Welke soundbar voor bij een LG CX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Soundbar.

Wat is je budget?
500-700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, Netflix, Amazon Prime

Wat heb je zelf al gevonden?
Denon DHT s716H, LG DSN8YG

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat de LG CX er laag is, wil ik de soundbar onder de tv plaatsen, in een tv kast. Dus lijkt het mij niet praktisch als ik een soundbar heb, die het geluid omhoog stuurt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vreemd dat je ook al andere soundbars had gevonden (op GoT) en ook alternatieven al hebt voorgesteld gekregen die niet in je topicstart nu staan?

Ik mis alleen even hoe je je inputs wil verzorgen? Muziek is nogal "breed" want dat kan een smartphone zijn met Spotify maar ook een volledig orkest met meng-panelen?

En daarnaast, welke codecs; heb je Netflix / Amazon op 4K? Want die sturen ander geluid mee dan de "lagere" abonnementen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik wil muziek oa. streamen met mijn smartphone en Ik kijk Netflix en Amazon op 4K.

Ik denk dat de soundbar plaatsen voor de CX niet echt een optie is, omdat de tv maar 4 cm hoog is. Onder de tv heb ik wel alle ruimte. Maar sommige soundbars sturen het geluid omhoog en ik denk dat, dat dan geen optie is.

Ik vraag mij af welke soundbar geeft mij het meeste waar voor mijn geld. Welke soundbar heeft unaniem het beste geluid in deze prijs categorie?

[ Voor 76% gewijzigd door maurits187 op 28-07-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jens85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 14:23
Ik heb twee weken geleden de pricewatch: LG SL10YG met pricewatch: LG SPK8 (Zwart) refurbished gekocht. Qua geluid ben ik er zeer tevreden over. Voor jou is die misschien geen optie omdat er ook geluid naar boven gaat.

Je zou eventueel een pricewatch: Sonos Beam Zwart kunnen gebruiken. Die zijn esthetisch mooi (smaak). Ik vind die echter wel prijzig, zeker gezien de connectiviteit (alleen ARC) en enkel Dolby Digital af kunnen spelen.

De afmetingen van je kastje zijn ook niet onbelangrijk. De door mij genoemde LG soundbar is 1,44m breed, die zie ik niet zo snel in een kastje passen. Is de TV ophangen geen optie? Dan ben je mogelijk wat flexibeler qua aanschaf.
Let daarbij goed op welke audio filters (Dolby Digital, DTS, etc...) je gewenste aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Jens85 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:41:
Ik heb twee weken geleden de pricewatch: LG SL10YG met pricewatch: LG SPK8 (Zwart) refurbished gekocht. Qua geluid ben ik er zeer tevreden over. Voor jou is die misschien geen optie omdat er ook geluid naar boven gaat.

Je zou eventueel een pricewatch: Sonos Beam Zwart kunnen gebruiken. Die zijn esthetisch mooi (smaak). Ik vind die echter wel prijzig, zeker gezien de connectiviteit (alleen ARC) en enkel Dolby Digital af kunnen spelen.

De afmetingen van je kastje zijn ook niet onbelangrijk. De door mij genoemde LG soundbar is 1,44m breed, die zie ik niet zo snel in een kastje passen. Is de TV ophangen geen optie? Dan ben je mogelijk wat flexibeler qua aanschaf.
Let daarbij goed op welke audio filters (Dolby Digital, DTS, etc...) je gewenste aan kan.
De tv ophangen was idd het allermooiste geweest, maar dat gaat niet lukken hier. Dan zitten wij heel erg scheef voor de tv. Daarom ben ik ook voor de cx (met voet gegaan), anders had ik de gx genomen (die platter is). Misschien moet ik mij ook niet helemaal blind staren op atmos. In praktijk zal 90% van de tijd waarschijnlijk gewoon de radio worden weergeven op de soundbar. In iedergeval ben ik dit tevreden met de LG soundbar, alleen vaag dat hij geen Earc pakt, maar ik geloof dat daar iets mee was met LG televisies?

Gaat er nu alleen geluid naar boven met dolby atmos, of worden denaar bovenstaande boxen altijd gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 29-07-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jens85
Bij mijn soundbar gaan er 5 naar voren en 2 naar boven. Daarnaast zit er een sub bij en voor 100 euro meer heb je nog twee achter speakers die draadloos met de soundbar verbinden.

Heb je ook naar draaibare steunen gekeken? Mijn tv hangt ook scheef t.o.v. de bank en de steun kan nog een stuk verder draaien dan je in de onderstaande afbeelding ziet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZRu49-xDFSv_dvt4BSQ7nGaYRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7kYs6Q86t8yMH5yTVJ3OP1N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 21:53

Wvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Jens85 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:14:
Bij mijn soundbar gaan er 5 naar voren en 2 naar boven. Daarnaast zit er een sub bij en voor 100 euro meer heb je nog twee achter speakers die draadloos met de soundbar verbinden.

Heb je ook naar draaibare steunen gekeken? Mijn tv hangt ook scheef t.o.v. de bank en de steun kan nog een stuk verder draaien dan je in de onderstaande afbeelding ziet. [Afbeelding]
Ik heb er nog draaibare steunen bijgekregen, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
Jouw opstelling ziet er mooi uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik had inmiddels al een soundbar gevonden en gekocht. Ik ben voor de LG DSN8YG gegaan. Soundbar bevalt prima. Aangezien ik een LG tv heb (cx) heb ik ook maar een LG soundbar gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens85
Veel plezier ermee!
Is deze ook uit te breiden met de pricewatch: LG SPK8 (Zwart) ? Dan kun je nog twee speakers achter je neer zetten voor de echte surround ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Jens85 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:26:
Veel plezier ermee!
Is deze ook uit te breiden met de pricewatch: LG SPK8 (Zwart) ? Dan kun je nog twee speakers achter je neer zetten voor de echte surround ervaring.
Thanks, goeie tip 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Jens85 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:14:

Heb je ook naar draaibare steunen gekeken? Mijn tv hangt ook scheef t.o.v. de bank en de steun kan nog een stuk verder draaien dan je in de onderstaande afbeelding ziet. [Afbeelding]
Welke steun is dit?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens85
Ik heb de https://tweakers.net/pricewatch/378420/vogels-wall-2245-wit/ Die gaat tot 55" en 20 kilo. Dat gewicht blijft de C9 zonder voet net onder. Had deze steun al gekocht voor mijn vorige 40" scherm met het oog op toekomstige groei. Als ik nu iets nieuws zou kopen zou ik naar een steun kijken die ook grotere diameters ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art81
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb ook LG CX tv gekocht en overweeg ook de LG DSN8YG erbij te kopen. Heb jij hem onder jouw tv staan? Want als ik het inschat komt hij dan een klein stukje boven de onderste rand van de Tv uit of stoort dat niet?
Pagina: 1