Sinds ik ben overgestapt van Vodafone mobile naar KPN mobile kan ik niet meer via portforwarding naar een RPI op mijn netwerk. Vanaf ieder willekeurig Wifi netwerk werkt het wel en ook via een (geleende) Vodafone Sim werkt het nog steeds. Ik gebruik de huidige installatie (natuurlijk af-en-toe wat upgrades) al zeker 8 jaar zonder problemen. De syntax die ik gebruik is <my-ext-IP>:portnr de message die ik van KPN krijg is "err_address_unreachable".
Ik gebruik een FRITZbox 7581 die up-to-date is.
Als u bovenstaande leest zult u zien dat de enige variabele in dit probleem het gebruik van een verschillend mobile netwerk is. Ik denk dat het niet zinvol is de blik op voorhand te vertroebelen met allerlei technische details.
Ik heb allerlei zaken proberen te elimineren, maar wist eigenlijk al dat dit niet zou werken.
Ik gebruik een FRITZbox 7581 die up-to-date is.
Als u bovenstaande leest zult u zien dat de enige variabele in dit probleem het gebruik van een verschillend mobile netwerk is. Ik denk dat het niet zinvol is de blik op voorhand te vertroebelen met allerlei technische details.
Ik heb allerlei zaken proberen te elimineren, maar wist eigenlijk al dat dit niet zou werken.