Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinB90
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-01 23:17
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over het uitloggen van mijn apple id op een nieuwe iPhone. Heb laatst mijn Samsung weer ingeruild voor een iphone. Heb een aantal jaar geleden al een iphone gehad dus had al een apple ID. Ik heb deze dus ingesteld op mijn nieuwe iphone, alleen heb toen bedacht dat ik met mijn apple ID met een schone lei wil beginnen aangezien dat al een tijdje geleden was. Ik heb toen mijn apple ID laten verwijderen en heb daar ook bevestiging van gehad, alleen ben ik vergeten mijn apple id uit te loggen. Als ik dat wil doen moet ik mijn wachtwoord invoeren, alleen mijn apple ID is verwijderd. Het oude wachtwoord werkt niet, maar kan ook geen nieuw wachtwoord instellen omdat er dan gezegd wordt dat mijn apple ID niet bekend is. Ook kan ik met het emailadres waarmee ik ook mijn Apple ID had ( die verwijderd is ) ook geen nieuwe Apple ID aanmaken.

Het is een hele vraag, maar hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kun je je iPhone nog naar fabrieksinstellingen herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 12:17
Ai vervelend. Hoe lang is het geleden dat je je apple account hebt verwijderd?
Hier lees ik dat je het account binnen 7 dagen nog kunt herstellen.

Hier zie ik ook de volgende afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75hmus8Be1ywZUhw35T4u5xeRDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aO6tMPdMCZvwp2pYZwB9jaYI.png?f=fotoalbum_large
Dit lijkt dus weinig hoopvol. Enige kans die ik je geef is contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 20:23
Je kunt de iPhone inruilen via trade-in en een nieuwe kopen.
https://www.apple.com/nl/trade-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinB90
RiDo78 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:39:
Kun je je iPhone nog naar fabrieksinstellingen herstellen?
Helaas blijft me apple id dan ingelogd staan of moet het wachtwoord woord intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinB90
Sitelabs schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:
Ai vervelend. Hoe lang is het geleden dat je je apple account hebt verwijderd?
Hier lees ik dat je het account binnen 7 dagen nog kunt herstellen.

Hier zie ik ook de volgende afbeelding.
[Afbeelding]
Dit lijkt dus weinig hoopvol. Enige kans die ik je geef is contact opnemen met Apple.
Is helaas inderdaad langer als 7 dagen geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 22:54
jeroen3 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:58:
Je kunt de iPhone inruilen via trade-in en een nieuwe kopen.
https://www.apple.com/nl/trade-in/
Dit antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op 8)7

Je kunt op sommige website's kijken of FMI voor het toestel is ingeschakeld.
Als die uit staat kun je je toestel via iTunes resetten, volg de instructies in dit artikel.

Als FMI nog ingeschakeld staat maar je had TweefactorAuthenticatie ingeschakeld (volgens mij gaat dat tegenwoordig vanzelf) dan kun je je toestel op dezelfde manier resetten, en kun je voorbij de activatievergrendeling komen met de toegangscode die op het toestel was ingesteld.

[ Voor 49% gewijzigd door IThom op 28-07-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 20:23
IThom schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Dit antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op 8)7
Het activeringsslot moet eraf. Dat kan alleen door het Apple ID in te vullen.
Dat kan niet meer.

De andere optie, maar ik heb ik nog nooit iemand gezien waar dat bij gelukt was in nederland.
Is om met je originele factuur waarop het imei vermeld is, de doos, de iphone en je paspoort een afspraak te maken bij de Apple Store. En wellicht kunnen ze je dan helpen.
Wellicht ook al je andere iOS apparaten mee nemen die met dat Apple ID verwant zijn.

Maar ik schat je kansen laag in.
Diefstalbeveiliging 1, gebruiker 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 22:54
jeroen3 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Dat kan niet meer.
Dan slaat je reactie nog steeds nergens op, allereerst is het geen oplossing voor het probleem en ten tweede zou Apple nooit een toestel met een actieve activeringsvergrendeling accepteren voor een trade-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KevinB90 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:38:
Heb laatst mijn Samsung weer ingeruild voor een iphone.

Heb een aantal jaar geleden al een iphone gehad dus had al een apple ID. Ik heb deze dus ingesteld op mijn nieuwe iphone,

alleen heb toen bedacht dat ik met mijn apple ID met een schone lei wil beginnen aangezien dat al een tijdje geleden was. Ik heb toen mijn apple ID laten verwijderen en heb daar ook bevestiging van gehad, alleen ben ik vergeten mijn apple id uit te loggen.
Ik mis hier een beetje de tijdlijn.

Wanneer heb je het laten verwijderen? Wanneer heb je hiervan een bevestiging gekregen?

