Onboard audio hiccups

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord, de Asus prime z490-a. Vanaf dat moment merk ik dat er soms kleine audio pops hoorbaar zijn, soms ook tijdens het scrollen van een webpagina. Soms is het ook even helemaal weg.

Ik heb al diverse keren de Realtek drivers opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Ook heb ik het zonder de realtek driver geprobeerd, tevergeefs. Ook heb ik een andere speakerset aangesloten, maar nee, nog steeds.

Wie heeft er een idee wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet eens Hardware Acceleration uit in je browsers?

En is je PC (en speakerset) waar mogelijk aangesloten op een wandcontactdoos die 100% geaard?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:43:
Zet eens Hardware Acceleration uit in je browsers?

En is je PC (en speakerset) waar mogelijk aangesloten op een wandcontactdoos die 100% geaard?
Deze is niet geaard, maar mijn vorige pc build zat hier ook op aangesloten en heeft nooit deze problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

flugelisoke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:50:
[...]
Deze is niet geaard, maar mijn vorige pc build zat hier ook op aangesloten en heeft nooit deze problemen gegeven.
Dat het bij een vorige nooit fout ging zegt niet zoveel. Een geaarde proberen klinkt toch als een goed idee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
F_J_K schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Dat het bij een vorige nooit fout ging zegt niet zoveel. Een geaarde proberen klinkt toch als een goed idee.
Niet echt handig hier op het moment, maar ik zal binnenkort even kijken of het dan weg is. Hierboven zijn de stopcontacten geen van allen geaard.