Thunderbird haalt mails meerdere keren op (POP3)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:29
Mijn vraag: Al een tijd gebruik ik thunderbird als locale mailclient (op Linux/Manjaro), waarbij de maildata (profieldirectory) op een NAS (Synology DS218) staat. Tot voor kort een prima werkwijze.
Echter, sinds kort wordt nieuwe mail meerdere keren opgehaald (POP3-server, en instelling om mail op de server te laten staan). Daarbij zou thunderbird het bestand 'popstate.dat' moeten updaten, zodat thunderbird weet wat de nieuwe mail is. Dat lijkt dus niet te gebeuren.

Zoeken op internet levert alleen op: het deleten van popstate.dat. Als ik dat doe, maakt thunderbird na eerste opstart netjes een nieuwe ' popstate.dat' aan, en download opnieuw (alle) mail op de server. Maar daarna wordt popstate.dat niet meer ge-update en begint het verhaal opnieuw.

Rechten/persmissie op mappen en bestand heb ik gecheked; lijkt goed te staan (en werkte eerder ook zo). Ook het geheel verwijderen van alle .msf files en comprimeren van alle mappen lost het probleem niet op. Verder lijkt er ook geen schijfruimtegebrek te zijn.

Iemand nog een goede suggestie hoe dit te verhelpen is?