Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07-2021
Mijn vraag
Ik krijg het probleem maar niet opgelost. Onlangs ben ik wat smart devices aan het instellen bij mij thuis. Vooralsnog probleemloos maar vandaag heb ik een nieuwe Google nest hub binnen gekregen. Ook dat ging met instellen redelijk goed, echter, toen dat was afgerond en ik wat extra instellingen van de hub wilde aanpassen in mijn Google home app geeft hij daar aan dat hij niet beschikbaar is, ik moet controleren of de devices online zijn en op hetzelfde netwerk zitten. Nu ik terug kijk naar mijn home mini geeft die precies hezelfde aan. Het vreemde is echter, de devices zijn gewoon verbonden met internet op hetzelfde wifi netwerk. Als ik opdrachten geef als: oke google, doe de lampen uit, of 'oke google, speel favorieten af op spotify' doet hij dit zonder problemen. Ook komen de foto's van mijn google gewoon langs.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tenda Wifi Router
Samsung galaxy S9+
Ikea bridge
Google home mini 1e generatie
Google nest hub

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Een uur gechat en een half uur gebeld met internationale Google ondersteuning
- Mijn mobiel al meerdere malen opnieuw opgestart, opnieuw verbonden met wifi.
- De router meermaals opnieuw opgestart en de instellingen wat aangepast, oa geen automatische wireless channel selectie maar fixed channel 1, 6 en 11 geprobeerd
- Zowel de home mini en nest hub meermaals factory reset
- Google Home app opnieuw geïnstalleerd

Ook op internet kom ik niet verder, ik heb op de support site wel een topic gevonden van anderen met hetzelfde probleem https://support.google.com/googlenest/thread/656480?hl=en
Maar hier is ook geen respons van google te vinden en geen oplossing voor het probleem

Zijn er anderen die dit herkennen en zo ja wat kan ik er aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Heb je de Google Home app al eens vanop een andere telefoon getest? Het lijkt mij bij de app of bij de telefoon te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07-2021
Thanks voor je reactie. Ja dat had ik ook al geprobeerd. Maar het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een andere Router gekocht en toen deed hij het ineens, vraag me niet hoe maar het probleem is gelukkig opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efpeka
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07-2021
Ben newbe hier en wil een vraag stellen mbt 2 google mini's waar en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efpeka
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb 2 mini's in zelfde locatie staan en wil ze individueel benaderen is dat mogelijk?