Dit lijkt me een gevalletje apple store als je gewoon kan aantonen dat het om jou telefoon gaat.
Aangezien je een bevestigings mail hebt moet dit voor hun denk geen probleem zijn om je verder te helpen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinB90
Greatsword schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Ik mis hier een beetje de tijdlijn.

Wanneer heb je het laten verwijderen? Wanneer heb je hiervan een bevestiging gekregen?

Dit lijkt me een gevalletje apple store als je gewoon kan aantonen dat het om jou telefoon gaat.
Aangezien je een bevestigings mail hebt moet dit voor hun denk geen probleem zijn om je verder te helpen.
Ik heb op 16-06-20 dit verzoek gedaan bij Apple en op 02-07-20 bericht gekregen dat mijn Apple ID verwijderd is.

Ik heb ongeveer 2 a 3 jaar geleden een Iphone gehad en heb hiervoor toen een Apple ID aangemaakt. Ben toen overgestapt naar Samsung, maar heb nu weer een Iphone. Heb toen ik mijn Iphone kreeg ingelogd met mijn Apple ID die ik 2 a 3 jaar geleden gebruikt hebt. Alleen omdat dit alweer een tijdje geleden was wou ik liever met een schone lui beginnen en dus met een nieuwe Apple ID. Deze heb ik dus laten verwijderen alleen heb toen niet uitgelogd op mijn nieuwe Iphone, dus sta daar nog ingelogd. Alleen als ik deze nou wil uitloggen moet ik mijn Apple ID wachtwoord intypen alleen deze pakt hij niet meer. Ook kan ik mijn wachtwoord niet meer veranderen omdat mijn Apple ID verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KevinB90 Dus voor 16 Juni had je de iPhone en toen heb je ingelogd met je oude apple id omdat het nog kon.

Je zit nu dus in limbo, alleen apple kan je helpen dus maak een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinB90
Greatsword schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:15:
@KevinB90 Dus voor 16 Juni had je de iPhone en toen heb je ingelogd met je oude apple id omdat het nog kon.

Je zit nu dus in limbo, alleen apple kan je helpen dus maak een afspraak.
Voor 16 Juni had ik een Samsung ( die ik nu nog gebruik ). Heb 2 a 3 jaar geleden een Iphone gehad. Heb in die tussentijd Samsung gehad. Maar heb rond 16 Juni een nieuwe Iphone gekregen waarop nu dus nog mijn Apple ID staat ingelogd die ik 2 a 3 jaar geleden gebruikt heb. Dit omdat ik eigenlijk eerst die Apple ID wou gebruiken, maar uiteindelijk liever toch een hele nieuwe aan wou maken om met een schone lui te beginnen. Alleen deze staat nu dus nog ingelogd op de nieuwe Iphone omdat ik die vergeten ben uit te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KevinB90 Het is duidelijk maar zoals ik al zeg je begeef je je in limbo.

Je kan het zelf niet deactiveren omdat het account verwijderd is.
Je kan het account ook niet opnieuw aanmaken of activeren.

Dus alleen Apple kan kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Hiermee dien je dus wel bewijs te overhandigen dat jij de eigenaar was van het apple ID, maar aangezien je de mail nog hebt is dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 17:03
[...]

Dat kan niet meer.

De andere optie, maar ik heb ik nog nooit iemand gezien waar dat bij gelukt was in nederland.
Is om met je originele factuur waarop het imei vermeld is, de doos, de iphone en je paspoort een afspraak te maken bij de Apple Store. En wellicht kunnen ze je dan helpen.
Wellicht ook al je andere iOS apparaten mee nemen die met dat Apple ID verwant zijn.

Daarvoor moet je dus niet naar een Apple Store, die doen niets met Apple ID's, maar moet @KevinB90 contact opnemen met Apple Support. Zij kunnen - indien je voldoende kunt aantonen dat het jouw iPhone is - het Activeringsslot van de iPhone halen.

Nadat je contact met Apple Support hebt opgenomen krijg je een mail met een link naar een beveiligd formulier die je in moet vullen, en waarmee je documentatie, zoals de aankoopfactuur, kunt uploaden. Daarna krijg je als het goed is binnen een aantal dagen een mail met reactie.

Dat kan zijn dat het is gelukt, en vervolgens instructies om de iPhone alsnog/nogmaals naar fabrieksinstellingen te zetten, of dat je verzoek is afgewezen (men vraagt meestal om aanvullende documenten).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01
[...]

Dat kan niet meer.

Gewoon bellen met Apple support, factuur met imei opsturen (nadat je een formulier hebt ingevuld) en twee dagen later is de lock er af. Meerdere malen gedaan (op mijn werk vergaten FMI er nog wel eens af te halen als ze weg gingen)
Pagina: 1