Omdat mijn huidige PC kuren begint te vertonen ben ik van plan een nieuw systeem te bouwen. Aangezien AMD en Nvidia 'binnenkort' hun nieuwe grafische kaarten uitbrengen, ben ik van plan om tijdelijk mijn huidige videokaart (RX480) mee te nemen naar deze nieuwe build. Het budget voor de toekomstige videokaart ligt rond de 500 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Voorlopig game ik nog op een 1080p scherm en ik zou graag alles op max willen draaien met een zo'n hoog mogelijke FPS (120+). Begin volgend jaar wil ik overstappen naar een 1440p scherm. Zolang ik op 1440p rond de 100fps kan halen (door eventueel wat settings naar beneden te schroeven) ben ik tevreden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart tussen de 600 en 700 euro. Mag iets meer zijn als dat echt veel performance winst oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI RX480 (tijdelijk) en randapparatuur zoals scherm, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ben over zowel Nvidia als AMD tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een compact en stil systeem dus ik heb gekozen voor een ITX formaat. Ik weet dat de H210 niet echt een compacte ITX kast is, maar ik vind deze qua looks het mooiste.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik jullie advies over dit systeem. Past het allemaal goed bij elkaar en kunnen er eventueel op sommige vlakken betere keuzes gemaakt en/of kosten bespaard worden? Zijn de onderdelen 'goed genoeg' of vormt het een bottleneck wanneer ik hier de nieuwe generatie AMD of Nvidia GPU bij stop? Is 450watt genoeg? Ik heb bewust voor RGB gekozen, mochten er betere alternatieven met RGB zijn dan sta ik daar zeker voor open!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Voorlopig game ik nog op een 1080p scherm en ik zou graag alles op max willen draaien met een zo'n hoog mogelijke FPS (120+). Begin volgend jaar wil ik overstappen naar een 1440p scherm. Zolang ik op 1440p rond de 100fps kan halen (door eventueel wat settings naar beneden te schroeven) ben ik tevreden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart tussen de 600 en 700 euro. Mag iets meer zijn als dat echt veel performance winst oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI RX480 (tijdelijk) en randapparatuur zoals scherm, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 152,76 | € 152,76 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H210 Zwart/Wit | € 85,09 | € 85,09 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4WL | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 60,40 | € 60,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,75 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ben over zowel Nvidia als AMD tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een compact en stil systeem dus ik heb gekozen voor een ITX formaat. Ik weet dat de H210 niet echt een compacte ITX kast is, maar ik vind deze qua looks het mooiste.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik jullie advies over dit systeem. Past het allemaal goed bij elkaar en kunnen er eventueel op sommige vlakken betere keuzes gemaakt en/of kosten bespaard worden? Zijn de onderdelen 'goed genoeg' of vormt het een bottleneck wanneer ik hier de nieuwe generatie AMD of Nvidia GPU bij stop? Is 450watt genoeg? Ik heb bewust voor RGB gekozen, mochten er betere alternatieven met RGB zijn dan sta ik daar zeker voor open!
/f/image/a4K9QYFy6zxN3RxZOZYg7uQC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M2XgD6Ix46sBcbrtfH5kMjmK.jpg?f=fotoalbum_large)