Wasmachine breekt het huis af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Washing Machine Is Destroyed By A Brick

De video is wat overdreven, maar een soortgelijk iets gebeurd in m'n huis momenteel. Daardoor ben ik genoodzaakt het hele centrifuge programma af te moeten breken omdat het not done is in zo'n toestand snachts te wassen.

Kortgezegd: ik heb in ingebouwd in de keuken, naast de vaatwasser. Ik moest ze verwisselen omdat de water toevoer voor de wasmachine net iets te kort was. Nu staat het maar de wasmachine is verre van gebalanceerd. Hoe balanceer je zo'n ding? Het is vooral als je grote hompen kledingstukken erin doet en gaat wassen.

Ik heb het initieel vast proberen te zetten met een balk hout maar dat maakt helemaal niets uit. Het hele marmeren blad (aanrecht) gaat erdoor (zwaar) trillen en op deze manier ben ik bang dat het hele zaakje van ellende uit elkaar valt. Doe je zoiets met een waterpas?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt de voetjes toch verstellen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Heb je de trommel misschien nog vastzitten met van die transportbuizen?

Als je het deurtje open doet, moet de trommel heen en weer te schommelen zijn met de hand.

-_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:19
Als het goed is staat in de handleiding van jouw wasmachine hoe je het balanceert.
Anders kun je in google zoeken op "hoe balanceer je een wasmachiene"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Morgen de handleiding maar eens erbij pakken weer. :P :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Is hij nieuw?

Je krijgt dit inderdaad als een pootje niet op de grond staat. Eigenlijk ook waterpas maar in mijn ervaring maakt dat niet heel erg veel uit zolang hij maar wel redelijk recht staat.

Maar als hij ouder is kan het ook zijn dat de schokdempers kapot zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Is hij nieuw? Dan zit de trommel nog vast met transportbeschermers.

Heel herkenbaar. Zo heb ik met mijn eerste wasmachine een waterleiding van de muur getrokken, dat ding wandelde door de hele badkamer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Klinkt als transport beschermers. Nog steeds woonachtig in Portugal @Anoniem: 58485?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yucon schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:18:
Je krijgt dit inderdaad als een pootje niet op de grond staat. Eigenlijk ook waterpas maar in mijn ervaring maakt dat niet heel erg veel uit zolang hij maar wel redelijk recht staat.
Bij mij maakte waterpas zetten nog wel wat uit; hoewel dat wellicht er ook voor zorgde dat ie nog net wat steviger op de vloer stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 16:35
Oude wasmachine, dan kunnen de schokbrekers versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat ding is net nieuw. Volledig in verpakking geleverd hier. Mocht 'm zelf aansluiten. Dacht plug en play, dus niet. Maar goed er zit dus een pootje aan de achterkant? Vond het al vreemd. Bij aansluiting had ik 'm al vastgezet met een balk aan de top en aan de zijkant, zodat de vaatwasser er echt tegenaandrukt. Moest kunnen, leek me. Nou dus niet. Dat ding knettert gewoon naar voren toe en het loopt een partij te klapperen op de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Oekol schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:33:
Klinkt als transport beschermers. Nog steeds woonachtig in Portugal @Anoniem: 58485?
Hier dacht ik ook aan.. @Anoniem: 58485 Heb je deze verwijderd voordat je de machine hebt geplaatst?
Daarnaast even waterpas zetten met de stelvoetjes.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:13:
Maar goed er zit dus een pootje aan de achterkant? Vond het al vreemd. Bij aansluiting had ik 'm al vastgezet met een balk aan de top en aan de zijkant, zodat de vaatwasser er echt tegenaandrukt. Moest kunnen, leek me. Nou dus niet. Dat ding knettert gewoon naar voren toe en het loopt een partij te klapperen op de vloer.
Er zitten een paar bouten in de achterkant van de wasmachine gedraaid waarmee de trommel vast staat voor transport. Deze moeten der nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 19:56
Klinkt alsof er transportbeschermers nog in de wasmachine aanwezig zijn. Moet wel zeggen toen ik 4 jaar terug een nieuwe had genomen stond keurig in de handleiding en ook op de deur dat deze verwijderd moest worden. Sterker nog we hadden er wel alvast stroom opgezet (monteur deed dat) en je zag op het display iets dat de transport beveiliging nog aanwezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Zelf aansluiten? Fijne club...

