Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hue met klassieke schakelaar en bridge met scenes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil graag volgende: hue lamp bedienen met bestaande traditionele schakelaar om aan of uit te zetten in combo met scenes en bridge. Is het met een hue bridge mogelijk om een scene in te stellen voor de betreffende lamp(en), bvb fel wit overdag en geler wit tegen de avond? Stel ik doe de lamp uit overdag met de traditionele schakelaar en doe ze savonds met de traditionele schakelaar aan. Is het dan zo dat de lamp "weet" welke lichtkleur te kiezen op dat bepaalde moment? Of is het steeds de laatst geselecteerde lichtkleur?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb enkel hue zonder bridge geprobeerd, maar zou enkel een bridge overwegen als bovenstaande mogelijk is

Bedankt!

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Nee dat is niet mogelijk. Je kunt in de Bridge wel het gedrag bij een power-on instellen (vaste kleur, laatst gebruikte kleur), maar dit is niet afhankelijk van het tijdstip in te stellen.

Als je ten volle wilt profiteren van de functies van je smart verlichting, moet je ze niet met domme schakelaars willen schakelen. Zou je ze inschakelen met een routine of accessoire (motion sensor, dimmer switch, friends of hue schakelaar) dan is er meer mogelijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 17:33
Het kan wel, maar niet out of the box en je hebt dan sowieso de bridge nodig.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kijk eens bij https://iconnecthue.com/

• bartvl
  • Laatst online: 23:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dieks77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:29:
Toevallig vandaag ook met Hue (Bridge) aan de gang gegaan. Met iconnect hue is het met de standaard draadloze afstandbediening mogelijk om afhankelijk van het tijdstip een andere actie aan de knop te binden. s Avonds een warm licht scene bijvoorbeeld en overdag een koel licht scene. Ik neem aan dat dit dan met andere hue schakelaars ook kan.

Life is not about specs, it is about joy!

• Xander
Dieks77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:29:
Ook met iconnecthue kan dit niet? :?
bartvl schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Toevallig vandaag ook met Hue (Bridge) aan de gang gegaan. Met iconnect hue is het met de standaard draadloze afstandbediening mogelijk om afhankelijk van het tijdstip een andere actie aan de knop te binden. s Avonds een warm licht scene bijvoorbeeld en overdag een koel licht scene. Ik neem aan dat dit dan met andere hue schakelaars ook kan.
Ja, met Hue compatible schakelaars is het geen probleem. :)

Maar @Verwijderd wil dit met de bestaande traditionele schakelaars voor elkaar krijgen. Dat gaat dus niet.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 17:33
Xander schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Ook met iconnecthue kan dit niet? :?

[...]
Hmmm, ik had een beetje gehoopt dat iconnecthue wellicht wat meer met de power-on behaviour zou kunnen.
Maar dat is blijkbaar niet het geval.
Tsja dat heb je dus alleen de standard keuzes.

• Xander
Dieks77 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Hmmm, ik had een beetje gehoopt dat iconnecthue wellicht wat meer met de power-on behaviour zou kunnen.
Maar dat is blijkbaar niet het geval.
Ongetwijfeld kun je dat ook via iconnecthue wijzigen, maar een lamp kent maar één power-on behavior. Dit is niet afhankelijk van een tijdstip / condities.

Wellicht kun je de power-on behavior geautomatiseerd wijzigen op een bepaald tijdstip, maar dat werkt natuurlijk niet als de lamp met een fysieke schakelaar is uitgeschakeld... Want deze behavior wordt in de lamp zelf opgeslagen en om dat te wijzigen moet de lamp spanning hebben.

Het beste wat je met 3rd party software zou kunnen bereiken, is om de x seconden pollen of de lamp bereikbaar is en dan de lichtkleur / dimstand wijzigen. Daarvoor zul je echter software moeten draaien buiten de bridge om (op een server / raspberry pi o.i.d.). Er zal ook altijd vertraging zitten tussen het inschakelen van de lamp en het moment dat hij weer bereikbaar/ bedienbaar is. Oftewel dan schakelt de lamp midden in de nacht nog steeds op 100% in, om na een paar seconden terug te dimmen tot 5% o.i.d., dat lijkt me ook niet het gewenste effect. :P

Als je een Hue Dimmer Switch of Friends of Hue schakelaar zou gebruiken kun je helemaal los, zeker met 3rd party software als iconnecthue of all4hue.

Pagina: 1