Spouwisolatie zelf aanbrengen tijdens vervangen kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlitheryImp
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-04 14:50
Hoi,

Ik heb misschien een vreemde vraag, maar ik vraag me af of het mogelijk/verstandig is om handmatig spouwmuurisolatie aan te brengen tijdens het vervangen van de kozijnen. Ik heb gezocht maar kan helaas geen discussies hierover vinden. (Nederlands is mijn 2e taal, dus het kan ook aan mijn zoektermen liggen)

Binnenkort wordt aan de voorzijde van ons huis de schuifpui en raamkozijn vervangen: (kunstof kozijn en aluminium schuifpui)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOG1IYJdNUkImvl1jXMzHHHgED4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkXUBnlFkTXW4FfetiEseNAn.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om huis uit 1974, volgens de buren is er al spouwmuur isolatie aangebracht eind jaren 70. Pluimers is er een paar jaar geleden langs geweest, volgens hun konden ze 'er niks mee' maar ik heb toen niet verder doorgevraagd waarom.

Mijn idee was om de huidige isolatie te verwijderen terwijl de kozijnen eruit waren en vervolgens te vullen (met glaswol/rockwool?) is dit uberhaupt mogelijk? en als het mogelijk is, is het ook verstandig of met ik hier niet aan beginnen.

De ruimtes tussen de kozijen en zijmuren is maximaal 90 cm, dus het lijkt mij dat het mogelijk zou moeten zijn om rockwool ertussen te schuiven, of zie ik dat verkeerd?

Bijzonderheden:

* er zijn al beluchtings kokers aangebracht naar de kruipruimte toe. (naam van die dingen vergeten)
* aangezien er een soort stootvoegen boven de kozijnen zijn vermoed ik dat er geen vlokken oid is aangebracht.

Als meer informatie nodig is hoor ik het graag.Alvast bedankt voor alle moeite.

Beste antwoord (via SlitheryImp op 29-07-2020 13:00)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie dat de meeste zinloze reacties al gegeven zijn, hoef ik niet meer alles in twijfel te trekken.
SlitheryImp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:41:
Mijn idee was om de huidige isolatie te verwijderen terwijl de kozijnen eruit waren en vervolgens te vullen (met glaswol/rockwool?) is dit uberhaupt mogelijk? en als het mogelijk is, is het ook verstandig of met ik hier niet aan beginnen.

De ruimtes tussen de kozijen en zijmuren is maximaal 90 cm, dus het lijkt mij dat het mogelijk zou moeten zijn om rockwool ertussen te schuiven, of zie ik dat verkeerd?
Geen gek idee en als het lukt is het zeker een goede optie.
Het grootste probleem is dat je vaak niet in je spouw kunt komen doordat er een stelkozijn is gebruikt. En dat stelkozijn wil je eigenlijk niet eruit halen, want dat is, zoals de naam al zegt, gesteld, dus mooi waterpas/haaks/...

Mocht je toch in de spouw kunnen komen, dan is het uiteraard geen enkel probleem om isolatie aan te brengen. Alle beetjes helpen en qua kosten stelt het natuurlijk niks voor. Vooral onder het raam is interessant, want daar zit vaak een radiator die veel warmte verliest als de muur erachter te koud wordt.
Paar dingen:
  • Leeghalen van de spouw: Zoveel mogelijk oude isolatie weghalen, samengepakt werkt die heel slecht. Een bouwstofzuiger kan helpen, of je zuigt het op, of je kunt het gebruiken om grote plukken eruit te 'pakken'. Zo'n grijper voor afval kan ook werken.
  • Spouw goed schoon hakken: Aan de binnenkant van de muur kunnen cementbaarden zitten. Met een lange stok of koevoet kun je die vaak wel eraf tikken, of op z'n minst wat minder scherp krijgen.
  • Muurankers: Daar moet je omheen werken. Hele grote platen erin stoppen gaat hem dus niet worden. Houd er ook rekening mee dat als je echt 90mm hebt dat een plaat van 90mm er nooit ingaat, dan zul je eerder op 80mm uitkomen, zodat je nog wat speelruimte hebt voor onregelmatigheden.
Maar ik ga er vanuit dat je niet in de spouw komt door een stelkozijn.
Je zou kunnen denken aan wat gaten boren in dat kozijn om met PUR na te isoleren, maar dan loop je veel risico op problemen, doordat het gaat uitzetten. Dan zou ik eerst een endoscoop pakken en even goed kijken wat er gebeurd in je spouw.