Enfin, waterpas zetten doet men tegenwoordig ook al niet meer onder het mom van "niet nodig". Sla je de handleiding open, letterlijk 1e hoofdstuk: "zet machine waterpas".

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is maar net wat je afspreekt met de winkel. 20 Jaar geleden heb ik bij een Expert winkel gewerkt. Vaak genoeg waren er klanten die zeiden zichzelf er wel mee te redden. Tja, dat was voor ons prima, wasmachine door de deur en een fijn weekend maar weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Whut, transportbuis? Deze ? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiBjA33HMMlvqd4x2Iv1yPvN4_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6lmVNXxIFj5eiG4ctJAHHAm.jpg?f=fotoalbum_large

Hij stond verder recht, maar de pootjes op waarop het op de vloer staat staan niet in balans. Ik heb het gereedschap (moersluitel 18 denk ik?) ook niet in huis om dat aan te passen. Wat deedt ik: 6 vellen keukenrolpapier, natmaken, opvouwen tot een vierkantje, vervolgens onder de pootjes geschoven, en redelijk recht gekregen nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQ2Pm7IieWVA1YEiD4I3Srv2vaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvscVHJvIBzyiY91NNJ2XENV.jpg?f=fotoalbum_large

Schroef is blijkbaar ook kromgetrokken inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-kO2wx5BGjzxauRHPt1chldTlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCOsUL4PS8rq4bdIz6uKSYop.jpg?f=fotoalbum_large

Dummy load erin gegooid, nu is het aanzienlijk minder. Ben nu een echte was aan het draaien, ben benieuwd. Zou best kunnen dat ik nog iets moet aanpassen onder de pootjes. Maar weer wat geleerd. De paar wasmachines die ik had hadden nooit een transportschroef uberhaubt in gebruik gehad. Gewoon in de aanlader en gaan ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:40
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:02:
Whut, transportbuis? Deze ? :P

[Afbeelding]

Hij stond verder recht, maar de pootjes op waarop het op de vloer staat staan niet in balans. Ik heb het gereedschap (moersluitel 18 denk ik?) ook niet in huis om dat aan te passen. Wat deedt ik: 6 vellen keukenrolpapier, natmaken, opvouwen tot een vierkantje, vervolgens onder de pootjes geschoven, en redelijk recht gekregen nu:

[Afbeelding]

Schroef is blijkbaar ook kromgetrokken inmiddels.

[Afbeelding]

Dummy load erin gegooid, nu is het aanzienlijk minder. Ben nu een echte was aan het draaien, ben benieuwd. Zou best kunnen dat ik nog iets moet aanpassen onder de pootjes. Maar weer wat geleerd. De paar wasmachines die ik had hadden nooit een transportschroef uberhaubt in gebruik gehad. Gewoon in de aanlader en gaan ermee.
toon volledige bericht
Kijk even goed of er niet meer in zitten.
Meestal is het meer dan 1 schroef/bout die de trommel vastzet voor transport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:02:
Hij stond verder recht, maar de pootjes op waarop het op de vloer staat staan niet in balans. Ik heb het gereedschap (moersluitel 18 denk ik?) ook niet in huis om dat aan te passen. Wat deedt ik: 6 vellen keukenrolpapier, natmaken, opvouwen tot een vierkantje, vervolgens onder de pootjes geschoven
Dit kan makkelijker: Wanneer je de wasmachine een klein beetje om duwt zodat het te stellen pootje los komt van de vloer kun je deze meestal gewoon met de hand uitdraaien. Gereedschap is dan alleen nodig wanneer er gewicht op het pootje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
Yup, zitten er doorgaans 4 in....

