Ideale monitor (28-32 inch) voor tekstverwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 09:45
Ik zoek een goede monitor voor het tekstverwerken. Nu heb ik een Iiyama Prolite XB2472HD, maar die is me iets te klein en bovendien vind ik dat het beeld soms een beetje lijkt te knipperen (vooral in het midden van het scherm).

Daarom zoek ik een nieuwe monitor van 28 tot 32 inch met een beeld dat staat als een huis, maar welke? De grafische kaart moet het wel aankunnen (Intel HD Graphics 630 op een Gigabyte-moederbord). Verstelbaarheid in hoogte is ook belangrijk. Luidsprekers en andere accessoires (USB) zijn dan weer niet nodig.

Het is voor een pc met Windows 10 Pro.

Wat zou een goede of zelfs ideale keuze zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Tekstverwerking kan volgens mij met zo'n beetje elke huis-, tuin- en keuken monitor. Het is nauwelijks een onderscheidend criterium. Zelfs de meest eenvoudige (interne) videokaart zoals jij er een hebt zal daar geen problemen mee hebben.

In de Pricewatch filters kun je eenvoudig aangeven hoe groot de beeldschermdiagonaal moet zijn en dat de monitor in hoogte verstelbaar dient te zijn: https://tweakers.net/monitoren/vergelijken/ Ook kun je daar bijv. je budget aangeven.

Je zou je verder eens kunnen verdiepen in het type paneel dat je wilt (IPS/TN/VA), de verversingsfrequentie (60Hz of liever 120/144Hz) en de resolutie van de monitor (FHD/ QHD/4K). Daarnaast kun je natuurlijk ook de gebruiker-reviews hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Bij jouw gewenste 28-32 inch zou ik wel een 1440p monitor nemen. Ook wil je dan het liefst IPS, als het gaat om office taken en webbrowsen. Maar ja er is genoeg aanbod, dus zoals @choogen al zei even vergelijken via https://tweakers.net/moni...k47w_TQlVYYPq-LnydVUvQhvA

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! Deze gemist? Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.