Vraag

• mountain_aliw
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-10 22:34
Hee hallo,

Ik wil wellicht een Realme telefoon kopen echter vraag ik mij af of deze ondersteund worden op het tele2 netwerk. Op het tele2 forum is het niet duidelijk.

Is er iemand hier met een Realme telefoon die gebruik maakt van Tele2 en die mij kan bevestigen dat Tele2 Realme telefoons toestaat op hun netwerk?

De telefoon, realme 6i, heeft wel alle banden maar Volte certificering in Nederland was/is ook belangrijk voor Tele2.

Hopelijk zit ik in de goede forumhoek. Het gaat om een eventuele aankoop.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Realme verkoopt zijn telefoons mede gericht op Nederlandse gebruikers, dus is er ondersteuning voor Nederlandse providers. Zeker als de juiste banden aanwezig zijn kan je ervan uitgaan dat het toestel werkt i.c.m. je gekozen provider. VoLTE echter, is een tweede. Ik zit zelf bij Vodafone met een Realme, maar ik kan niets instellen wat betreft VoLTE. De kans is zeker aanwezig dat Vodafone automatisch belt over 4G, maar dat zou ik dan moeten testen, wat ik zo wel even kan doen.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik heb het getest en als ik bel staat er een telefoontje met daarbij HD. Dit houdt in dat er of VoLTE of VoWiFi gebruikt wordt, waardoor er High Definition audio beschikbaar is. Het icoontje kwam er altijd te staan, waardoor hij wss ook 4G gebruikt als je dat uitzet, aangezien het toch niet van je databundel afgaat.
Dit is natuurlijk Vodafone, dus je kan voor de zekerheid Realme contacteren d.m.v. mail bijv. om te vragen of Tele2 ook ondersteunt wordt, maar ik neem het aan van wel.

Verwijderd

op kimovil.com kan je de telefoon selecteren en dan je netwerkprovider om de bands te verifieren.

Gaat prima werken. Met telefoons uit het buitenland bestellen wel altijd checken dat je de global besteld.