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
typisch gevalletje RTFM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Dit kan makkelijker: Wanneer je de wasmachine een klein beetje om duwt zodat het te stellen pootje los komt van de vloer kun je deze meestal gewoon met de hand uitdraaien. Gereedschap is dan alleen nodig wanneer er gewicht op het pootje staat.
Krijg er geen beweging in. Al met een natte theedoek geprobeerd. Gereedschap dat ik heb is niet groot genoeg. Dus ik moet maar eem roeien met wat ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:59

Agent47

I always close my contracts.

Jup. Ik had geen kraantje op de plek waar ik hem wou. De mensen van mediamarkt plampte hem neer en ajuuuu he! Ik mocht het zelf oplossen. Die van mij ging ook aan de wandel. Moest ook die 4 transportbuizen eruithalen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Agent47 op 28-07-2020 09:26 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wahahaha, moest echt lachen toe ik dit las.

Maar als de transportbescherming is verwijdert, kun je met de hand de voetjes stellen, Die draai je zo los.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:46

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat uitmaakt is een ondergrond. Staat de wasmachine op een betonnen vloer of op een houten vloer?

In geval van een houten vloer kan een plaat 4mm multiplex (aka aanrechtblad) je helpen (maar dan kom je misschien weer te hoog uit...)

Het apparaat vastzetten aan een aanrechtblad of dergelijks zou ik zeker niet doen. :P Wasmachines zijn als uh, apparaten die vrij moeten staan en die als het goed is, met centrifugeren stokstijf blijven staan. Maar dat wist je al. :D

Ook zou ik niet voor wc-papier gaan als opvuller onder de pootjes maar liever voor dunne strookjes hout of plastic vulplaatjes. WC-papier 'lijkt mij' niet zo drukvast, en dat is precies wat je wél wilt in dit geval. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Even de wasmachine wat kantelen en dan moet het mogelijk zijn om de pootjes met de hand te stellen. Wanneer dit zwaar gaat even een doekje nat maken voor de extra grip. Maar ik zou ook zeer zeker goed kijken of er niet meer transportschroeven inzitten, want 1 lijkt mij wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:46

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

jaikzelf schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:55:
Even de wasmachine wat kantelen en dan moet het mogelijk zijn om de pootjes met de hand te stellen. Wanneer dit zwaar gaat even een doekje nat maken voor de extra grip. Maar ik zou ook zeer zeker goed kijken of er niet meer transportschroeven inzitten, want 1 lijkt mij wel erg karig.
jaikzelf schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:55:
Bij onze Miele hoef je dat niet te proberen... Die ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fcdn.europart.nl%2Fparts%2Fjpg3%2F04044020.jpg&f=1&nofb=1

En als de zeskant moer stevig is aangedraaid tegen de bodemplaat aan, krijg je daar echt alleen met een (platte) steeksleutel vat op.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goudvis schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:58:
[...]

[...]

[Afbeelding]

En als de zeskant moer stevig is aangedraaid tegen de bodemplaat aan, krijg je daar echt alleen met een (platte) steeksleutel vat op.
Daarom moet je aan het zwarte dopje draaien, die zit waarschijnlijk met een schroefdraad in de bout die in de wasmachine steekt ....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Als de rest van het huis ook met natte tissues in elkaar zit is het niet zo gek dat de wasmachine het hele huis afbreekt. :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je alle transportbouten hebt verwijderd, en de wasmachine waterpas hebt staan, kun je er nog trillingsdempers onder zetten:
https://www.coolblue.nl/a...ijn-trillingsdempers.html

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2020 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 11:31
Die trillingsdempers zijn ook bij de Gamma te halen gezien Coolblue ze niet op voorraad heeft. Kosten bij de Gamma ook maar 7e ipv 17e.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
De trommel zit nu 'los'. Ik miste nog 2 bouten die als transportbouten de boel vasthielden. Makes sense, dat hele ding brak zowat de halve keuken af met centrifuge. Dacht al, zo gebalanceerd en nog bonken tussen vaatwassen en keukendeuren in :')

