Een vriend van mij staat ingeschreven op het woonadres van zijn moeder. Zijn moeder en hij hebben beide geen werk. De vriend vroeg aan mij of hij een maand of 3 op mijn woonadres ingeschreven kan worden bij de gemeente, zodat zijn moeder in aamerking komt voor een uitkering. Zolang de vriend nog bij zijn moeder staat ingeschreven, komt zijn moeder niet in aanmerking voor een uitkering want dan vindt de gemeente dat die vriend de kosten moet dragen.
Zelf werk ik in loondienst bij de overheid en heb een goed inkomen, een eigen koophuis en alles loopt op rolletjes en financieel gaat het mij voor de wind. Ik wil de vriend best helpen hiermee maar ik vraag mij af of hier financiele gevolgen voor mij aan zitten. Hoe werkt dit met het doen van belastingaangifte ieder jaar? Welke andere impact op mijn financiën over overige zaken waar ik nu niet aan denk zijn er? Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf werk ik in loondienst bij de overheid en heb een goed inkomen, een eigen koophuis en alles loopt op rolletjes en financieel gaat het mij voor de wind. Ik wil de vriend best helpen hiermee maar ik vraag mij af of hier financiele gevolgen voor mij aan zitten. Hoe werkt dit met het doen van belastingaangifte ieder jaar? Welke andere impact op mijn financiën over overige zaken waar ik nu niet aan denk zijn er? Heeft iemand hier ervaring mee?
Forever raver!
Specs: Workstation Server