Achtergrond: Ik ben bezig met het samenstellen van een zelfbouw NAS. Best een groot ding en hij gaat nog wat andere taken op zich nemen. Wat VM's en een paar Dockertjes. Hij gaat ook 10GbE krijgen, dus uiteindelijk is zelfbouw een prima keuze. Is ook leuker 
Nu wilde ik géén APU gebruiken, omdat de keuze daarin nogal beperkt is, en om upgradebaarheid te waarborgen naar een CPU zonder IGP wil ik nu direct al geen APU. Ook omdat de huidige APU's gebaseerd zijn op de vorige generatie microarchitectuur
- Ik heb gekozen voor de pricewatch: ASRock B550M Pro4 icm met de pricewatch: AMD Ryzen 3 3100 Boxed om mee te beginnen. Met deze combo kan ik desnoods upgraden naar een 12-core, mocht dat nodig zijn.
Gezien dit geen APU is, moet er een videokaart bij. Dat wordt een pricewatch: Zotac GeForce GT 710 1GB PCIE x1 - een van de goedkoopste klotekaartjes
met een PCIe-1x interface, want ik heb beide PCIe-16x slots nodig.
En dan nu de vraag
Kan ik dit systeem, als ik dit em eenmaal up and running heb, ontdoen van de videokaart? Zal hij dan gewoon opstarten? Gezien er unRAID op komt, is het totaal overbodig om video output te hebben.
En als het antwoord nee is, zijn hier oplossingen voor?
Nu wilde ik géén APU gebruiken, omdat de keuze daarin nogal beperkt is, en om upgradebaarheid te waarborgen naar een CPU zonder IGP wil ik nu direct al geen APU. Ook omdat de huidige APU's gebaseerd zijn op de vorige generatie microarchitectuur

Gezien dit geen APU is, moet er een videokaart bij. Dat wordt een pricewatch: Zotac GeForce GT 710 1GB PCIE x1 - een van de goedkoopste klotekaartjes
En dan nu de vraag
Kan ik dit systeem, als ik dit em eenmaal up and running heb, ontdoen van de videokaart? Zal hij dan gewoon opstarten? Gezien er unRAID op komt, is het totaal overbodig om video output te hebben.
En als het antwoord nee is, zijn hier oplossingen voor?
[ Voor 0% gewijzigd door _Thanatos_ op 28-07-2020 11:58 . Reden: Kromme zin ]
日本!🎌