Het centrifugeert nu ook probleemloos. Onbalans heb ik nu tijdelijk opgelost met een nat stukje keukenrolpapier opgevouwen tot een vierkantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 19:33

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
Bij mijn aeg wasmachine laatst zat een metalen beugel geleverd waarmee je de pootjes heel makkelijk kon verstellen. Zo'n onherkenbaar ding waarvan je denkt waarom zit dat er in godsnaam bij, nou daarom dus. Mijn standaard gereedschap paste hier ook niet, was te dik om tussen de vloer en de machine te steken. Ik zou wel echt de pootjes verstellen en niet gaan rommelen met stukjes papier of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:13
Het zijn er volgens mij meestal 2 of 3 stuks? lees de handleiding just to be sure; het kan verstopt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
ilaurensnl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:
Het zijn er volgens mij meestal 2 of 3 stuks? lees de handleiding just to be sure; het kan verstopt zitten.
Ik heb er 3 in totaal uit weten te halen. Meer kon ik er niet vinden.

Wel apart gelegd, je weet maar nooit.
CrystalViriS schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:45:
Bij mijn aeg wasmachine laatst zat een metalen beugel geleverd waarmee je de pootjes heel makkelijk kon verstellen. Zo'n onherkenbaar ding waarvan je denkt waarom zit dat er in godsnaam bij, nou daarom dus. Mijn standaard gereedschap paste hier ook niet, was te dik om tussen de vloer en de machine te steken. Ik zou wel echt de pootjes verstellen en niet gaan rommelen met stukjes papier of zo.
Ik heb het dubbel gechecked; het zat er in ieder geval niet bij. De wasmachine kwam zoals die kwam, verpakt met karton en piepschuim, zo geleverd, veel plezier ermee.

Papier is in de regel niet erg. Juist doordat het nat is past het zich aan aan het gewicht. En daardoor krijg je toch een redelijke balans. Hij stuitert of bonkt nu totaal niet meer, het is alleen het geluid van de motor nu zelf (de hogere piep) die je wat meer hoort omdat het blad ontbreekt bovenop de wasmachine. Het past er niet in met blad, dus moet het nog een keertje afdichten.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 28-07-2020 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Heb je de handleiding al gelezen?
Je hoeft helemaal niet te zoeken naar pootjes of schroeven, dit staat gewoon uitgelegd....

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:13
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:

Ik heb het dubbel gechecked; het zat er in ieder geval niet bij. De wasmachine kwam zoals die kwam, verpakt met karton en piepschuim, zo geleverd, veel plezier ermee.
Ik tenminste kreeg bij mij vorige twee wasmachines een handleiding in een zak met ook z'n tool. Die zit volgens mij altijd in de trommel met een afvoerbuis. Though moet ik toegeven het waren 700 euro +/- wasmachines.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Ik snap werkelijk niet dat hier een topic voor wordt geopend... Hoe moeilijk kan het zijn om zelf een handleiding erbij te pakken of überhaupt je hersenpan in werking te stellen bij dit soort dingen.... Het is toch geen hogere wiskunde?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Topicstarter
dragonhaertt schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:56:
Heb je de handleiding al gelezen?
Je hoeft helemaal niet te zoeken naar pootjes of schroeven, dit staat gewoon uitgelegd....
Gast, ik woon in portugal. Het is waarschijnlijk 1 van de moeilijkste talen hier in Zuid-Europa voor ons Nederlanders. Andersom is Nederlands voor een portugees ook verschrikkelijk moeilijk. Ken mensen die 10+ jaar in NL wonen en nog steeds geen fatsoenlijk nederlands kunnen.

Bedoel zo'n ding wordt gewoon geleverd zoals die is. Heb het nog nooit hoeven doen transportbouten eruit te halen. Wist ik veel. Dacht dat het een onbalans was maar het de hele trommel wordt gewoon op z'n plek gehouden en kan geen kant op (logisch).