Als je echt wilt isoleren, kun je ook kijken of er een bedrijf is die de spouw kan leeghalen. Dan kun je daarna gewoon de normale parels of ander isolatiemateriaal erin laten blazen.
De kosten van het leeghalen zijn in dezelfde orde van de kosten van het isoleren, dus je terugverdientijd verdubbeld dan wel, maar dan is het wel daarna weer goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Wat wil je nu precies isoleren?

Indien je hele gevel, nee dat gaat niet. Er zitten ook muurankers in namelijk.

Wat een bedrijf kan doen is de oude isolatie eruit zuigen en nieuwe erin spuiten. Dan doen ze door gaatjes in de voegen te maken en die later weer netjes dicht te maken. Dan gaan er vlokken of parels in. Er worden geen platen met isolatie gebruikt bij naisoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Bestaande / oude spouwisolatie verwijderen gaat niet zomaar. Ons is door meerdere verteld dat de oude isolatie eerst "uit elkaar moet vallen" . Dan zou je deze uit de spouw kunnen laten zuigen en opnieuw kunnen isoleren. Zelf spouwisolatie aanbrengen door platen in de spouw te schuiven zal niet gaan. Muurankers die in de weg zitten. En hoe zorg je ervoor dat de platen overal netjes in de spouw komen te zitten? Bij nieuwbouw worden ze vast gezet met ankers en dat is niet voor niets.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlitheryImp
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:45:
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Wat wil je nu precies isoleren?

Indien je hele gevel, nee dat gaat niet. Er zitten ook muurankers in namelijk.
Het gaat mij niet om de hele gevel, alleen de delen waar ik verwacht dat er bij kan. Ik ben er vanuit gegaan dat ik de spouw "in kan kijken" terwijl de kozijnen eruit zijn.

Hier is een foto van wat ik hoop te kunnen bij isoleren: (te isoleren delen in rood)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9wcMn0sGkP_3dPNQkE9CfSx1nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xl6Ko0l7OQkmyxTk8kgryyGB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SlitheryImp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Het gaat mij niet om de hele gevel, alleen de delen waar ik verwacht dat er bij kan. Ik ben er vanuit gegaan dat ik de spouw "in kan kijken" terwijl de kozijnen eruit zijn.

Hier is een foto van wat ik hoop te kunnen bij isoleren: (te isoleren delen in rood)

[Afbeelding]
Mja, je zou het kunnen proberen. Je krijgt het waarschijnlijk alleen nooit zo netjes afgesloten als zou moeten.

Persoonlijk zou ik dan zorgen dat je de oude isolatie verwijderd zoveel mogelijk en dan een isoleerbedrijf de boel komt volspuiten.
Maar goed, als je spouw van boven naar onder helemaal open is schiet dat op de lange termijn ook niet echt op. Ik zou echt eerst de oude isolatie helemaal laten verwijderen. En die hoeft echt niet eerst helemaal vergaan te zijn om eruit te kunnen zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

-tom-562

Oliesjeik

Als de bestaande isolatie naar beneden is gezakt, kunnen ze de boel ook isoleren aminotherm schuim voor zover ik weet. Dat is 'vloeibaarder' en komt dus makkelijker overal tussen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02

_Arthur

blub

Als je de rest van je gevels niet isoleert, heeft het weinig zin om deze kleine oppervlakten wel te gaan isoleren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Ik zie dat de meeste zinloze reacties al gegeven zijn, hoef ik niet meer alles in twijfel te trekken.

Geen gek idee en als het lukt is het zeker een goede optie.
Het grootste probleem is dat je vaak niet in je spouw kunt komen doordat er een stelkozijn is gebruikt. En dat stelkozijn wil je eigenlijk niet eruit halen, want dat is, zoals de naam al zegt, gesteld, dus mooi waterpas/haaks/...

