Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC / Video editing PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waharbl!
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik had een post aangemaakt voor het upgraden van een oud systeem, maar ik heb er voor gekozen om een volledig nieuw systeem te bouwen.Ik wil dit systeem gaan gebruiken om (voornamelijk) te gamen. Ook zal er beeldbewerking op gedaan worden, maar dit zal niet al te zwaar zijn.

Het systeem wordt aangeschaft met als uitzicht; upgraden wanneer nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel heb ik gerekend op een budget van ongeveer 1.400 euro maar als ik kan besparen hoor ik dit graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes yes! Twee schermen, keyboard en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meeste onderdelen zijn uitgezocht op upgrades in de toekomst. het mobo en de kast is gekozen voor de form factor. De form factor maakt het mogelijk om mijn hebben en houden mee te nemen (wat wel eens voorkomt) het mobo maakt het mogelijk dat ik ook niet bedrade verbindingen kan maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
WiFi is een must, ik ben veel op meerdere locaties te vinden waar vaak ook geen bedrade verbinding mogelijk is. Ik wil dan nog altijd degelijk gebruik kunnen maken van het internet.

De micro-ATX formfactor vind ik persoonlijk erg fijn.

RGB en waterkoeling hoeft voor mij niet, heeft geen meerwaarde.

Ga je overklokken?
Nee voor alsnog niet, maar ik ben wel bezig mezelf hierin te verdiepen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op de build, als ik ergens wat kan besparen/verbeteren dan hoor ik dit natuurlijk graag! Momenteel heb ik het onderstaande voor ogen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 296,-€ 296,-
1MoederbordenAsus Prime B550M-A (WI-FI)€ 129,90€ 129,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 530,05€ 530,05
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 76,-€ 76,-
1Processorkoelingbe quiet! Shadow Rock 3€ 48,60€ 48,60
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 114,64€ 114,64
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 106,19€ 106,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,28

Ik twijfel nog te zeer aan mijn eigen kunnen dus ik zou het fijn vinden als er iemand met mij mee kijkt om te kijken dat ik geen kat in de zak koop.

[ Voor 0% gewijzigd door Waharbl! op 28-07-2020 15:37 . Reden: Uitbreiding informatie ]

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

In september worden de nieuwe 30XX kaarten van Nvidia verwacht - wellicht kan je de videokaart uit je huidige systeem tijdelijk nog gebruiken totdat de nieuwe kaarten er zijn. EUR 530 is toch een behoorlijke uitgave en op basis van de leaks verwacht men dat de serie zo'n 20% sneller is dan de huidige reeks.

De videokaart past in je behuizing dus dat gaat goed.

Eventueel kiezen voor een MSI B550 Mortar ipv de ASUS Prime. pricewatch: MSI MAG B550M Mortar wel EUR 30 duurder.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Waharbl!
Vidra schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:46:
In september worden de nieuwe 30XX kaarten van Nvidia verwacht - wellicht kan je de videokaart uit je huidige systeem tijdelijk nog gebruiken totdat de nieuwe kaarten er zijn. EUR 530 is toch een behoorlijke uitgave en op basis van de leaks verwacht men dat de serie zo'n 20% sneller is dan de huidige reeks.

De videokaart past in je behuizing dus dat gaat goed.

Eventueel kiezen voor een MSI B550 Mortar ipv de ASUS Prime. pricewatch: MSI MAG B550M Mortar wel EUR 30 duurder.
Op zich zou tot september wachten een optie kunnen zijn, maar de upgrade jeukt aardig. Ik weet niet wat de prijzen gaan doen, maar verwacht niet veel dat ze zakken. Dat gezegd, ik weet niet hoeveel de prijzen normaliter zakken bij de uitgave van een nieuwe GPU

Zou je me kunnen vertellen waarom je de mortar aanraad t.o.v de prime? Vooral ook omdat het lijkt alsof de mortar geen wifi mogelijkheden bezit.

