Toon posts:

Noob vraag ivm coax

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Laat ik beginnen met me te excuseren, Nederlands is niet mijn eerste taal.

Ik ben hier om een vraag te stellen voor een vriend die (hobbyist) streamer is. Tijdens het streamen is er veel blurring en het packetloss is enorm. Nu meent hij dat dit aan zijn ISP ligt (vodaphone.de down 500 en up 50 volgens de speedtest). De router provided door zijn ISP is een Artis TG3442. PC lijkt me best ok voor streamen en games met een i7 6700K & RTX 2080. Intussen heeft al zowat zijn hele opstelling de schuld gekregen en wil hij een nieuwe router kopen. Maar nu komt hij zonet te zeggen dat hij via coax werkt. Vrij oude coax meen ik bovendien te begrijpen. Heeft een nieuwe router dan wel zin? Kabel veranderen is nagenoeg onmogelijk maar kan een internet over coax cable adapter niet meer oplossing brengen?

Alvast bedankt en groetjes

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-08-2020 20:17)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Ik vermoed dat hij het Arris modem/router niet bij z'n AOP heeft staan maar via een coax kabel ergens anders in het huis.
Dat Arris mode/router moet binnen anderhalve meter van het AOP (punt waar de coax kabel het huis in komt) aangesloten worden ander gaat het nooit goed werken.
Als je elders in huis netwerk nodig hebt moet je een netwerkkabel leggen, of als dat niet mogelijk is een moca setje van hirschman kopen waarmee je netwerk (dat uit de Arris komt) over coax kunt transporteren.

Zoiets dus.
https://www.hirschmann-mu...re.nl/internet-over-coax/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:12

servies

Veni Vidi Servici

Even ter verduidelijking voor jou: de Arris TG3442 is een DOCSIS modem.. Jouw vriend heeft dus een abonnement vergelijkbaar met Ziggo. Een andere intenet over coax cable adapter (MOCA) heeft dus geen nut en kan ook niet. Een andere router kan hij waarschijnlijk ook niet kopen...
Ik weet niet hoe het zit met overboekingen op DOCSIS met betrekking tot de upload zit. Maar het is vermoedelijk dat of de coaxkabel gewoon rot is en veel storing oppikt of dat zijn segment (wijkkast) zo vol zit dat er gewoon te weinig ruimte is om te streamen. Qua download gaat het dan nog wel maar qua upload niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp zit hij dus vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:05:
Als ik het goed begrijp zit hij dus vast?
Nee.

Iets zegt met dat de CPU te druk is tijdens streamen, daardoor de NIC "onvoldoende" aanstuurt en dat resulteert in het issue.

Maar ja, ik raad dan aan dat die vriend van je (gewoon) het topic start met alle relevante info & tests. Vooralsnog lees ik "het is alleen tijdens streamen"; dus dan zal daar specifiekere info over moeten komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 13:50

De Nelis

en anders maar niet...

Op welke bitrate, resolutie, welke games en naar welk platform streamt hij? Wat doet de encoding: CPU of GPU?

[ Voor 6% gewijzigd door De Nelis op 29-07-2020 09:45 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
niet te vergeten:

1) CPU gebruik tijdens het streamen
2) hoeveel data wordt er geupload tijdens het streamen
3) is het met elke streaming dienst? (twitch/youtube/andere streaming dienst)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Ik vermoed dat hij het Arris modem/router niet bij z'n AOP heeft staan maar via een coax kabel ergens anders in het huis.
Dat Arris mode/router moet binnen anderhalve meter van het AOP (punt waar de coax kabel het huis in komt) aangesloten worden ander gaat het nooit goed werken.
Als je elders in huis netwerk nodig hebt moet je een netwerkkabel leggen, of als dat niet mogelijk is een moca setje van hirschman kopen waarmee je netwerk (dat uit de Arris komt) over coax kunt transporteren.

Zoiets dus.
https://www.hirschmann-mu...re.nl/internet-over-coax/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:34
Ik mis wat in het verhaal, zit de pc aangesloten via een bedraad netwerk of via WiFi aan de router.
Best vaak zit het probleem gewoon intern.

Met coax kabel bedoel je neem ik aan de ISP kant.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 29-07-2020 13:38 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1