Die bouten zijn er nu uit, en het is opgelost. Ik werk niet dagelijks met wasmachines, ik zit in een hele andere tak. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 10:50
Scorpio861 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:04:
Ik snap werkelijk niet dat hier een topic voor wordt geopend... Hoe moeilijk kan het zijn om zelf een handleiding erbij te pakken of überhaupt je hersenpan in werking te stellen bij dit soort dingen.... Het is toch geen hogere wiskunde?
Mwah, liever een topic dan dat iemand doormoddert en alles stuk is. Een opmerking als "Denk eraan dat je de transportbouten los draait voor gebruik" bij aflevering had ook wel gemogen, dat is ook de moeite niet.

Meeste handleidingen zijn ook dramatisch non-informatief trouwens, ik snap dat mensen er op en duur ook niet meer aan denken om het erbij te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb er 3 in totaal uit weten te halen. Meer kon ik er niet vinden.

Wel apart gelegd, je weet maar nooit.

[...]

Papier is in de regel niet erg. Juist doordat het nat is past het zich aan aan het gewicht. En daardoor krijg je toch een redelijke balans. Hij stuitert of bonkt nu totaal niet meer, het is alleen het geluid van de motor nu zelf (de hogere piep) die je wat meer hoort omdat het blad ontbreekt bovenop de wasmachine. Het past er niet in met blad, dus moet het nog een keertje afdichten.
toon volledige bericht
Ik kreeg mijne hier geleverd en geïnstalleerd. Ze sloten hem aan, alles goed en wel. Zegt één van hen "u moet hier even wat onder duwen hij schommelt nogal". Dat ding draaide al omdat ze hem hadden aangezet op "machine clean" en schommelde inderdaad alle kanten op. Geweldig met een zware wasdroger er ook bovenop vertrouwde dat niet echt. Had er zelf tijdelijk wat papier tussen geschoven maar dat bleef er tussenuit gaan. Daarna een stukje hout, zelfde probleem, daarna dit en toen dat etc. Ik dacht later; hoezo eigenlijk wat onder stoppen?! Vrijwel elke machine heeft toch pootjes? Waarom hebben ze de pootjes niet versteld dan?

Maargoed lang verhaal kort; kreeg hem alleen 100% stabiel met de pootjes. Nu geen omkijken meer naar en niets wat ooit nog los kan schieten. Is een 10kg versie dus nogal wat gewicht als hij centrifugeert maar staat nu beter dan mijn vorige machine. Zelfs de flessen wasmiddel stuiteren bovenop niet van de droger af. Dat gebeurde bij de vorige machine nog wel eens. Papier slijt veel sneller dan zo'n voetje daarom denk ik in jouw geval je na niet al te lange tijd de machine weer steeds meer gaat stuiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 22:11
Nu alleen het type wasmachine opzoeken, en de nederlandse handleiding downloaden :p.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Met een zure reactie op de man spelen is hier niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door Standeman op 28-07-2020 11:53 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CrystalViriS schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Ik kreeg mijne hier geleverd en geïnstalleerd. Ze sloten hem aan, alles goed en wel. Zegt één van hen "u moet hier even wat onder duwen hij schommelt nogal". Dat ding draaide al omdat ze hem hadden aangezet op "machine clean" en schommelde inderdaad alle kanten op. Geweldig met een zware wasdroger er ook bovenop vertrouwde dat niet echt. Had er zelf tijdelijk wat papier tussen geschoven maar dat bleef er tussenuit gaan. Daarna een stukje hout, zelfde probleem, daarna dit en toen dat etc. Ik dacht later; hoezo eigenlijk wat onder stoppen?! Vrijwel elke machine heeft toch pootjes? Waarom hebben ze de pootjes niet versteld dan?

Maargoed lang verhaal kort; kreeg hem alleen 100% stabiel met de pootjes. Nu geen omkijken meer naar en niets wat ooit nog los kan schieten. Is een 10kg versie dus nogal wat gewicht als hij centrifugeert maar staat nu beter dan mijn vorige machine. Zelfs de flessen wasmiddel stuiteren bovenop niet van de droger af. Dat gebeurde bij de vorige machine nog wel eens. Papier slijt veel sneller dan zo'n voetje daarom denk ik in jouw geval je na niet al te lange tijd de machine weer steeds meer gaat stuiteren.
Maar dat stuiteren gaat nu niet meer gebeuren. Dat komt omdat de trommel erin vrij kan bewegen. Die zat voorheen vast, dus al het gewicht en massa werd doorgegeven op de wasmachine zelf. Ja en dan kan je blokken hout neerzetten wat je wil; bonken zal die blijven doen.

