Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1684
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik iets niet goed doe ;)

Ik heb merkloze bluetooth oordopjes ingekocht samen met nog een artikel en daar een mooie combideal van gemaakt om te gaan verkopen op Bol. dit ging (onder een andere categorie) goed. ik heb me blijkbaar niet goed ingelezen en mocht dit niet verkopen omdat bleutooth oordopjes alleen verkocht mogen worden als het een merkproduct is. nu zit ik met voorraad die ik niet mag verkopen.

ik zit te denken om dan maar een merk te registreren maar zie dat Bol vraagt om CE keurmerken, merk moet op verpakking staan, w.a. verzekering aantonen..

ik heb op mijn voorraad al geen merk staan.

iemand ideeën, tips, antwoorden zodat ik mijn voorraad toch kan verkopen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel flauw: https://europa.eu/youreur...s/ce-marking/index_en.htm

Je kan je voorraad (waarschijnlijk) wel kwijt via Marktplaats of andere minder "mooie" sites; het omzeilen van keurmerken gaat je niet lukken bij Bol.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 23:58
Wat hierboven gezegd wordt.

Een CE keurmerk markering krijg je niet zomaar en zal mogelijk meer kosten dan je hele voorraad. ( of je hebt er duizenden )

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 28-07-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1684
Ik zie ook dat er aanbieders zijn van gelijkwaardige Bluetooth oordopjes die merkloos ingevuld hebben en onder de categorie "bluetooth headset" hun producten verkopen. ik had ook eerst een verkeerde productcategorie gekozen en dat ging goed, maar na een paar dagen er toch uit gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CE is geen keurmerk. Officieel is het een CE-markering. Hiermee geef je aan dat je als leverancier of fabrikant de benodigde testen hebt gedaan op het product en kunt garanderen dat het aan de europese eisen voldoet. Om dat aan te kunnen tonen en zo de CE-markering te kunnen krijgen, zal niet zo eenvoudig zijn.
Zie oa Wikipedia: CE-markering

Edit: Met een "vermoeden van conformiteit" zou je misschien nog wel kans maken, zie ook: https://www.rvo.nl/onderw.../ce-markering/stappenplan

[ Voor 18% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-07-2020 15:15 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
corporalnl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:58:
Wat hierboven gezegd wordt.

Een CE keurmerk krijg je niet zomaar en zal mogelijk meer kosten dan je hele voorraad. ( of je hebt er duizenden )
Nee. Een CE-markering mag je als farikant of importeur zelf opplakken. Wat je daarmee aangeeft is dat het product volgens Europese normen getest is op punten die te maken met veiligheid, gezondheid en milieu. Uiteraard moet het product wel door de testen komen... Daar komt geen officiële instantie aan te pas, tenzij je het uitbesteedt. De regels voor het testen van jouw productgroep zijn duidelijk omschreven bij de NEN.

Meer info kun je hier vinden: https://www.nen.nl/NEN-Sh...n-van-een-CEmarkering.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1684
daarom vraag ik me ook af of al die verkopers op Bol dit allemaal hebben gedaan die bluetooth oordopjes verkopen. want dat zijn er heeeel veel!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gewoon even een gokje, je hebt Chinese namaaktroep gekocht voor twee euro per setje, wil deze nu op de Nederlandse markt dumpen voor twee tientjes per setje, van de winst een Porsche kopen en als mensen dan met uitgebrande oren bij je aankloppen voor een schadevergoeding, dan scheur je heel hard weg?

Ik vraag me af wat voor advies je wil, anders dan "zorg dat spullen die je in Europa wil verkopen, voldoen aan Europese eisen"?

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 28-07-2020 15:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1684
Zo dat is een volwassen reactie!
Ik wil informatie vergaren en heb gewoon een goed product om te verkopen.
en je kan het Chinese namaaktroep noemen, maar op 80% van de artikelen die je in een winkel in je handen pakt staat "made in China" op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan een reeks afleveringen van Boos (Tim Hofman) over wearpods.
Zeg niet dat jouw product vergelijkbaar is met dat van die gast in het filmpje, maar deel het gevoel van @CodeCaster dat het neigt naar Dropshipping achtige prakijken.

