Vage "screen tearing" bij hoge fps (90+)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hoi Tweakers,

Ik heb al enkele weken/maanden een erg vaag probleem. Ik kom er maar niet achter wat dit is (lijkt een software probleem te zijn).

Specs:

i5 9600k @ 4.9ghz
16 gb 3200 ram
RTX2070S OC
Free sync monitor (LG2780GL)
SSD

In alle games die ik speel, laatste tijd voornamelijk Sea of Thieves en COD warzone, ervaar ik een erg vaag "tearing" probleem. Ik zet het maar even tussen haakjes want heb geen idee hoe ik het anders moet noemen.

Als ik de camera heen en weer beweeg lijkt het net alsof alles een beetje houterig is. Ik zie objecten dubbel achter elkaar aan hobbelen zeg maar. Ook al is mijn fps vrijhoog (90+) met gsync enabled. Het voelt gewoon niet soepel.

Ten einde raad heb ik een tijdje geleden Windows 10 maar compleet opnieuw geinstalleerd. Enkel de nodige drivers geinstalleerd en sindsdien was het probleem weg. Alles loopt weer soepeltjes. Echter na verloop van tijd is het probleem er weer. Ik heb letterlijk niks anders geinstalleerd dan MSI afterburner, winrar en wat C++ redistributales. Ik heb wel Logitech GHUB geinstalleerd gehad en sindsdien lijkt het probleem er weer te zijn. Echter helpt verwijderen niks.

Op mijn andere versie van Win 10 exact hetzelfde probleem. Alle drivers en windows zijn up to date. Ik heb destijds wel restore points gemaakt van de windows versie toen alles nog goed werkte. Echter heeft Windows 10 maar besloten dat deze na slechts een paar dagen automatisch verwijderd worden... Ik heb echter geen zin om win 10 weer opnieuw te installeren. Maar denk dat er niks anders op zit.

Ik ervaar het probleem niet als ik op 140+ FPS zit. Dan is alles soepeltjes. Vsync aan/uit maakt ook geen verschil.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?