We gaan het merken de komende tijd. M'n vriendin is nogal van het wassen van gordijnen en groot beddengoed en toestanden. Als het weer gebeurd overweeg ik wel een paar plankjes hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:55
Het is een wonder dat je wasmachine het nog doet haha. Die transportbouten kunnen behoorlijke impact hebben op je motor en trommel. geziene er al een transportbout verbogen is laat zien hoeveel kracht erop staat.

Anyway: voor de volgende keer weet je dat je de transportbouten er direct af moet halen (die zitter er altijd op) en de handleiding er bij moet pakken als ze de machine niet voor je monteren. Online vind je alle handleidingen van iedere wasmachines in alle talen ;). De installatie hiervan is voor alle wasmachines gelijk (althans de reguliere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt me ook erg sterk dat er alleen een Portugese handleiding is meegeleverd. Als ik het pak papier zie dat bij alle apparaten in tien talen wordt meegeleverd, zit er echt wel iets Engels of Duits bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 06:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Hier hebben we een speciaal witgoed forum voor *kick*

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Daar hoef je geen schep boven op te doen

[ Voor 90% gewijzigd door Standeman op 28-07-2020 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
Het lijkt me ook erg sterk dat er alleen een Portugese handleiding is meegeleverd. Als ik het pak papier zie dat bij alle apparaten in tien talen wordt meegeleverd, zit er echt wel iets Engels of Duits bij.
En anders is het zo gevonden als je "merk typenummer" van je wasmachine intikt in google.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:37
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:59:
[...]

En anders is het zo gevonden als je "merk typenummer" van je wasmachine intikt in google.
of je kan google translate gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 06:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Kunnen we de RTFM discussie naast ons neerleggen? De TS heeft dat inmiddels zelf ook wel door

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
TimFelten schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:49:
Het is een wonder dat je wasmachine het nog doet haha. Die transportbouten kunnen behoorlijke impact hebben op je motor en trommel. geziene er al een transportbout verbogen is laat zien hoeveel kracht erop staat.
Ik was er snel bij, dat geluid was zo knetterhard dat zelfs met een noise cancellation koptelefoon het nog te horen was. Ik wist het niet, ging er ook niet vanuit de handleiding te moeten lezen verder. Wat, sluit de afvoer en aanvoer water aan? Duh. Eerste was altijd ff zonder was en met een tabletje. Basic common shit.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
What are transit bolts? why are they there and what should I do with them?

De wasmachines die ik had vervoerde ik altijd rechtop, nooit liggend, altijd vastgestrapt in een aanhanger ofzo. Is nooit echt wat misgegaan. Ze hebben het bezorgd en installatie is niet zo lastig. Het past mooi in de keuken, echter de water toevoer slang was te kort, dus ik moest de vaatwasser swappen met de wasmachine. Dan lukte het wel.

Maar oke. Het is gelukt hoor :> Ook weer wat geleerd hier. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
Maar oke. Het is gelukt hoor :> Ook weer wat geleerd hier.
Je hebt dus een prima resultaat van het stellen van de vraag.
Daarbij heb ik er ook om kunnen lachen dat dit het inderdaad bleek te zijn, wees blij dat je verder geen schade hebt overgehouden hieraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Ik was er snel bij, dat geluid was zo knetterhard dat zelfs met een noise cancellation koptelefoon het nog te horen was. Ik wist het niet, ging er ook niet vanuit de handleiding te moeten lezen verder. Wat, sluit de afvoer en aanvoer water aan? Duh. Eerste was altijd ff zonder was en met een tabletje. Basic common shit.

