Nieuwe TV - 55" - max €600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorsh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zoek een?
Vanwege de verhuizing naar een nieuw appartement ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Het budget is niet heel hoog en zou zelfs liever wat minder uitgeven. Daarom is de verwachting ook niet heel hoog. Gewoon een degelijke 55" 4K TV met prima beeld en prima geluid is voldoende.

Wat is je budget?
€600, maar zoals eerder aangegeven wat minder zou nog mooier zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We zullen geen TV abbonement afsluiten. De TV wordt alleen gebruikt voor Netflix, Plex, Chromecast, Amazon Prime, etc. Misschien dat ik in de toekomst nog een Switch aansluit. De TV wordt opgehangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat lezen van reviews en topics hier kwam ik uit op de volgende twee:Waar de tweede ongeveer €100 duurder is, een jaar nieuwer, maar ik eigenlijk geen verschillen tussen de twee kan ontdekken.

Hiernaast zien de Hisense TV's er ook interessant uit

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik krijg het idee dat in deze price range er eigenlijk heel veel keuze is die allemaal ongeveer gelijk zijn. Ben dus op zoek naar de beste "bang for your buck".

update: Uiteindelijk voor de Samsung UE55RU7170 gegaan en deze voldoet prima aan mijn eisen. Prima beeld en geluid!

[ Voor 6% gewijzigd door vorsh op 03-08-2020 22:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
SHARP 55" smart-tv, 4K Ultra HD
Modelnummer: 55BJ2E
Scherm: 139 cm / 55 inch
Resolutie: 3840 x 2160 pixels (4K Ultra HD)
Smart-tv: ja
Energieklasse: A
Geniet van al je favoriete series en films in 4K Ultra HD

NU 399

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/search?query=sharp

Beleef televisie in Ultra HD voor een kristalheldere kijkervaring met ongelooflijke diepte
4K-resolutie: Tot 4 keer meer scherpte en detail dan een Full HD-tv
Met HDR-technologie: voor een briljante kleurweergave met betere contrasten en verhoogde helderheid
Toegang tot een breed scala van apps, van social media tot video (Youtube & Netflix) via het Smart Tv-portaal
De digitale drievoudige HD-tuner maakt de ontvangst mogelijk van antenne (DVB-T/T2), kabel- (DVB-C) en satelliettelevisie (DVB-S/S2)
Levendige en nauwkeurige geluidsweergave (10W + 10W) dankzij ingebouwde Harman Kardon® speakers: geluid van superieure kwaliteit zonder extra soundbar of speaker
Wandmontage ook mogelijk (wandhouder niet inbegrepen): VESA 400 x 200

Eventueel nadeel (zoals steeds) het "smart" gedeelte: Aquos Net+

zie https://www.televisies.nl/tvpedia/aquos-net-plus/

Door: Marco Schuurman
Aquos Net+ Elke fabrikant gebruikt weer een andere benaming, maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en zo is dat ook voor Aquos Net+ van Sharp. Wanneer deze functie aanwezig is op de televisie, is het mogelijk om met de televisie het internet te betreden. Hiervoor moet je inloggen op de portal, waarna je ook direct naar applicaties kunt gaan zoals Youtube, Facebook en/of Twitter. Voor wie echt even wil surfen is natuurlijk ook een browser direct voor handen. Elke maand worden er weer applicaties toegevoegd om zo het gebruiksgemak te verhogen. Ook de Nederlandse markt wordt niet vergeten en inmiddels zijn er ook applicaties beschikbaar zoals Uitzending Gemist en Buienradar, maar ook het huren van films via deze portal behoort tot de mogelijkheden.

Hoe te gebruiken?
Om op internet te gaan moet je op de knop NET drukken linksboven op de afstandsbediening van de televisie. Je komt dan direct in de portal terecht waar enkele applicaties al voorgeinstalleerd zijn. Met de pijltjesknoppen op de afstandsbediening kun je naar de gewenste applicatie gaan en hierna de slectie bevestigen door op 'OK' te klikken. Wanneer je meerder applicaties hebt geinstalleerd, en deze dus niet allemaal op het scherm passen, zie je helemaal links van het scherm een aantal vakjes staan. Ook hier kun je op gaan staan om even door de applicaties of het volgende scherm te bladeren. Wanneer je de applicatie wenst te verlaten kun je op de 'BACK' of 'END' knoppen drukken.

Aquos Net+ video van Sharp

Bekijk op tweakers reviews van andere sharp-tv:
https://tweakers.net/televisies/sharp/

notabene:
pricewatch: Sharp LC-60LE635E
pricewatch: Sharp Aquos LC-40LE700E Zwart
reviews: Sharp UQ10 - ultra-hd-ready televisie

[ Voor 152% gewijzigd door g4wx3 op 30-07-2020 16:22 ]

http://www.softfocus.be/