[ Voor 3% gewijzigd door Waharbl! op 28-07-2020 16:01 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Waharbl! schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Op zich zou tot september wachten een optie kunnen zijn, maar de upgrade jeukt aardig. Ik weet niet wat de prijzen gaan doen, maar verwacht niet veel dat ze zakken. Dat gezegd, ik weet niet hoeveel de prijzen normaliter zakken bij de uitgave van een nieuwe GPU

Zou je me kunnen vertellen waarom je de mortar aanraad t.o.v de prime? Vooral ook omdat het lijkt alsof de mortar geen wifi mogelijkheden bezit.
MSI maakt mooie AMD moederborden met kwaliteitsonderdelen voor wat betreft de VRM's en een goede (bios/driver) ondersteuning. De MSI B450 range was heer en meester bij de vorige generatie. Ik heb zelf een Asus X570, maar de support bij MSI met nieuwe bios releases enzo is beter dan bij Asus.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Waharbl! schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Het gaat er niet om dat de prijzen zakken, maar dat je voor dezelfde prijs een betere gpu kan krijgen.

De mortar heeft een betere heatsink en 3 case fan headers, terwijl de prime er maar 2 heeft. Idealiter plaats je namelijk nog 1 extra fan in je case voor een betere airflow. Maar hier kan je eventueel ook de tweede cpu fan header voor gebruiken.

Overigens zou ik kijken of je toch geen internetkabel kan spannen, aangezien dat een stuk stabieler blijft dan wifi.

• Waharbl!
Immanent Ike schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Het gaat er niet om dat de prijzen zakken, maar dat je voor dezelfde prijs een betere gpu kan krijgen.

De mortar heeft een betere heatsink en 3 case fan headers, terwijl de prime er maar 2 heeft. Idealiter plaats je namelijk nog 1 extra fan in je case voor een betere airflow. Maar hier kan je eventueel ook de tweede cpu fan header voor gebruiken.

Overigens zou ik kijken of je toch geen internetkabel kan spannen, aangezien dat een stuk stabieler blijft dan wifi.
In mijn nieuwe woning trek ik uiteindelijk ook een kabel, maar bij mijn vriendin bijvoorbeeld is dit (nog) geen optie. Natuurlijk is bekabeld internet altijd een betere optie, maar jammer genoeg is het niet altijd een optie!

Thanks voor de informatie op het mobo! Ik denk ook dat ik nog wacht tot de nieuwe series GPU uit zal zijn maar rond kijken doet nu nog niemand kwaad! Hah

Is er verder nog iets dat veranderd/verbeterd kan worden in het huidige systeem?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Ik zou de voeding veranderen. 550W is ruim voldoende en de Corsair heeft vrij stugge kabels. Goede opties:
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W (Stiller en de beste voeding in dit budget)
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum (heeft langer garantie en meest soepele kabels)

Wat betreft het moederbord. De VRM op die Asus Prime is prima. Echter MSI is momenteel beter op het B550 platform, want bij Asus zijn er nog wat kinderziektes. Je kunt het bord vervangen voor dezelfde prijs naar deze:
pricewatch: MSI B550M PRO-VDH WIFI

Ik zou trouwens de kast vervangen naar 1 met meer airflow: pricewatch: Fractal Design Meshify C en de koeler naar een stiller en meer koelend exemplaar: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

[ Voor 18% gewijzigd door Djarune op 29-07-2020 17:24 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Soepele kabels, ach heb de voeding nu in twee kasten geïnstalleerd. Ja ze zijn stug. In een dichte kast als deze niet boeiend. Je hebt ze 1x in je handen.

In een kast met window zou ik een voeding met iets minder stugge kabels aanraden.
Immers zijn de bochten net iets ruimer, wat overigens wel weer misschien beter is voor het behoud van de kabels. Immers is het niet goed om kabels bijna dubbel te vouwen ;)

De voeding is doodstil en is voor wat je ervoor terug krijgt prima geprijsd.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1