Oplichter gebruikt mijn naam en zijn pre-paid nummer ...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-06-2023
Een korte introductie:

Mijn naam is Ruud Rodermond en ik ben inmiddels 6 jaar portretfotograaf.
Op 1 juli 2020 werd er contact met mij opgenomen door een vrouw die wilde verifiëren of ik de persoon was die met haar had gesproken over een kinky/sex fotoreportage. Ik wist van niets en ik begreep er niets van.
De man die contact opnam met deze vrouw gebruikte mijn naam en belde met een pre-paid nummer. Hij vertelde dat hij op zoek was naar (plus-size) dames die tegen een vergoeding van 350 euro model voor hem wilde staan. Omdat hij voor een opdrachtgever werkte vroeg hij om sexy/kinky/naakt foto's om aan zijn opdrachtgever te laten zien (hierna hoor je niets meer van deze persoon)
Inmiddels heb ik deze man zelf ook gesproken en hij ontkent (uiteraard). Inmiddels heb ik proberen aangifte te doen bij de politie en heb ik binnenkort een afspraak op het politiebureau om de zaak te onderzoeken.

Deze meneer probeert schijnbaar al 30 jaar lang foto's van (vaak plus-size) vrouwen los te krijgen.

Nu het bizarre van het verhaal, wanneer je op Google zoekt naar ZIJN pre-paid nummer kom je uit op MIJN website?!
Nergens in de code staat dit nummer, ik begrijp er helemaal niets van 8)7
Een ICT-bedrijf is op dit moment aan het onderzoeken, iemand gaf ook de tip om deze kwestie hier op Tweakers te delen. Misschien weet één van jullie wat ik kan doen?

Alvast ontzettend bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Het feit dat je het nummer in een pop-up op je site hebt gezet, helpt natuurlijk niet. Ik zou het nummer vervangen door een plaatje van het nummer.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staat het niet in de comments van een van de blogs op je site?
Overigens... als ik het nummer in Google of Bing in type komt jouw site niet naar voren.
Ben benieuwd welke resultaten jij dan ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
@BCC dat is inderdaad een stuk slimmer, ik heb gelijk veranderd!

[ Voor 23% gewijzigd door Ruud R op 29-07-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
@Verwijderd nee ik kan het nummer nergens op mijn website vinden, veel mensen zien mijn website wel naar voren komen, maar sommige inderdaad ook niet. Ik snap er niets van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zoek eens incognito op dat nummer, komt jouw website dan nog steeds naar voren bij google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
@Ernemmer helaas wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
hij staat nog in de google cache
het nummer komt hierin weer beschikbaar
vanwege wat @BCC had aangemerkt

https://support.google.com/websearch/answer/6349986?hl=en

daar even door klikken naar
https://www.google.com/webmasters/tools/removals

deze invullen
https://www.ruudrodermond.nl/contact

en het telefoonnummer intikken dat niet meer te vinden moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
@xtrme Wat vul ik hier in?

We denken dat de webpagina die je probeert te verwijderen, niet is verwijderd door de site-eigenaar.
Voordat Google de webpagina kan verwijderen uit de zoekresultaten, moet de site-eigenaar de content verwijderen of updaten.

Is de webpagina op de bronwebsite geüpdatet of verwijderd?

Ja Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Ernemmer schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:24:
Zoek eens incognito op dat nummer, komt jouw website dan nog steeds naar voren bij google?
Hier staat hij ook tussen de resultaten. Alleen als ik het nummer aan elkaar typ, zonder spatie of streepje o.i.d. Misschien maakt dat het verschil.
xtrme schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:
hij staat nog in de google cache
het nummer komt hierin weer beschikbaar
vanwege wat @BCC had aangemerkt
Ik krijg de indruk dat het al via Google te vinden was voordat hij de popup met het nummer toevoegde. Misschien dat @Ruud R dit kan bevestigen.

Geen idee hoe Google precies werkt, misschien hebben wel veel mensen gezocht op dat nummer + "Ruud Rodermond" en heeft Google daardoor een of andere relatie gelegd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud R
Het was inderdaad al te vinden voor de pop-up was toegevoegd. De pop-up heb ik gisteravond toegevoegd. Via Google was het 06-nummer 4 weken geleden al te herleiden naar mijn website!

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud R op 29-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmm vraag me af of deze identiteitsdief zelf ook een site heeft met doorverwijs paginas naar jouw eigen site!

Google is lekker slim als't op indexing aan komt, t zal me niet verbazen als hij op basis van indexing met verwijzing jouw site als eerste zoekresultaat heeft weten te manipuleren. Sterker nog dit is al te doen met een paar headers waar voor de rest niets instaat!

is er ergens in de zoekresultaten op google een website terug te vinden die leeg is of waar onzin opstaat?

edit: franse toersiten site met zelfde telfoonnummer https://translate.google....11115&prev=search&pto=aue

lijkt mij dat dit zijn eigen site is!

[ Voor 25% gewijzigd door BJBoes op 29-07-2020 12:59 ]

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
BJBoes schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:51:
hmm vraag me af of deze identiteitsdief zelf ook een site heeft met doorverwijs paginas naar jouw eigen site!

