Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de server gebruiken om samen met mijn huidige pc te renderen en om game servers op te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1350 eur. Het in elkaar zetten is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een 6tb wd red schijf en een 500gb m.2 ssd van samsung liggen die ik hier in wil stoppen. En ik heb een Gigabyte GTX 1060 als videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64gb ram is een vereiste en het liefst meerdere (snelle) cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit. Zolang het maar wel een bekend merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een tower pc. Omdat ik geen rack heb om de server in te mounten. Stroomverbuik maakt niet veel uit zolang het niet extreem wordt.
Ga je overklokken?
Nee, zolang dit niet nodig is niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een server dit stil is en ik wil zoveel mogelijk performance uit die 1350 euro krijgen. Opslag is geen probleem (ik ga niet veel gebruiken) het gaat echt om brute kracht.(3d animaties, videos renderen etc.)
Ik heb een lijstje toegevoegd met de producten waarvan ik tot nu toe dacht dat dat het beste zou zijn. Hierin heb ik gekozen voor AMD maar Intel is ook prima!
EDIT: Na suggesties, moederbord, ram en psu aangepast.
Ik wil de server gebruiken om samen met mijn huidige pc te renderen en om game servers op te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1350 eur. Het in elkaar zetten is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een 6tb wd red schijf en een 500gb m.2 ssd van samsung liggen die ik hier in wil stoppen. En ik heb een Gigabyte GTX 1060 als videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64gb ram is een vereiste en het liefst meerdere (snelle) cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit. Zolang het maar wel een bekend merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een tower pc. Omdat ik geen rack heb om de server in te mounten. Stroomverbuik maakt niet veel uit zolang het niet extreem wordt.
Ga je overklokken?
Nee, zolang dit niet nodig is niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een server dit stil is en ik wil zoveel mogelijk performance uit die 1350 euro krijgen. Opslag is geen probleem (ik ga niet veel gebruiken) het gaat echt om brute kracht.(3d animaties, videos renderen etc.)
Ik heb een lijstje toegevoegd met de producten waarvan ik tot nu toe dacht dat dat het beste zou zijn. Hierin heb ik gekozen voor AMD maar Intel is ook prima!
EDIT: Na suggesties, moederbord, ram en psu aangepast.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 438,04 | € 438,04 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 145,- | € 145,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-64GVK | € 255,50 | € 255,50 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 100,- | € 100,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.072,33 |
[Voor 45% gewijzigd door quiny99 op 29-07-2020 15:34. Reden: Pricewatch]