[YouTube: What are transit bolts? why are they there and what should I do with them?]

De wasmachines die ik had vervoerde ik altijd rechtop, nooit liggend, altijd vastgestrapt in een aanhanger ofzo. Is nooit echt wat misgegaan. Ze hebben het bezorgd en installatie is niet zo lastig. Het past mooi in de keuken, echter de water toevoer slang was te kort, dus ik moest de vaatwasser swappen met de wasmachine. Dan lukte het wel.

Maar oke. Het is gelukt hoor :> Ook weer wat geleerd hier. :P
Om je nogmaals een hart onder de riem te steken - bij mij trok hij dus de hele wateraanvoer van de muur af met als gevolg waterschade ook aan de keuken onder de badkamer.

Shit happens :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cadsite
Het leuke aan dit soort topics is dat er vele kijkers in stilte mee lezen en diezelfde fout nu niet zullen maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Nieuwe wasmachines moet je in een tuigje zetten :P
Huh? De Postbode sluit je telefoonlader toch ook niet voor je aan?

[ Voor 12% gewijzigd door kabeltjekabel op 28-07-2020 18:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Om je nogmaals een hart onder de riem te steken - bij mij trok hij dus de hele wateraanvoer van de muur af met als gevolg waterschade ook aan de keuken onder de badkamer.

Shit happens :+
Daarom ook zorgen dat het netsnoer minder speling heeft dan de waterslang :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
Ik ben het helemaal met jou eens.
Zelf aansluiten, zelf herstellen, zelf maken.

Je kan niet beter bediend worden dan door jezelf.

Af en toe bega je een stommiteit, maar dat is een mooi leermoment voor jezelf en je omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Gast, ik woon in portugal. Het is waarschijnlijk 1 van de moeilijkste talen hier in Zuid-Europa voor ons Nederlanders. Andersom is Nederlands voor een portugees ook verschrikkelijk moeilijk. Ken mensen die 10+ jaar in NL wonen en nog steeds geen fatsoenlijk nederlands kunnen.
Ik krijg altijd een handleiding met 20 talen als ik iets koop ;). Enne Google translate met camera functie al geprobeerd? Die translate wat er in je beeld terecht komt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Frank_P schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Kijk even goed of er niet meer in zitten.
Meestal is het meer dan 1 schroef/bout die de trommel vastzet voor transport.
En alweer, de handleidng zal je dat vertellen. Waarom gebruik je ons als de handleiding?
De kans dat je nu al schade hebt is niet onaanzienlijk want als er een bout verbogen is hebben de lagers are flink op hun donder gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 28-07-2020 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 13:51
Echte tweakers lezen geen handleiding. Trial and error >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Heb je de borgpinnen er wel uitgedraaid?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
Nijl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:47:
Heb jij het topic wel gelezen? 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Topicstarter
Nijl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:47:
Nee ik heb ze juist aangedraaid. En daarna een bowlingbal in de trommel gelegd en centrifuge op 1600 toeren gezet. De vloer is nu wel beschadigd en m'n vriendin is boos, kan ik dit nog verhalen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Grappig forum. Maar nog wat tips, zolang je de pootjes niet uit draait zal naar verloop van tijd de verhoging er onder vandaan "wandelen". En houdt links, rechts, boven een halve cm ruimte, want zo een ding kan nogal eens bewegen. Een volle trommel is niet zo belastend als een half volle. Bij half volle kan uitslag naar links en rechts veel groter zijn door onbalans. Tevens van belang, slang zeker 15-25 cm in de buis. Want er hoeft maar een klein obstakel te zijn en water gutst er uit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Goudvis schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:58:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Zulke vergelijkbare voetjes heb ik ook, waarbij ik wel moet erkennen dat ik de wasmachine heb laten plaatsen. Gewoon omdat ik wat medische mankementen heb en dit was service van de winkel waar ik toen de wasmachine heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:40

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 03:51:
[...]

