Philips 499P9H 30Hz limiet in USB 3 upstream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
He mede-tweakers,

Recent heb ik de Philips 499P9H aangeschaft en aangesloten op mijn Macbook Pro 16 inch (2019). Ik verbind deze via een enkele USB-C kabel die bij de monitor zat. Hierdoor heb ik een USB hub en laadt m'n macbook op. Natuurlijk verbind ie ook de monitor :).

Nu dacht ik, laat ik eens een utp kabel in de monitor pluggen zodat ik ook bedraad internet heb.
Nu is het eerste probleem dat MacOS zegt dat er geen kabel is aangesloten. Wel pakt hij de interface maar verder doet hij vrij weinig. Als ik reboot naar Windows in Bootcamp werkt hij wel. Dit is dus geen issue met de monitor of de kabels.

Na een speedtest vielen de resultaten tegen. Hierop heb ik de upstream van de monitor ingesteld op USB 3 ipv USB 2. Dit werkte en haal de snelheden zoals verwacht.

Hier beginnen echter de problemen. Zodra ik de monitor op USB 3 zet kan ik in zowel Windows als MacOS niet meer naar 60Hz switchen. De cursor zie je bijv. het meest haperen hierdoor.

Is er iemand die bekend is met dit probleem? Ik heb 'm teruggezet naar USB 2 en heb weer 60/70Hz tot m'n beschikking. Maar het liefst heb ik ook hogere snelheden over de kabel dan m'n Wi-Fi, die nu sneller is.

Thanks alvast!