Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkopere gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11 23:37
Gezocht: een desktop build ter vervanging van huidig systeem. Belangrijkste is dat hij wat langer meekan, en dat er Rocket league mee te spelen valt met een frame rate hoger dan de huidige 10 FPS. :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een desktop PC welke voor onderwijs, video en games zal worden gebruikt.
Tevens belangrijk: multitasking als in: Browsen met meerdere tabs tijdens videocall of gamen tijdens videocall, bestanden downloaden tijdens het browsen zonder music lag.

Voorbeelden van programma's:
PowerPoint, Word, Firefox, Skype, Teamviewer, RDP, Chrome, Spotify, Tunein

Voorbeelden van games:
Diablo III
Minecraft
RCT
Rocket League, Need For Speed, Trackmania
Fortnite
WoT
Garry's Mod
CSGO, CoD
Skyrim, Witcher
Cities Skylines
diverse browsergames(shooters)

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond €600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ADATA SATA SSD
WD HDD
DVD-brander

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige (zoveel mogelijk stofdichte) case, moederbord met HDMI, Gigabit port en voldoende SATA ports, processor met koeler, voeding, RAM, waarbij er upgrademogelijkheden voor de toekomst zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het kwaliteit en degelijk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case zo stofdicht mogelijk. HDMI. USB 3 als het budget het toelaat. Goede upgradebaarheid en duurzaam.
Als budget het toelaat een ruimere/snellere SSD, evt M2 in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een voorbeeld build samengesteld, deze ligt al wat boven budget. Echter, ik zie al geen mogelijkheid meer om te besparen zonder fors in te leveren op prestaties en kwaliteit. Tips voor zoveel mogelijk prestaties met in achtname van budget zijn daarom welkom. ;)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 114,22€ 114,22
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 236,-€ 236,-
1BehuizingenCorsair Carbide 100R Silent Edition€ 57,90€ 57,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 59,35€ 59,35
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 703,47

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:39
Wat moet je met een HDMI op het moederbord als de cpu geen interne gpu heeft?

Met dat budget ga je meer richting een goedkoper moederbord als pricewatch: ASRock B450M Pro4 en een 1650 Super.

Voor geheugen pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS nemen voor betere compatibiliteit.

Behuizing kan nog wat af door pricewatch: Abkoncore S300M (Cronos Zero Noise Mini) te nemen.

Voeding eventueel naar pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2. pricewatch: Corsair CX450 is bij Alternate wel aardig geprijst. Is beter en stiller dan de Cooler Master echter met maar een enkele 6+2 pins.

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-10 12:51
Paar tips:
Met Ryzen kan je beter geen Corsair RAM nemen, neem deze: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS. Kost ook in principe net iets minder.

Voeding is goed maar als je wil besparen is zeker in dit budget iets als pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 een goede optie, of voor nog minder pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2.

Moederbord is aardig aan de prijs, als je echt full ATX wil zou ik voorstellen pricewatch: MSI B450-A Pro Max, anders is de al genoemde pricewatch: ASRock B450M Pro4 een prima bord voor weinig.

Behuizingen zijn altijd een heel persoonlijk verhaal, maar de 100R is ook wel een tikkeltje aan de prijs op zich.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• timmie1
@Uszka @ColonelPhantom Dank beide voor jullie reacties!
Uszka schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:
Wat moet je met een HDMI op het moederbord als de cpu geen interne gpu heeft?

