Beste Tweakers,
Tijdens het installeren van mijn nieuwe build ben ik op een interessante hersenkraker gekomen waar ik niet uit kom. Het is mijn stille hoop dat er een expert is die mijn ervaring kan duiden.
Nadat ik op mijn nieuwe build Windows had geïnstalleerd zag mijn harde schijf er in schijfbeheer als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/tVRrwDwTT33NA6Fj4TRF9HGN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ofwel:
Maar nadat ik Windows opnieuw geïnstalleerd had zag schijfbeheer er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/53bNZbSB4mOIGDWuCoNxjAt1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ofwel:
Dit is natuurlijk totaal geen probleem, maar ik kan niet uitstaan dat ik niet begrijp waarom er een verschil is. Windows op een lege harde schijf installeren zou toch maar op één manier moeten kunnen en ik begrijp niet waarom ik de eerste keer andere namen en partitienummers kreeg.
Is er iemand die hier een goede verklaring voor heeft?
Tijdens het installeren van mijn nieuwe build ben ik op een interessante hersenkraker gekomen waar ik niet uit kom. Het is mijn stille hoop dat er een expert is die mijn ervaring kan duiden.
Nadat ik op mijn nieuwe build Windows had geïnstalleerd zag mijn harde schijf er in schijfbeheer als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/tVRrwDwTT33NA6Fj4TRF9HGN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ofwel:
- C: (opstarten, wisselbestand, crashdump)
- Schijf 0 Partitie 2 (EFI-Systeempartitie)
- Herstel (OEM Partitie)
Maar nadat ik Windows opnieuw geïnstalleerd had zag schijfbeheer er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/53bNZbSB4mOIGDWuCoNxjAt1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ofwel:
- C: (opstarten, wisselbestand, crashdump)
- Schijf 0 Partitie 1 (EFI-Systeempartitie)
- Schijf 0 Partitie 4 (Herstelpartitie)
Dit is natuurlijk totaal geen probleem, maar ik kan niet uitstaan dat ik niet begrijp waarom er een verschil is. Windows op een lege harde schijf installeren zou toch maar op één manier moeten kunnen en ik begrijp niet waarom ik de eerste keer andere namen en partitienummers kreeg.
Is er iemand die hier een goede verklaring voor heeft?