Video over dropshipping:

Pas dus op met waar je aan begint...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 23:58
Rick1684 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:18:
en je kan het Chinese namaaktroep noemen, maar op 80% van de artikelen die je in een winkel in je handen pakt staat "made in China" op.
Wat heb je zelf al gevonden, gedaan, onderzocht? :)
Vergeet je daarnaast ook niet de belastingdienst in te lichten? Heb je daar al info gevraagd over je handel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rick1684 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:18:
Ik gok dat het om deze onzin gaat, inclusief lachwekkende direct van AliExpress afkomstige URL's:

Beste Alternatief AirPods 2020 - In-ear koptelefoon - Bluetooth 5.0 - Oortjes - Draadloos - Airpods - Earbuds - Earpods - Apple - iOS - Android - Geschikt
Draadloze oordopjes met oplader - i12 TWS - Bluetooth 5.0-case wit - Hoge kwaliteit - earphones - met touch functie - Bluetooth - oortjes - Earpods - Lightning aansluiting - geschikt voor alle smartphones - wit
Draadloze Oordopjes met Touch Functie - Kleur: Wit– Bluetooth 5.0 - Alternatief voor Airpods - 2020 model - Earbuds - Earpods – Bluetooth Oortjes - oordopjes - Sport oortjes - Apple - Iphone – Android – Incl. Nederlandse Handleiding
Professionele Draadloze Bluetooth Oordopjes met Oplaadcase - Alternatief Airpods - Airpods - Oortjes - Draadloze Oordopjes - In-ear Oordopjes - Bluetooth Oortjes - Geschikt voor alle Bluetooth Apparaten - Earpods - Apple - IPhone – Android - Wit

Nep-AirPods van twee tientjes, met als gemiddelde review: "er komt in ieder geval geluid uit, meestal werken ze, er zit wat vertraging in het geluid, microfoon werkt amper of niet, ze zijn best snel leeg, ze kwamen defect aan, maar wat mag je dan ook verwachten voor deze prijs".

Je mag mijn reactie onvolwassen vinden, en je mag vinden dat je een goed product verkoopt, maar ik ben het met beide beweringen oneens.

Als je wil weten hoe je de (blijkbaar nihile) kwaliteitscontrole van Bol.com kunt omzeilen, kun je beter contact opnemen met die andere verkopers dan het hier op Tweakers vragen, gok ik, want je kunt er zeker van zijn dat Bol.com hier ook meeleest.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 28-07-2020 15:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1684
ik heb de producten gewoon in huis en zelf getest. geen dropshipping en draag ook gewoon belasting af. Maar mannen prima, jullie doel is niet om te helpen, maar om een vinger te wijzen. Bedankt voor de moeite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Rick1684 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:24:
ik heb de producten gewoon in huis en zelf getest. geen dropshipping en draag ook gewoon belasting af. Maar mannen prima, jullie doel is niet om te helpen, maar om een vinger te wijzen. Bedankt voor de moeite
Als je hier binnenkomt met een vraag als 'hoe kan ik mijn voorraad omkatten tot CE-goedgekeurd', mag je op zich nog te goeder trouw zijn (voordeel van de twijfel) maar kijk dan niet raar op als je kritische blikken krijgt in een tech-community. Je selectieve verontwaardiging is nou niet echt op z'n plaats.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat denk je te bereiken? Ik bedoel, je bent verre van de eerste die massa's spullen uit China wil importeren om ze vervolgens twee keer duurder te verkopen met een 'merk' erop. ( Google anders eens op de soulaboy console :+ )

Deze praktijk is uitgemolken tot en met, en intussen importeert iedereen met meer dan twee hersencellen gewoon zelf dit spul. Ofwel, wat denk je nu echt hieraan te gaan verdienen?

If it was easy, somebody else would've done it.

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TSja, nofi, maar eigenlijk vraag je ons om een oplossing voor een ondernemersrisico dat je zelf niet goed ingeschat hebt. Je pint je kennelijk nogal vast op verkopen via bol.com en dat is een nono nu, dus je zoekt een alternatief. Dat is er. Dat heet marktplaats, kun je alles kwijt voor prijzen wat de gek er voor geeft.
Dat jij ter goeder trouw bent geloof ik. Dat je winst wilt maken op je goedkoop ingekochte spullen ook. Dat er een beoogd verkoopkanaal wegvalt door verkeerde inschatting vooraf, ook. Dus ben een ondernemer, zoek een oplossing :)

Er is een reden dat bol (en andere marktplaatsen) bepaalde keurmerken willen zien, en dat is om hun klanten te beschermen. Als je via bol defecte meuk koopt bij een verkoper krijgt bol daar namelijk ook een slechte naam van. Om te zwijgen van een evt overbelasting van bol's facilitatie van het RMA proces voor al die meuk die onder WKOA terug moet. Ik snap wel dat ze bepaalde eisen stellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Er is een reden dat bol (en andere marktplaatsen) bepaalde keurmerken willen zien, en dat is om hun klanten te beschermen.
Ik denk dat de reden is, dat een CE-markering gewoon verplicht is als je spullen wilt verkopen in de EU.
Dus andere kanalen is wel een optie, maar geen legale als het gaat om verhandelen van nieuwe producten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Volgens de wet moeten producten die in Nederland verkocht worden, voorzien zijn van een CE-markering. Dat betekent dat we hier niet gaan bespreken hoe spullen zonder zo'n markering toch verkocht kunnen worden. Het topic gaat dan ook dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.