Mocht je toch in de spouw kunnen komen, dan is het uiteraard geen enkel probleem om isolatie aan te brengen. Alle beetjes helpen en qua kosten stelt het natuurlijk niks voor. Vooral onder het raam is interessant, want daar zit vaak een radiator die veel warmte verliest als de muur erachter te koud wordt.
Paar dingen:
  • Leeghalen van de spouw: Zoveel mogelijk oude isolatie weghalen, samengepakt werkt die heel slecht. Een bouwstofzuiger kan helpen, of je zuigt het op, of je kunt het gebruiken om grote plukken eruit te 'pakken'. Zo'n grijper voor afval kan ook werken.
  • Spouw goed schoon hakken: Aan de binnenkant van de muur kunnen cementbaarden zitten. Met een lange stok of koevoet kun je die vaak wel eraf tikken, of op z'n minst wat minder scherp krijgen.
  • Muurankers: Daar moet je omheen werken. Hele grote platen erin stoppen gaat hem dus niet worden. Houd er ook rekening mee dat als je echt 90mm hebt dat een plaat van 90mm er nooit ingaat, dan zul je eerder op 80mm uitkomen, zodat je nog wat speelruimte hebt voor onregelmatigheden.
Maar ik ga er vanuit dat je niet in de spouw komt door een stelkozijn.
Je zou kunnen denken aan wat gaten boren in dat kozijn om met PUR na te isoleren, maar dan loop je veel risico op problemen, doordat het gaat uitzetten. Dan zou ik eerst een endoscoop pakken en even goed kijken wat er gebeurd in je spouw.

Als je echt wilt isoleren, kun je ook kijken of er een bedrijf is die de spouw kan leeghalen. Dan kun je daarna gewoon de normale parels of ander isolatiemateriaal erin laten blazen.
De kosten van het leeghalen zijn in dezelfde orde van de kosten van het isoleren, dus je terugverdientijd verdubbeld dan wel, maar dan is het wel daarna weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
Het gaat om huis uit 1974, volgens de buren is er al spouwmuur isolatie aangebracht eind jaren 70.
Mijn woning komt uit vergelijkbaar bouwjaar en spouw van 5-6cm was reeds geisoleerd met 2-3cm steenwol bij de bouw. Ik heb deze vorige maand laten naisoleren met Aminotherm schuim door Takkenkamp. Dit schuim drukt de reeds aanwezige isolatie samen, vult alle kiertjes en sluit alles in. I.v.m. kalkzandsteen en potentiële vorstschade moest ik wel de gevel ook impregneren wat wat extra kosten gaf.
Afbeeldingslocatie: https://www.takkenkamp-isolatie.nl/wp-content/uploads/sites/8/2019/02/Animotherm-B-768x417.jpg.webp

Aangezien je twee maatregelen gaat doen kijk ook eens naar de SEEH subsidie. Moet je wel op gaan schieten maar levert je tot 30% subsidie op (moet je het wel laten doen).

Alleen even de vraag of de vierkante meters wat je qua glas gaat vervangen voldoen voor de subsidie, ben bang van niet.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 29-07-2020 11:57 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Ik ben toevallig zelf ook wat kozijnen aan het vervangen, en wanneer het oude kozijn er uit is, kun je direct de spouw inkijken. In mijn huis is de spouw (waarschijnlijk in de jaren 70) gevuld met UF-schuim. Als dit nog goed zit isoleert het redelijk goed, maar als het weggekruimeld is, dan spuit ik de ruimte zelf vol met PU-schuim.

Dat krijg je gemakkelijk een halve meter ver in de spouw, en als je wat stukjes mist, tsja, als de lucht er maar stil staat isoleert het, nietwaar?

Als ik het in het plaatje getekende stuk zou willen na-isoleren, dan zou ik een paar bussen PUR kopen en het gewoon zelf doen, of liever, PUR-schroefcontainers met een pistool, dat werkt veel fijner dan die weggooi-bussen, kun je beter doseren en laagje-voor-laagje doen als het een te groot oppervlak blijkt te zijn.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlitheryImp
Hartstikke bedankt voor alle informatie, al was mijn idee niet de allerbeste heb ik in ieder geval veel geleerd. Ik ga ook wat informatie opvragen over het leegzuigen van de spouw of evt Aminotherm schuim aanbrengen.
TheGhostInc schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:30:
Vooral onder het raam is interessant, want daar zit vaak een radiator die veel warmte verliest als de muur erachter te koud wordt.
Dat is precies hoe ik op het idee kwam, achter die raam is altijd een koude hoek geweest en dacht ook van alle beetjes helpen. Raam wordt in ieder geval vervangen door tripel glas en als bijspuiten van spouwisolaite niet lukt ga ik voorzetwanden aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EMP schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:53:

