Portforwarding van KPN mobile netwerk naar XS4ALL werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSch
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-08-2022
Sinds ik ben overgestapt van Vodafone mobile naar KPN mobile kan ik niet meer via portforwarding naar een RPI op mijn netwerk. Vanaf ieder willekeurig Wifi netwerk werkt het wel en ook via een (geleende) Vodafone Sim werkt het nog steeds. Ik gebruik de huidige installatie (natuurlijk af-en-toe wat upgrades) al zeker 8 jaar zonder problemen. De syntax die ik gebruik is <my-ext-IP>:portnr de message die ik van KPN krijg is "err_address_unreachable".
Ik gebruik een FRITZbox 7581 die up-to-date is.

Als u bovenstaande leest zult u zien dat de enige variabele in dit probleem het gebruik van een verschillend mobile netwerk is. Ik denk dat het niet zinvol is de blik op voorhand te vertroebelen met allerlei technische details.

Ik heb allerlei zaken proberen te elimineren, maar wist eigenlijk al dat dit niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Krijg je wel een publiek IP van KPN?

Het kan best zijn dat KPN gebruik maakt van CGnat. Dan deel je een publiek IP met meerdere gebruikers.

Zou eens contact opnemen met de klantenservice van KPN of navragen op het forum van KPN of dit het geval is.

Evt is het wel op te lossen door er een server tussen te zetten en daar op te port forwarden. Vervolgens zet je dan een tunnel op tussen de server je pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSch
@Kasper1985

Ik heb een vast ip adres van XS4ALL, dus niets van doen met KPN. Als KPN niet truct zou je verwachten dat het volledige bericht naar het gevraagde IP-adress wordt gestuurd, met de boodschap "dit is voor U, kijk maar wat je ermee doet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Mischien een gewoon routingprobleem binnen KPN zelf ?
XS4ALL is toch van KPN dacht ik ?

Als de XS4ALL kant (met je Fritz!) een vast publiek IP heeft moet dit bereikbaarbaar vanaf de hele wereld, inclusief KPN Mobile ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
@JohanSch nvm ik heb het verkeerd gelezen. Ik dacht dat je probeerde te portforwarden naar KPN mobiel. Dus bijvoorbeeld met een 4G modem en simkaart.

Vandaar de opmerking over CGNat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JohanSch schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:13:
...
Ik heb allerlei zaken proberen te elimineren, maar wist eigenlijk al dat dit niet zou werken.
Dus je hebt KPN al gebeld? Wat zeiden ze?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanSch
Brahiewahiewa

Ik heb al meerdere keren gebeld met KPN, geen kennis bij de helpdesk. Ruim een week geleden is het doorgezet naar de TD, geen reactie. XS4ALL heeft geen kennis van het KPN mobiele netwerk, verder zijn zij zeer behulpzaam. AVM (Fritzbox) vermoedt ook een blokkade bij KPN omdat ik de Fritzbox niet kan bereiken.

Ik weet nu weer waarom ik al heel lang klant ben van XS4all, wat een verademing die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSch
Het heeft wat tijd gekost, maar het is gelukt. Even in staccato:

Het maakt nogal wat verschil welke medewerker je treft bij KPN
Uiteindelijk na een paar uur telefoneren en Forum bezoek etc op het volgende terechtgekomen:

https://forum.kpn.com/mob...port-forwarding-4g-447101

KPN biedt port forwarding niet standaard aan particuliere klanten, dan zit er een firewall tussen.
Ik heb mijn APN ingesteld op “advancedinternet” en nu werkt het!!
Hoera, hoera, hoera.
Pagina: 1