Win10 Computer enorm traag naar backup foto’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb sinds vandaag eigenlijk een heel raar probleem. Ik heb gisteren even heel mijn telefoon (iPhone) leeg gegooid door alle foto’s te backuppen op de harde schijf van mijn PC. Maar nu wordt ik wakker en is mijn computer ineens super traag. Websites opent hij op een snelheid van 1 pagina per 2 minuten. De computer blaast ook enorm veel. Heb al twee virus scanners gedraaid. CC cleaner gedraaid. Ik weet niet of het een samenhang heeft. Maar het is wel toevallig dat dit na de backup van foto’s is. Kan het zijn dat er een corrupt bestand op de harde schijf staat nu? En dat dit zorgt voor vertraging? Of is dit onzin? Ik ben ondertussen even bezig met een defragmentatie. Maar laat ook geen resultaten zien. Voornamelijk het internet dat enorm sloom is. Alsof het niet wil laden. Games draaien gewoon soepel op de hoogste setting. Dus lijkt mij geen CPU of PSU hardware probleem.

Ik gebruik overigens Windows 10. Laatste update.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat zijn de (relevante) hardwarespecs van de machine?

Is niet 'gewoon' de HDD/SSD propvol? Zal wel niet, omdat defrag dan niet echt zal werken.

Open even de task manager (ctrl-shft-esc en dan More details), zijn er processen die veel van cpu, geheugen of disk vragen?
Heb al twee virus scanners gedraaid
Je hebt er toch niet twee continu actief hoop ik? Die gaan elkaar in de weg zitten. Een actief en een alleen voor scannen op afroep kan wel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
je hebt toevalig geen backup and sync van Google lopen of iets dergelijks dat al die foto's nu naar een cloud aan het duwen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat Kheos zegt. Is je computer aan het syncen met Onedrive, Dropbox of een andere cloud dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Check even in windows taakbeheer waar je bottleneck zit. Vanuit daar kan je ook zoeken welk proces hiervoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Malwarebytes op afroep en avast voor actief.

Je zou het inderdaad haast denken dat hij de foto’s aan het uploaden is. Maar ik zou niet weten naar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:20
skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:13:
Malwarebytes op afroep en avast voor actief.

Je zou het inderdaad haast denken dat hij de foto’s aan het uploaden is. Maar ik zou niet weten naar waar.
Wat zegt je netwerk activiteit in je taakbeheer?
Sluit eventueel alle cloud processes zoals die van iCloud, Dropbox, Onedrive, mocht je die open hebben staan.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Netwerk beheer is niks aan het verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:
Netwerk beheer is niks aan het verzenden.
En hoe zien je andere perfomance er uit? Voornamelijk wanneer jij het trage ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Het is met pieken en dalen.
Zodra ik een website probeer te openen gaat het met pieken en dalen dus hij schiet omhoog en dan omlaag omhoog en dan omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:39:
Het is met pieken en dalen.
Zodra ik een website probeer te openen gaat het met pieken en dalen dus hij schiet omhoog en dan omlaag omhoog en dan omlaag.
Alles (CPU, Ram, Schijf?), of heb je het alleen over je internet gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Alleen WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het wordt zo met die korte passieve reacties terug wat lastig om je te helpen..

Geef nu eens de gevraagde specificaties van de machine, en wat de processor- geheugen- en disk loads zijn op momenten dat het traag is? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Intel i7 7700 GTX 1070, MSI nightblade 3!
Cloud systemen heb ik uit gezet al sinds begin van de computer. Het lijkt wel of er op de achtergrond alsnog alles wordt geüpload naar een onbekende server. Of is dit niet mogelijk? En hoe kan ik hier achter komen of er niet toevallig een stiekem programma meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Ik moest sowieso werken vandaag dus vandaar even de kortere antwoorden. Mijn excuses daarvoor.
Zojuist weer aangekomen bij mijn PC. De gehele werkperiode uit gehad en vervolgens zojuist opgestart. Alle USB kabels er uit gehaald en vervolgens tijdens opstarten weer opnieuw er in gedaan. Computer werkt weer naar behoren. Misschien dat er een storing is ontstaan met het loskoppelen van een USB apparaat tijdens het overzetten van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:22:
Intel i7 7700 GTX 1070, MSI nightblade 3!
Dat moet genoeg zijn ja, er van uitgaande dat je geen 2GB geheugen hebt of nog slechts 2GB vrije ruimte op de HDD :P
Cloud systemen heb ik uit gezet al sinds begin van de computer. Het lijkt wel of er op de achtergrond alsnog alles wordt geüpload naar een onbekende server. Of is dit niet mogelijk? En hoe kan ik hier achter komen of er niet toevallig een stiekem programma meedraait.
https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer laat per proces zien hoeveel CPU-tijd het vreet en ook wie de fabrikant is.
https://docs.microsoft.co...ternals/downloads/tcpview laat per proces zien hoeveel bytes er worden verstuurd / ontvangen
https://docs.microsoft.co...ernals/downloads/autoruns laat alles zien dat automatisch opstart. Niet zomaar random zaken gaan uitvinken trouwens ;)
skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:46:
Ik moest sowieso werken vandaag dus vandaar even de kortere antwoorden. Mijn excuses daarvoor.
Ach, wij hebben geen haast :P Je kunt ook altijd een dagje wachten en dan reageren. (Dan wel netjes het even kort te laten weten).
Computer werkt weer naar behoren. Misschien dat er een storing is ontstaan met het loskoppelen van een USB apparaat tijdens het overzetten van de foto's?
Zou kunnen. Al lijkt een of andere indexatie of 'cloud-upload' me waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakeyy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Ik zal als ik jou was even kijken hoe en waar je die backup heb gemaakt. Soms wil apple nog wel een een backup van het hele systeem maken en op je bureaublad zetten, dat zijn altijd wel een aantal gig's. Woord ie niet sneller op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het werkte weer:
skyronster schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:46:
Computer werkt weer naar behoren.
:)

Al is de onderliggende oorzaak nog niet achterhaald. Maar nu heeft de TS wat meer ideeen om te onderzoeken als het ooit weer gaat komen.

Pagina: 1