Dat krijg je gemakkelijk een halve meter ver in de spouw, en als je wat stukjes mist, tsja, als de lucht er maar stil staat isoleert het, nietwaar?
Met deze logica hoef je dus alleen maar de buitenste randen te isoleren. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Met deze logica hoef je dus alleen maar de buitenste randen te isoleren. :N
Moet ik nou echt helemaal uitspellen dat als er ergens een kleine pocket met lucht is waar de pur niet gekomen is, dat dat niet zo heel erg is

Als je alles 100% letterlijk neemt heb je een zwaar leven :|
SlitheryImp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:07:
...

Raam wordt in ieder geval vervangen door tripel glas en als bijspuiten van spouwisolaite niet lukt ga ik voorzetwanden aanbrengen.
Goed plan! Let goed op waar/hoe je de dampwerende laag aanbrengt bij een voorzetwand. Dat voorkomt problemen met schimmel in de toekomst.

[ Voor 32% gewijzigd door EMP op 29-07-2020 13:14 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EMP schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Moet ik nou echt helemaal uitspellen dat als er ergens een kleine pocket met lucht is waar de pur niet gekomen is, dat dat niet zo heel erg is

Als je alles 100% letterlijk neemt heb je een zwaar leven :|
Het is gewoon slecht advies. Op die manier blijf je koude bruggen houden. Dat stuk kale baksteen waar geen isolatie zit houd niet op magische wijze de kou tegen omdat er wel wat schuim omheen zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Het is gewoon slecht advies. Op die manier blijf je koude bruggen houden. Dat stuk kale baksteen waar geen isolatie zit houd niet op magische wijze de kou tegen omdat er wel wat schuim omheen zit. 8)7
Stilstaande lucht heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.024 - 0.026 (bij droge lucht). Pur heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.026 bron. Een kleine pocket lucht maakt dus echt geen drol uit.

Zou jij nu eens willen onderbouwen wat je beweert, of 'is het gewoon slecht advies' en moeten wij dat gewoon maar aannemen want ciris zegt dit...

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 29-07-2020 13:25 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EMP schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Stilstaande lucht heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.024 - 0.026 (bij droge lucht). Pur heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.026 bron. Een kleine pocket lucht maakt dus echt geen drol uit.

Zou jij nu eens willen onderbouwen wat je beweert, of 'is het gewoon slecht advies' en moeten wij dat gewoon maar aannemen want ciris zegt dit...
Volgens mij heb ik prima aangegeven wat is probleem is en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02

_Arthur

blub

PUR is natuurlijk wel de grootste rommel die er is :) Voor het opvullen van naden en kieren e.d. is het goed genoeg. Maar ik persoonlijk zou het niet gebruiken voor het zoveel mogelijk opvullen van de spouwmuur. Daarvoor zou ik toch naar andere alternatieven kijken om gelijk de hele spouw van de woning aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
_Arthur schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:28:
Als je de rest van je gevels niet isoleert, heeft het weinig zin om deze kleine oppervlakten wel te gaan isoleren.
Het 'alles of niks' argument. Wat zoals altijd nergens op slaat.

Elk oppervlak heeft zin. Net zo'n maf verhaal als dat mensen overal HR glas aanbrengen en de voordeur, de ruit er naast / boven en het WC raam enkel glas laten "want maar kleine stukjes"... ja.. die samen netzoveel verliezen als de rest van je voorgevel + achtergevel bij elkaar.

De kleine stukjes isoleren heeft altijd net zoveel zin. Het doet er wat dat betreft niet toe of je de grote vlakken wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
SlitheryImp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:05:
[...]

[Afbeelding]
Al eens van spouwlatten gehoord :P ?

Wat voor spul heb je nu in de spouw? Als je hele spouw nog leeg is > lekker laten vullen met die door en door donkergrijze EPS korrels. Niet zelf gaan lopen kloten met bussen PUR of lapjes wol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
EMP schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:24:

Dat hangt er dus wel een beetje af wat "een kleine pocket lucht is". Als je het over pockets van 1mm2 hebt gaat je stelling wellicht op, anders niet.