Met dat budget ga je meer richting een goedkoper moederbord als pricewatch: ASRock B450M Pro4 en een 1650 Super.
Kom ik met die videokaart niet op korte termijn in de problemen wat betreft game prestaties?
Voor geheugen pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS nemen voor betere compatibiliteit.
Dank, heb ik aangepast.
Behuizing kan nog wat af door pricewatch: Abkoncore S300M (Cronos Zero Noise Mini) te nemen.
Die behuizing kan overigens alleen als ik voor het Asrock mobo ga
Voeding eventueel naar pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2. pricewatch: Corsair CX450 is bij Alternate wel aardig geprijst. Is beter en stiller dan de Cooler Master echter met maar een enkele 6+2 pins.
De Cooler Master V2 ziet er goed uit, ik heb deze in het lijstje gezet.
ColonelPhantom schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:32:
Paar tips:
Met Ryzen kan je beter geen Corsair RAM nemen, neem deze: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS. Kost ook in principe net iets minder.
Aangepast, dank!
Voeding is goed maar als je wil besparen is zeker in dit budget iets als pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 een goede optie, of voor nog minder pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2.
Zie boven.
Moederbord is aardig aan de prijs, als je echt full ATX wil zou ik voorstellen pricewatch: MSI B450-A Pro Max, anders is de al genoemde pricewatch: ASRock B450M Pro4 een prima bord voor weinig.
Form factor maakt mij niet zo uit, zolang er maar een niet te dure, stevige kast voor leverbaar is. Prestaties, mogelijkheden en poorten zijn wat dat betreft veel interessanter :) Sowieso heeft dit bord een fan header extra, wat altijd fijn is.
Behuizingen zijn altijd een heel persoonlijk verhaal, maar de 100R is ook wel een tikkeltje aan de prijs op zich.
Wat zie jij als alternatief daarvoor dan? ;)

De nieuwe build tot nu toe:
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 91,05€ 91,05
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,85

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-11 07:14
timmie1 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:15:

De nieuwe build tot nu toe:
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 91,05€ 91,05
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,85
Ziet er goed uit zo, veel dichter naar de 600 euro ga je niet komen zonder grove opofferingen.

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Vergeet niet je xmp in de bios aan te zetten. Ryzen heeft daar erg veel voordeel bij!

• timmie1
Vele dank voor de reacties @Thehope @atsan
Nog een klein vraagje voordat ik ga bestellen:
Ik zie dat ik voor een kleine 60 euro meer een Asrock RX 5600XT zou kunnen nemen. Is dat volgens jullie in dit geval de meerprijs waard tegenover de GTX 1660 qua prestaties? Zo ja, dan neem ik liever de Asrock met AMD en die 60 euro extra voor lief, zodat ik wat langer niet zal hoeven upgraden.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
De RX 5600 XT is ongeveer 16% sneller en 16% duurder. Het zijn beide prima kaarten.

• Silver_2005
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 22:46
Mooie Upgrade!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Wat ik trouwens wel de 10 euro meerprijs waard vind is de pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart als behuizing. Daar ga je plezier van hebben tijdens het installeren.

• timmie1
Djarune schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:12:
De RX 5600 XT is ongeveer 16% sneller en 16% duurder. Het zijn beide prima kaarten.
Ik heb dus toch maar de GTX 1660 Super besteld.
Op welke manier bedoel je? In vergelijking met de huidige desktop met 10 FPS met Rocket League? :P
Djarune schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:02:
Wat ik trouwens wel de 10 euro meerprijs waard vind is de pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart als behuizing. Daar ga je plezier van hebben tijdens het installeren.
Ziet eruit als een goede case, maar er lijkt geen DVD-RW bay erin te zitten? Voorlopig gebruiken we de DVD-RW nog, dus dat zou dan niet gaan... ;)

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ken die games en system requirement niet heel erg goed maar mee dan 10 fps zou moeten lukken. Die games zitten die niet op een veel hogere FPS? Hoe groter de monitor en de kwaliteit bijvoorbeeld in HDR/4k eist dat naar gelang van het programma ook meer van de CPU/GPU? Games zitten op de GPU lijkt me maar indien je ook gaat downloaden vraagt dat ram geheugen als het snel gaat. Indien dat teveel wordt gaat het videogame in kwaliteit worden teruggedraaid of niet? Zou je dat beter niet tegelijk moeten doen. Volgens mij kun je wel zien of je monitor/compu de kwaliteit terugzet.

De FPS en daarmee de bitrate omhoog en als je dan ernaast nog gaat downloaden en internetten heb ik daar zelf geen goede ervaringen mee. De internetspeed kan wel genoeg zijn maar dan vraagt dat RAM lijkt me ivm buffering?

Ik vind het interessant topic en stel vragen maar val niemand aan.

Persoonlijk zou ik geen dvd brander meer kopen...die ruimte kan je misschien goed gebruiken. Waarom zou je branden?

[ Voor 6% gewijzigd door LucyLG op 30-07-2020 22:53 ]

Pagina: 1