Subwoofer Marktplaats rond 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-04-2023
Hallo mede tweakers

Mijn vraag
Weet iemand een leuke subwoofer voor rond de 100 euro die mooi geluid geeft voor het geld
Mijn harman kardon sub 160/210 heeft het begeven.. dus ik zoek een nieuwe voor een leuk prijsje en ik heb niet veel verstand van subwoofers de sub is voor muziek en af en toe een filmpje

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Sony Receiver STR-DH520

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Jamo 210 ik weet niet of die leuk is...

Allvast bedankt!

Groetjes,
Mika

Beste antwoord (via MikaSlot op 29-07-2020 12:13)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:08

Major_ton

Shoot!

Canton AS 40 SC Aktieve Subwoofer 31cm / 12.2inch
€ 145,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Een Tannoy mSub10 / mxSub10 is erg leuk en soms al vanaf € 75,- te koop. Ze zijn niet stuk te krijgen en presteren flink beter dan specs je doen geloven.

Of een Mission 7as2 als je die kan vinden (de 7as1 is ruk). De Mission m8as schijnt ook verrassend te zijn.

Verwacht geen SVS prestaties, maar stuk voor stuk zijn het zeer leuke subs voor het geld.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Heb je gezocht naar reviews?
Alleen op Tweakers al vind ik er 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
De meeste zijn al best oud ervan.... En ik weet niet of jullie mischien een goede subwoofer weten voor de prijs wat zijn goede merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd zegt niks bij speakers, subs en dat soort spul.

Nu wil ik er geen advertentie van maken maar als je interesse hebt dan staat er hier nog een JBL Northridge E150P niets te doen. DM maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
Wat zijn een beetje leuke merken bij subwoofers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Als de sub goed beviel, kun je gewoon zo'n zelfde tweedehands kopen. Dan weet je tenminste wat je krijgt.

Voor €100,- ga je weinig "echte" subwoofers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

MikaSlot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:49:
Een beetje merken voor een budget zijn. rel, svs, bk , xtz,klipsch om maar wat te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Benzed op 28-07-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Hier een leuke.
https://www.marktplaats.n...fer-passive-radiator.html

Nogal een creatief persoon als je zijn reviews leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
Bedankt voor jullie tijd, ik ga even kijken of er iets in de buurt te vinden is weten jullie of deze leuk is? Deze

of https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618 die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor zover je er op afstand iets van kan zeggen is de KEF PSW2010 een prima subwoofer. KEF is een goed merk en de opgegeven specificaties zijn realistisch en acceptabel. De gevraagde 100 euro vind ik tamelijk duur voor een subwoofer uit 2002 - 2006, omdat elektronica een beperkte levensduur heeft. Als je handig bent met elektronica is dat geen probleem, hij heeft namelijk nog een ouderwetse klasse-B-versterker die door een doe-het-zelver te repareren is.

Als je in een appartement woont zou ik liever geen down-firing subwoofer kiezen, omdat die de vloer nogal laat trillen en dat is niet zo fijn voor je onderburen.

[ Voor 7% gewijzigd door TBTL op 28-07-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
Kan je mij mischien vertellen waar je bij een subwoofer moet letten

Zou deze goed zijn en hoe kan ik zien of deze leuk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

TBTL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:39:
Voor zover je er op afstand iets van kan zeggen is de KEF PSW2010 een prima subwoofer.
Alles behalve. Die serie subwoofer laten staan. Condensatoren overleven het niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ga ik verder nog even twijfelen wat ik met dit topic ga doen. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik toch wel. Zeker als ik onderstaande zie:
MikaSlot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:49:
MikaSlot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:30:
@MikaSlot Het is niet de bedoeling dat wij gaan zoeken, integendeel. Het idee is dat je zelf zoekt, een short list maakt en dat wij daar op kunnen schieten. Dus iets meer zoals de laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
FeaR schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:21:
Ga ik verder nog even twijfelen wat ik met dit topic ga doen. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik toch wel. Zeker als ik onderstaande zie:

[...]

[...]

@MikaSlot Het is niet de bedoeling dat wij gaan zoeken, integendeel. Het idee is dat je zelf zoekt, een short list maakt en dat wij daar op kunnen schieten. Dus iets meer zoals de laatste post.
Sorry dat wist ik niet.... Sluit hem maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

MikaSlot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43:
[...]
Sorry dat wist ik niet.... Sluit hem maar
Zie mijn laatste zin, je bent juist op de goede weg! Subwoofers zoeken en hier checken of het wat is, oftewel zelf de shortlist maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
@FeaR Er zit een verschil tussen een shortlist maken en linkjes droppen met de vraag "of het wat is", hoofdzakelijk omdat de verkoper binnen x-km woont.
MikaSlot schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:30:
Het is moeilijk om dat goed te bepalen, hoofdzakelijk omdat de specs afhankelijk zijn van de testcriteria en (zeker bij de goedkopere subwoofers), de testcriteria nogal opgerekt worden.

Doorgaans is het wel zo dat een degelijke subwoofer zwaar en groot is, waarom? omdat lage frequenties een flinke luchtverplaatsing vereisen. Die luchtverplaatsing kun je bereiken door een groot oppervlak van de conus/driver (datgene van een speaker wat lucht in beweging brengt), en door een zware versterker, beiden dragen flink bij aan het gewicht en het formaat.

8" driver kun je zien als het instapformaat. Dat zie je vaak bij de budget subwoofers en bij de "subwoofers" van alles-in-1-setjes. Een degelijke subwoofer zal al snel een driver van 10", 12" of meer hebben.

Betekent niet dat je er dan blind op kunt vertrouwen dat je iets kwalitatiefs in huis haalt, maar een dergelijke subwoofer zal lagere frequenties makkelijker kunnen bereiken dan een kleine subwoofer.

Als je een subwoofer van de merken zoals eerder hier genoemd kunt vinden voor €100,- (en ze zijn niet té oud), dan zit je altijd wel goed. Alle andere merken denk ik niet dat ze veel afwijken van degene die je nu hebt.

Vandaar ook mijn advies om weer een HK 210 te kopen, zeker wanneer je deze gewoon prima vond klinken. Dan weet je gewoon wat je in huis haalt. Ik heb even gekeken en zag er zo al zeker 3 te koop staan. Misschien niet direct in jouw omgeving, maar het feit dat er op de eerste pagina al zeker 3 tussenstaan, zegt mij dat ze vaker te koop aangeboden worden.

[ Voor 101% gewijzigd door LA-384 op 28-07-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaSlot
Sluit hem maar de volgende keer zal ik het anders doen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:08

Major_ton

Shoot!

Canton AS 40 SC Aktieve Subwoofer 31cm / 12.2inch
€ 145,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Een Tannoy mSub10 / mxSub10 is erg leuk en soms al vanaf € 75,- te koop. Ze zijn niet stuk te krijgen en presteren flink beter dan specs je doen geloven.

Of een Mission 7as2 als je die kan vinden (de 7as1 is ruk). De Mission m8as schijnt ook verrassend te zijn.

Verwacht geen SVS prestaties, maar stuk voor stuk zijn het zeer leuke subs voor het geld.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Pagina: 1