Hoi, ik ga morgen de RX 590 Phantom gaming x kopen (RX 590 ), alleen heb ik een 6 pin connecter. Dus kan ik eventueel een 6 naar 8 pin adapter kopen? ( 6 naar 8 pin
Geef even aan welke voeding je exact hebt, dus het volledige type.
Dat je voeding geen 8 pins heeft, maar enkel een 6 pins, kan aangeven dat je voeding niet geschikt is voor deze videokaart.
Dat je voeding geen 8 pins heeft, maar enkel een 6 pins, kan aangeven dat je voeding niet geschikt is voor deze videokaart.
Nee, als je voeding niet over de vereiste connector beschikt dan is de voeding niet geschikt. Daarbij is een enkele 8 pin (150w) al krap zat voor een RX 590, laat staan dat je dat over een 75w 6 pin gaat trekken.
In een ander topic van je lees ik dat je een 550w voeding hebt. Een 550w voeding met maar een enkele 6 pins voor de videokaart is altijd baggerkwaliteit.
In een ander topic van je lees ik dat je een 550w voeding hebt. Een 550w voeding met maar een enkele 6 pins voor de videokaart is altijd baggerkwaliteit.
@Uszka Dus ook een nieuwe voeding kopen? Welke raad je me aan?
Xilence, een best wel oude...kan niet de precieze naam vinden haha. 550W in iedergevsl
Schroef de kast even open en maak even een foto van de sticker op de voeding. En ja het is waarschijnlijk tijd voor een nieuwe.
Dat is niks.
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2
pricewatch: Corsair CX450
als je het op budget wilt houden.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
als het meer mag kosten.
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2
pricewatch: Corsair CX450
als je het op budget wilt houden.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
als het meer mag kosten.
Even als side-track, waarom de 590? Prima kaart, maar wel tweedehands dan? Want hij is alleen via Amazon te koop op dit moment.RiccoBeekmann schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:40:
Hoi, ik ga morgen de RX 590 Phantom gaming x kopen (RX 590 ), alleen heb ik een 6 pin connecter. Dus kan ik eventueel een 6 naar 8 pin adapter kopen? ( 6 naar 8 pin
@Uszka Op de asrock site staat minimale voeding van 600w (recommended0
@Dutchy007 Tweedehands ja, eigenlijk als tussenstap. Volgend jaar wil ik een nog betere kopen!
Dat zeggen voor het geval je een waardeloze voeding hebt zoals nu en dan heb je aan 600w nog niet eens genoeg.RiccoBeekmann schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:01:
@Uszka Op de asrock site staat minimale voeding van 600w (recommended0
@Uszka Ik zag dat net pas, sorry. Maar welke raad je dan aan?
Rond die prijs is er weinig interessants. Het is een beetje wat ik een paar reacties hierboven gezegd heb waar je pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W nog aan toe kan voegen.
@Uszka Is 450w wel genoeg om die RX590 Aan te kunnen?
Een RX590 kan bij gamen pieken van 250 watt trekken. Als de rest van het systeem niet heel exotisch is dan zou het moeten kunnen. (aangezien 80+ gold en beter voedingen hun volledige vermogen op 12V kunnen leveren)
[ Voor 24% gewijzigd door haarbal op 28-07-2020 23:16 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ook dat. De videokaart kan officieel max 225w verbruiken. 75w uit het pci-e slot en 150w uit de 8 pins voeding. Tel daar nog 100 - 125w voor de rest van het systeem bij en je komt aan maximaal 350w. Marge genoeg.
Dat is geen stroomslurper, moet kunnen.
processor en videokaart trekken beide aan de 12V lijn. Als je op die sticker van je huidige voeding kijkt zie je dat de +12V1 en +12V2 samen maar 350W aankunnen. Die bitfenix 450 kan 450 op 12V leveren.
Je koopt die kaart 2ehands oid?
processor en videokaart trekken beide aan de 12V lijn. Als je op die sticker van je huidige voeding kijkt zie je dat de +12V1 en +12V2 samen maar 350W aankunnen. Die bitfenix 450 kan 450 op 12V leveren.
Je koopt die kaart 2ehands oid?
[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 28-07-2020 23:29 ]
@haarbal Ja, tweedehands. Dus 450 moet kunnen ?
Als je tegen wat geluid kunt, die Asrock kaart gaat echt niet stil zijn(een van de slechtere RX580-590's)
Als het een 450W 80+ gold voeding is moet het kunnen. Je kan ook proberen op te zoeken wat hij precies op 12V mag leveren maar elke 80+ gold (of betere) voeding die ik tot nu toe gezien heb kan het volledige vermogen op 12V leveren.
@stylzzzz Heb niks voor niks een headset op. Voor 130 euro is het niet verkeerd!
@haarbal Zou eventueel de Corsair CX450M kunnen?
Dat heeft niets met het 80 Plus certificaat te maken maar alles met de topologie van het platform dat in de voeding is gebruikt. Voedingen met gescheiden spanningsregeling aan de secundaire kant kunnen het volledige vermogen op 12v leveren en dat kan net zo goed een 80 Plus White als pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 zijn.haarbal schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:46:
Als het een 450W 80+ gold voeding is moet het kunnen. Je kan ook proberen op te zoeken wat hij precies op 12V mag leveren maar elke 80+ gold (of betere) voeding die ik tot nu toe gezien heb kan het volledige vermogen op 12V leveren.
Nee, dat is geen goede koop. Ten eerste is die voeding op dit moment €15 te duur en ten tweede is het gebruikte platform enigszins verouder met double forward aan de primaire kant. Tegenwoordig zijn er voor een lagere prijs voedingen met LLC te koop wat een veel betere keuze is voor de hardware van tegenwoordig omdat LLC beter reageert op een snel wisselende stroomvraag van de hardware. Met name de videokaart is daar verantwoordelijk voor en aangezien je RX 590 een behoorlijk piekverbruik heeft is een voeding met LLC wel aan te raden. Alle voedingen die ik adviseer hebben dat.RiccoBeekmann schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:18:
@haarbal Zou eventueel de Corsair CX450M kunnen?
Ja, maar 80+ gold voedingen hebben voor zover ik weet wel allemaal die topologie,Uszka schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:24:
Dat heeft niets met het 80 Plus certificaat te maken maar alles met de topologie van het platform dat in de voeding is gebruikt. Voedingen met gescheiden spanningsregeling aan de secundaire kant kunnen het volledige vermogen op 12v leveren en dat kan net zo goed een 80 Plus White als pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 zijn.
Nope, oa FSP Aurum AU-500/600/700 niet.haarbal schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:39:
[...]
Ja, maar 80+ gold voedingen hebben voor zover ik weet wel allemaal die topologie,
Je geeft aan dat dit een tussenstap is, wat voor upgrades in de nabije toekomst heb je voor ogen? Als je een 3080 ofzo wil, dan is 450watt misschien wel wat krap
idd maar 430W op 12V bij die 500, apart.
Maar die Corsair zou eventueel wel werken? Anders moet ik mijn bestelling terugsturen...
Pagina: 1