Google mesh: wat is (theoretisch) sneller?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 909trauma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08-2022
Dag Tweakers,

Ik heb een google mesh netwerk thuis waarvan de verbinding naar mijn desktop als volgt is

Router --> Google mesh (master) pod [bekabeld] --> Google mesh (slave) pod [bekabeld] --> Desktop [wifi]

De master en slave pod zijn dus via een kabel met elkaar verbonden.En mijn desktop maakt via een wifi (802.11n) verbinding met het netwerk.

Nou zat ik te twijfelen of de volgende setup misschien sneller zou zijn:

Router --> Google mesh (master) pod [bekabeld] --> Google mesh (slave) pod [wifi] --> Desktop [bekabeld]

De master en slave praten dan dus via WIFI met elkaar en mijn desktop is verbonden via een kabel met de google (slave) pod.

Hebben jullie een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je niet een switchje bij de mesh slave plaatsen en beide bekabeld aansluiten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 17:28
Het blijft natuurlijk een beetje giswerk zonder exacte afstanden, specificaties en metingen, maar puur en alleen voor je desktop zou het volgens mij niet uit moeten maken welke setup je kiest - mits het alleen om de snelheid gaat!

Ik denk wel dat je met situatie 2 (dus wifi tussen beide mesh pods) een stabielere verbinding zal hebben, dan wanneer je je desktop met wifi verbind. De zwakke schakel is daar hoogstwaarschijnlijk de wifi adapter van je PC. Tenzij je een high-end adapter hebt, zijn die in de pods waarschijnlijk stabieler, mogelijk sneller, en voor grotere afstanden geschikt.

Situatie 1, met de kabel tussen de pods, zou dan weer beter kunnen zijn voor situaties waarin je met meerdere apparaten op de wifi gaat. De mesh heeft namelijk geen dedicated backhaul over de wifi, dus je belast je wifi capaciteit meer met situatie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je bedoelt dat je kiest tussen de desktop bekabelt aan de slave of de desktop alleen via wifi dan is dat afhankelijk waar die desktop connectie mee maakt.
Maakt hij via wifi connectie met de slave dan wordt je snelheid gehalveerd, connect hij via wifi met de master dan blijft het gelijk.

De hoogste snelheid haal je als je de desktop bekabelt aansluit op de master.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.