Kijken we even naar de SBCUR rekentool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YEvTuAQRBHPAofolMKPTm2Wzug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob6Yko5rqLU3htnx2Rjg3CPd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXTdemKZEO0duQwWnptTu-lhrSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVXMuLeTwSB5TqKsViOqlinK.jpg?f=fotoalbum_large

Met andere woorden; er bestaat niet zoiets als "stilstaande lucht" in een niet of deels geïsoleerde spouw. Verder wordt onvolledig/inconsistent isoleren wel degelijk afgeraden i.v.m. koudebruggen, condensatie en dergelijke problematiek.

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 29-07-2020 20:57 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
assje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:46:
[...]
dat lucht zo goed zo isoleren is dan ook vooral een misvatting.
Hangt van je referentiekader af he. Iemand in 1930 met een nieuwe woning met spouwmuur (50mm spouw) vs de buurman met woning uit 1900 met steensmuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
kabeltjekabel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:58:
[...]

Hangt van je referentiekader af he. Iemand in 1930 met een nieuwe woning met spouwmuur (50mm spouw) vs de buurman met woning uit 1900 met steensmuur...
Akkoord maar in dit geval is het referentiekader een niet geïsoleerde spouwmuur versus een wel geïsoleerde spouwmuur en dan hebben we het over een factor 8 verschil o.i.d.
Dat is precies hoe ik op het idee kwam, achter die raam is altijd een koude hoek geweest en dacht ook van alle beetjes helpen. Raam wordt in ieder geval vervangen door tripel glas en als bijspuiten van spouwisolaite niet lukt ga ik voorzetwanden aanbrengen.
Als je zo serieus aan de slag gaat nog even een tip; die latei boven je ramen loopt waarschijnlijk mooi door naar binnen en is dus een gigantische koudebrug (ik heb er precies zo een).

Houd hier dus ook rekening mee (is eigenlijk het makkelijkste bij naisolatie buiten vandaan maar dat is nogal ingrijpend...)

[ Voor 43% gewijzigd door assje op 29-07-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
assje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Akkoord maar in dit geval is het referentiekader een niet geïsoleerde spouwmuur versus een wel geïsoleerde spouwmuur en dan hebben we het over een factor 8 verschil o.i.d.
Lege spouwmuur vs geen spouwmuur is Rc 0,3 vs 0,1. Dat verschil geeft je een grotere besparing dan van een spouw naar een gevulde spouw (Rc 1,8 bij 50mm EPS parels). Beschouw de U-waarde (U=1/R)

steens; 1/0,1 = 10
lege spouwmuur; 1/0,03 = 3,33
gevulde spouw; 1/1,8=0,55

Factor is groter ja, maar absolute besparing kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Laatst online: 16:17

[...]

Als een voorzet wand en dus binnen verbouwen geen probleem is, dan kan je beter eerst uitzoeken waar je binnenblad van gemaakt is.

Mocht dat HSB zijn met fermacel of gipsplaten dan kan je die verwijderen en dan de oude isolatie verwijderen en opnieuw isoleren met bijvoorbeeld pir platen en daarna weer gipsplaat er tegen (denk aan dampremmer/dampdichte folie)

Is je binnenblad metselwerk of kalkzandsteen dan gaat dit niet op en is een voorzetwand een oplossing, al kost dit wel wat binnenruimte.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlitheryImp
Het is gelukt, stelkozijn ging eruit. Na het opschonen van de oude ingezakte isolatie kon ik PIR platen van 4cm ertussen schuiven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFUmY8_qFBjwjlzs2LuTPA7cIwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uuLYo2aHk2D7c58IrabaoVx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Verbouw
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Hi,

Ziet er toch heel netjes uit. En je hebt het gedaan volgens je oorspronkelijke plan. Bedankt voor het melden van het eindresultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:37
Jos Verbouw schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:47:
Hi,

Ziet er toch heel netjes uit. En je hebt het gedaan volgens je oorspronkelijke plan. Bedankt voor het melden van het eindresultaat.
Een topic uit 2020?

En netjes? Er zit een cm ruimte tussen die platen, ze zitten niet vast tegen het binnenblad, dit heeft weinig zin zo.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1