Afstaan gevoelige informatie aan Europese Commissie door FB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Betreft nieuws: Facebook hoeft geen 'gevoelige info' af te staan in Europees antitrus... door @TijsZonderH.

De titel en het artikel lezen alsof Facebook volledig in het gelijk gesteld is. Het artikel van Reuters geeft mijns inziens een andere lezing.

De zoektermen zouden te breed zijn en onder meer leiden tot hits op privacy gevoelig materiaal dat niet relevant is voor het onderzoek. Daarbij zou niet voldoen aan het verzoek leiden tot een dagelijkse boete.

In afwachting van een definitieve uitspraak van het Hof, waarin de toelichting van de Europese Commissie kan worden meegenomen, hoeft Facebook de documenten niet te overhandigen en ook niet de dagelijkse boete te betalen.

De uitspraak zegt niet dat Facebook uiteindelijk geen gevoelige informatie hoeft te overhandigen op basis van het huidige verzoek van de Commissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:19

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat staat toch ook allemaal gewoon in het stuk? In de kop misschien, maar daar hebben we maar 80 tekens dus moet het wat minder genuanceerd.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt inderdaad gelijk dat het er allemaal staat, maar pas in de laatste zin van het artikel wordt duidelijk dat het nog niet definitief is. Ik had gehoopt dat ‘nog’ wel zou passen in de titel, maar begrijp dat je in deze gebonden bent. Wel had ik verwacht dat de nuance dan in de vetgedrukte tekst tot uiting zou komen.

Een ander punt is dat ik het stuk over de beveiliging niet volgen. Die lijkt me niet in twijfel te worden getrokken.

[ Voor 18% gewijzigd door Opi op 28-07-2020 21:57 ]