Google is lekker slim als't op indexing aan komt, t zal me niet verbazen als hij op basis van indexing met verwijzing jouw site als eerste zoekresultaat heeft weten te manipuleren. Sterker nog dit is al te doen met een paar headers waar voor de rest niets instaat!
Hoe zou je dit als zzp'er kunnen voorkomen vraag ik me dan af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 07:24
Frankrijk heeft ook 06 nummers, grote kans dat het dus niet het zelfde is ;)
+336xxxxx

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
Ruud R schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:36:
@xtrme Wat vul ik hier in?

We denken dat de webpagina die je probeert te verwijderen, niet is verwijderd door de site-eigenaar.
Voordat Google de webpagina kan verwijderen uit de zoekresultaten, moet de site-eigenaar de content verwijderen of updaten.

Is de webpagina op de bronwebsite geüpdatet of verwijderd?

Ja Nee

antwoord JA

volgende vraag
kies eerste optie fragment

en dan welk woord
het 06 nummer in precies de manier hoe hij de vorige keer er stond (voor het plaatje)
of met woorden die erbij staan die voor de rest niks met je website te maken hebben zoals misbruik e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Privacy en Beveiliging.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Ik zou die persoon zeker civielrechtelijk aanklagen voor het beschadigen van je goede naam, want ik denk niet dat de politie veel voor je zal (kunnen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mathijs schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:33:
Ik zou die persoon zeker civielrechtelijk aanklagen voor het beschadigen van je goede naam, want ik denk niet dat de politie veel voor je zal (kunnen) doen.
Slecht advies:
Artikel 326
1.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Gericht advies kun je wellicht vragen bij het CMI.

Voor wat betreft je vraag: ook als het nummer niet voorkomt op je website, kan het aan je site gelinkt worden als de gelinkte tekst op andere sites bijvoorbeeld dat nummer bevat. Denk aan raar kapsel-gate. Aan de andere kant lijkt dat niet te gebeuren, gelet op de zoekresultaten. Maar als nu elke Tweaker op het nummer zoekt en doorklikt, krijgt Google wel het idee dat die link heel relevant is als je op dat nummer zoekt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ruud R schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:40:
Het was inderdaad al te vinden voor de pop-up was toegevoegd. De pop-up heb ik gisteravond toegevoegd. Via Google was het 06-nummer 4 weken geleden al te herleiden naar mijn website!
Het feit dat je site wordt gevonden op basis van het 06-nummer zegt an sich niks. Het is wel vervelend natuurlijk.

Er hebben waarschijnlijk mensen gezocht op het 06-nummer in combinatie met jou naam en zijn zodoende op je website gekomen. Google denkt op basis van eerdere zoekresultaten dat het 06-nummer gelinkt kan worden aan je website en geeft deze zodoende weer als hit. Zoals hierboven al min of meer is uitgelegd.

Als je expliciet zoekt alleen op het 06 nummer tussen " en ", komt je site niet voor tussen de hits.

[ Voor 3% gewijzigd door ElementriX op 29-07-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
Ik denk dat ik weet hoe het nummer aan mijn website is gekoppeld. Deze meneer doet dit al behoorlijk lang, en geeft zich uit als Ruud. Veel slachtoffers zijn waarschijnlijk gaan googelen naar de termen “Ruud” “fotograaf” en “het nummer van de oplichter”. Waarschijnlijk hebben veel mensen toen mijn naam gezien en op mijn website geklikt. Het algoritme van Google heeft waarschijnlijk toen mijn website gekoppeld aan dit nummer. Nu moet ik er dus voor zorgen dat wanneer er op dit nummer gegoogled wordt, mijn naam of website niet naar boven komt! Iemand een idee hoe ik dat doe?

@xtrme
@Ardana
@BCC
@BJBoes
@chriistiix
@ElementriX
@Thijsmans

[ Voor 7% gewijzigd door Ruud R op 01-08-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of je tagt even heel GoT...

Gebruik je Google Analytics? Daarmee kun je zien met welke zoekopdrachten men op jouw site uitkomt. Dat is nuttige informatie.

Verder: wat Google indirect aan je website koppelt, heb je niet in de hand. Wat je op je site publiceert wel. Ik zou een pagina publiceren waarin je uitlegt wat er speelt (je huidige pop-up dus eigenlijk, maar dan misschien wat uitgebreider). Is eigenlijk ook wel fijn, toch? Dat een potentieel slachtoffer informatie krijgt, in plaats van Googelt maar niets vindt en concludeert dat 'ie met jou te maken heeft.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud R
@Thijsmans

Haha heb je enig idee hoe schadelijk dit is voor mijn bedrijf en hoe snel ik hiervan af wil zijn? Vandaar dat ik iedereen even tag ;)

Ik gebruik ook Analytics, maar ik kan via Google Mijn Bedrijf ook zien wat voor zoektermen er worden gebruikt wanneer mensen op mijn bedrijfspagina uitkomen. Over het laatste kwartaal kan ik niets geks vinden?

[ Voor 41% gewijzigd door Ruud R op 01-08-2020 23:51 ]

Pagina: 1