Pvc vloer over bestaande Pvc vloer leggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal, ik zit met de volgende vraag waar ik niet uitkom. Ik kan veel informatie vinden over het leggen van een verlijmde pvc vloer over een bestaande tegel/laminaatvloer. Echter in onze woning ligt al een verlijmde pvc-vloer en wij willen een andere pvc-vloer (ook verlijmd) erin leggen.

Kan die nieuwe pvc vloer over de andere heen gelegd worden en moet de vloer dan nog geëgaliseerd worden? Of is het beter om de bestaande pvc vloer te verwijderen en opnieuw te egaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:14
heb de mijne ook over een bestaande vloer gelegd ligt prima niet gelijmd btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gijsje22 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:03:
Of is het beter om de bestaande pvc vloer te verwijderen en opnieuw te egaliseren?
Volgens mij kun je PVC vrij eenvoudig weer verwijderen als je het een beetje verwarmd, dan laat de lijm los. Met een heteluchtpistool en wat geduld haal je de vloer er uit zonder beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Ja, het gaat echt specifiek om een verlijmde pvc vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Gijsje22 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:03:
Ha allemaal, ik zit met de volgende vraag waar ik niet uitkom. Ik kan veel informatie vinden over het leggen van een verlijmde pvc vloer over een bestaande tegel/laminaatvloer. Echter in onze woning ligt al een verlijmde pvc-vloer en wij willen een andere pvc-vloer (ook verlijmd) erin leggen.

Kan die nieuwe pvc vloer over de andere heen gelegd worden en moet de vloer dan nog geëgaliseerd worden? Of is het beter om de bestaande pvc vloer te verwijderen en opnieuw te egaliseren?
PVC heeft van zichzelf best wel wat relief - in elk geval vergeleken met een geëgaliseerde vloer - als je een pvc vloer gaat verlijmen op een bestaande pvc vloer dan gaat dat enorm ten koste van je hechting. Ook vraag ik mij af of er pvc lijm is die goed hecht op pvc.

Ga je de vloer zelf leggen trouwens? Ik vraag mij namelijk af of een pvc-boer wel wil leggen over een bestaande pvc vloer, doorgaans willen ze een (door hunzelf) geëgaliseerde ondergrond. Met een föhn kan je de bestaande vloer ook prima los krijgen, daarna nog ff met een krabber er over en je hebt weer een maagdelijke ondergrond (als het goed is, wie weet ligt er wel een pvc vloer onder :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Dank voor de antwoorden! Dan gaat de vloer er gewoon uit!
Pagina: 1