Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Beste Tweakers,

Een tijd geleden toch gezwicht en een slimme meter laten plaatsen, ook om deze via de P1-poort uit te kunnen lezen.
Recent een nieuwe energiecontract afgesloten, bij het zoeken aangegeven dat ik een meter met enkel telwerk heb (om zo een contract met enkel tarief te krijgen).
Nu staat er in de leveringsvoorwaarden dat er met een slimme meter altijd met een dubbel tarief gerekend wordt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 20:03
De slimme meter kan toch bepalen of het hoog of laag tarief is? Het is dus mogelijk om dubbeltarief te hebben, waarom zou je het dan niet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:12
Dubbeltarief is voor veel mensen duurder dan enkeltarief.

Edit: de besparing op hoog vs laag valt meestal in het niet bij de hogere jaarcontract tarieven voor dubbeltarief.

[ Voor 50% gewijzigd door GarBaGe op 28-07-2020 12:46 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 20:03
GarBaGe schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45:

Edit: de besparing op hoog vs laag valt meestal in het niet bij de hogere jaarcontract tarieven voor dubbeltarief.
Dat is max 2 tientjes per jaar.. zou ik niet te moeilijk over doen.
https://www.energievergel...act/enkel-of-dubbeltarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raar, hier dubbeltarief slim, maar beide hebben dezelfde prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

is niet verplicht ze gooien gewoon alles op 1 hoop als je enkel tarief doen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-04 14:15
Ik heb recentelijk een contract afgesloten met een dubbele meter. Ik kon gewoon kiezen of ik dubbel of enkel tarief wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:45

timovd

Voorsprong door techniek

Bij mijn vorig contract had ik enkel tarief en een digitale teller met 4 telwerken (dal en normaal voor leveren en terugleveren). Enkeltarief was geen probleem. Wel even opletten hoe de leverancier teruglevering verrekent, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Je hebt vrijwel zeker veel meer teruglevering op normaal- dan op daltarief.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
GarBaGe schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45:

Veel geld zal het waarschijnlijk niet schelen, verder saldeer ik nu toch bijna mijn volledige energieverbruik.
Het is echter wel zo de het normaaltarief relatief ver boven het enkeltarief ligt, terwijl het daltarief maar ietsje goedkoper is dan het enkeltarief.
Je zou dus in verhouding veel energie moeten gebruiken in het weekend of nacht (dit gaat naar mijn mening geen mens lukken) om goedkoper uit te zijn met een dubbel tarief.

Als je bij een energievergelijker aangeeft dat je een slimme meter hebt, dan krijg je automatisch een contract met een dubbel tarief aangeboden.

Er zullen dus energieleveranciers zijn die ook akkoord gaan met een enkeltarief, in mijn geval (Welkom Energie) niet, wees gewaarschuwd!

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
weasel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Veel geld zal het waarschijnlijk niet schelen, verder saldeer ik nu toch bijna mijn volledige energieverbruik.
Het is echter wel zo de het normaaltarief relatief ver boven het enkeltarief ligt, terwijl het daltarief maar ietsje goedkoper is dan het enkeltarief.
Je zou dus in verhouding veel energie moeten gebruiken in het weekend of nacht (dit gaat naar mijn mening geen mens lukken) om goedkoper uit te zijn met een dubbel tarief.
Juist met zonnepanelen lukt dat relatief eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

Honesty

kattenneus!

weasel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Als je bij een energievergelijker aangeeft dat je een slimme meter hebt, dan krijg je automatisch een contract met een dubbel tarief aangeboden.

Er zullen dus energieleveranciers zijn die ook akkoord gaan met een enkeltarief, in mijn geval (Welkom Energie) niet, wees gewaarschuwd!
Klopt, enkeltarief lijkt goedkoper maar zelfs voor ons(regio brabant dus ook nog eens meer daluren 21:00 uur ipv 23:00 randstad) scheelde het echt maar een beetje. Tientjes destijds maar als je goed zoekt zijn er leveranciers waar je kan kiezen tussen dubbel en enkel maar er zjn er ook genoeg die zeggen je moet als je een dubbele meter hebt ook dubbel tarief afnemen. Kan zijn dat de dal tarieven afgeroomd zijn en dat het verschil nu groter is geworden.

Festina lente

Pagina: 1