --> XXXX@planet.nl

Of foreign
Pagina: 1