Draagbaar toestel voor VOIP over Wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:28
Voor een nieuw gebouw dat ons bedrijf heeft gezet zoek ik een eenvoudige telefonie-oplossing voor een stuk of 3 draadloze toestellen. Binnen in het gebouw is er een volledige wifi-dekking (maar géén GSM-dekking) en de bedoeling was dan ook om een draagbaar toestel te kopen die via deze wifi en een SIP-account aan VOIP kan doen.

Nu ben ik op zoek naar zo'n draagbare Wifi VOIP-toestellen maar ik vind echter amper modellen. En als ik er vind - zoals de Grandstream WP820 - of het toestel van Unifi dan gebruiken deze toestellen (verouderde versies van) Android. Ik zou graag een heel eenvoudig DECT-handset-achtig toestel kopen om te kunnen bellen over Wifi, maar dat lijkt niet te bestaan?
Of hebben jullie hier aan te raden modellen voor?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 08:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:57
Aan elk recent Android toestel met de Google dailer kun je een sip account toevoegen, is dat wat ?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Ik heb hier (ik woon achteraf) geen ontvangst met Vodafone (en voorheen met Tele2). Wanneer je telefoon het ondersteunt, kun je gewoon bellen over wifi. Samsung Galaxy S7, S8 en iPhone XR ondersteunen dat bijv. Ik denk de meeste toestellen van afgelopen paar jaar wel.

De provider moet het aanzetten, bij Tele2 was dat een actie, bij Vodafone was dat al standaard bij mij.

Verder moet je bij Bellen dan instellen: WiFi Calling aan en dan Wi-Fi Preferred kiezen ipv mobiel network preferred.

Je kunt dan gebeld worden en zelf bellen. SMS verzenden en ontvangen gaat niet. Met MFA gebruiken we gewoon zo'n tool als Microsoft Authenticator, dus dan mis je SMS meestal ook niet.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Is er wel een bekabelde verbinding? Want dan zou je eventueel een N510/720 kunnen plaatsen en daar 3 handsets op aanmelden icm je sip accounts.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:28
xavento schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:17:
Is er wel een bekabelde verbinding? Want dan zou je eventueel een N510/720 kunnen plaatsen en daar 3 handsets op aanmelden icm je sip accounts.
Het probleem is dat de draagbare toestellen door heel het gebouw moeten kunnen worden gebruikt, en dan is zo één DECT-antenne niet voldoende. En de muren zijn daar effectief overal heel isolerend dus zelfs met enkele basisstations gaat dit niet lukken (ter vergelijking: er hangen zo'n 24 wifi-antennes binnen).

De Voice over wifi ga ik - aanvullend - ook wel eens bekijken, alvast bedankt voor die tip!

[ Voor 8% gewijzigd door Mee_ op 29-07-2020 15:32 ]

Pagina: 1