Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SSD] Verschillende hardware?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-10 15:04
Hi Tweakers!

Momenteel gebruik ik een pricewatch: WD Blue SN500 500GB, maar begint deze ook helaas vol te raken.

Nu ben ik aan het kijken naar alternatieve die momenteel worden aangegeven, maar kan je zo maar verschillende SSD-kaarten laten werken in je computer, of heeft het voordeel deze van hetzelfde merk/dan wel exact dezelfde SSD kaart te halen die je al hebt?

De Kingston zou problemen geven op een pricewatch: ASRock B450M Pro4 dus heb ik de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB op het oog, maar dit is wel een andere soort kaart die er momenteel inzit.

Ik hoop dat jullie me een beetje in de juiste richting kunnen sturen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
LJZ

Beste antwoord (via LJZ op 31-07-2020 09:07)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LJZ schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Bedoel je met vervangen de huidige eruit halen? De reden dat ik eigenlijk niet voor een Kingston A2000 1TB wil gaan is omdat er in het [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020 topic onderstaand werd aangegeven:

[...]

Blaat gaf in zijn best buy de pricewatch: Intel 660p 1TB als optie, alleen werd al snel vervangen door bijvoorbeeld die pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB.

[...]

Op Tweakers staat hetvolgende aangegeven over de pricewatch: ASRock B450M Pro4

M.2 (PCI-e 3.0 x4), M.2 (SATA-600), 4x SATA-600

Dan verwacht ik dat er inderdaad nog zo zelfde stick erbij geprikt kan worden. Naar aanleiding van je edit werk je toevallig zelf ook met een pricewatch: ASRock B450M Pro4?

Mocht jou ervaring gewoon positief zijn kan ik het risico wel lopen om er toch een Kingston A2000 in te zetten.
Kingston heeft nieuwe firmware uitgegeven(eind juni) en is daarmee een prima SDD

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LJZ Vervangen met pricewatch: Kingston A2000 1TB. zonde om dit geld uit te geven aan Sata SSD

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt niks uit welke je erin hangt. Maar ik denk dat je wel een M2 poort op dat moederbord hebt, dus ik zou voor een NVME SSD gaan.

edit: Wat @Hackus zegt :)
Vorige week ook gemonteerd, ziek snel dat ding in vergelijking tot mijn vorige (Crucial M200)

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2020 09:37 ]

• LJZ
Hackus schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:36:
@LJZ Vervangen met pricewatch: Kingston A2000 1TB. zonde om dit geld uit te geven aan Sata SSD
Bedoel je met vervangen de huidige eruit halen? De reden dat ik eigenlijk niet voor een Kingston A2000 1TB wil gaan is omdat er in het [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020 topic onderstaand werd aangegeven:
Blaat schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:59:
SSD: Ondanks dat de Kingston A2000 ongeveer hetzelfde geprijsd is en het duurzamere TLC NAND gebruikt, kiezen we toch voor de Intel 660p. De Kingston lijkt wat issues te hebben in sommige B450 borden. Dat risico willen we in de BBG niet lopen dus kiezen we voor het eerstvolgende alternatief.
Blaat gaf in zijn best buy de pricewatch: Intel 660p 1TB als optie, alleen werd al snel vervangen door bijvoorbeeld die pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB.
MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:36:
Maakt niks uit welke je erin hangt. Maar ik denk dat je wel een M2 poort op dat moederbord hebt, dus ik zou voor een NVME SSD gaan.

Dan verwacht ik dat er inderdaad nog zo zelfde stick erbij geprikt kan worden. Naar aanleiding van je edit werk je toevallig zelf ook met een pricewatch: ASRock B450M Pro4?

Mocht jou ervaring gewoon positief zijn kan ik het risico wel lopen om er toch een Kingston A2000 in te zetten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, ik heb een B150M, dus ga er zomaar vanuit dat de 450 hem ook heeft ja ;)

Overigens zou ik die Kingston dan wel als primaire schijf gaan gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2020 09:46 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LJZ schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:44:
[...]

[...]

[...]

Kingston heeft nieuwe firmware uitgegeven(eind juni) en is daarmee een prima SDD

• LJZ
Inmiddels een pricewatch: Kingston A2000 1TB aangeschaft en aangesloten en tot zo ver geen klachten.

Bedankt voor jullie hulp! 👍

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:59
Let wel op dat de laatste bios van Asrock (4.20) voor dit bord de bandbreedte voor de nvme halveert.
Pagina: 1