Nee ik heb ze juist aangedraaid. En daarna een bowlingbal in de trommel gelegd en centrifuge op 1600 toeren gezet. De vloer is nu wel beschadigd en m'n vriendin is boos, kan ik dit nog verhalen denk je?
Ho ho ho, nu niet gaan overdrijven hoor...zeggen dat je een vriendin hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wim-Bart schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 06:26:
Grappig forum. Maar nog wat tips, zolang je de pootjes niet uit draait zal naar verloop van tijd de verhoging er onder vandaan "wandelen". En houdt links, rechts, boven een halve cm ruimte, want zo een ding kan nogal eens bewegen. Een volle trommel is niet zo belastend als een half volle. Bij half volle kan uitslag naar links en rechts veel groter zijn door onbalans. Tevens van belang, slang zeker 15-25 cm in de buis. Want er hoeft maar een klein obstakel te zijn en water gutst er uit.
Er zit bijna geen speling (meer) tussen de vaatwasser en keukenkastjes in in waarin de wasmachine ingedrukt zit. Dus als ie gaat klepperen zoals gisteren het geval was dan is de halve keuken de sjaak. Vaatwasser biedt wel wat 'contragewicht' heb ik zo het idee maar de houten keukenkastjes zullen het daar minder over eens zijn :+ Laat ik het erop houden dat ik maar net een liniaal ertussenin kan krijgen.

Ik heb nu 2 flinke wasjes gedraaid, het beweegt en bonkt verder niet meer. Enige nadeel is de hogere pitch van de motor (volume) die je nu wel hoorbaarder door het hele huis krijgt. Komt omdat de afdekkingsplaat van de wasmachine (bovenaf) eraf moest om erin te passen. Dit wil ik op gaan lossen door een klein schotje tussen wasmachine en marmeren keukenblad te plaatsen. Hotglue ftw.
Mrlten schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:31:
[...]

Ho ho ho, nu niet gaan overdrijven hoor...zeggen dat je een vriendin hebt :+
Die schoot wakker snachts toen de terreur begon. :P Alsof het huis op instorten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Bedoel zo'n ding wordt gewoon geleverd zoals die is. Heb het nog nooit hoeven doen transportbouten eruit te halen. Wist ik veel. Dacht dat het een onbalans was maar het de hele trommel wordt gewoon op z'n plek gehouden en kan geen kant op (logisch).

Die bouten zijn er nu uit, en het is opgelost. Ik werk niet dagelijks met wasmachines, ik zit in een hele andere tak. :P
Hoelang woon je al in Portugal? De vaatwasser,droger en wasmachine die ik hier heb gekocht kwamen allen met een handleiding in meerdere talen. (indesit) Anders even googlen.

Daarnaast: Neem heeeel snel een cursus, zo moeilijk is het niet. (als je in 1 van die callcenter baantjes bent getuind dan bieden ze zelfs PT cursussen aan voor nop) anders ben je net als al die anderen die lid worden van het nl clubje van de ambassade, boodschappen doen via appiehein.com . tv kijken via canal+ en na 10 fucking jaar nog de taal niet spreken. (grappig hoe wij in NL altijd immigranten aanspreken dat ze de taal niet spreken, maar het zelf vertikken als we emigreren)

PS. ook Worten/Mediamarkt/RadioPopular heeft een aansluitservice. ;) voor de voglende keer.

[ Voor 3% gewijzigd door Meulugar op 29-07-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels iets meer dan 2.5 jaar. Ik ben zzp'er voor ruim 13 jaar. Mijn klanten zitten allemaal in NL, DE, BE, UK en USA. Geen enkele portugees dus. Met m'n vriendin communiceer ik gewoon engels, buiten op straat redt ik me in de regel wel. En er zijn voldoende voorzieningen op het internet om mezelf wegwijs te maken in dit land. Maar goed een handleiding van een wasmachine is niet iets wat je vaak raadpleegt ofzo.

NL'ers worden in de regel goed ontvangen hier hoor. Onze cultuur is in lijnen best gelijk met elkaar. Portugezen zijn wat anders dan Nederlanders maar de tradities hier spraken me gewoon erg aan. Het klopt dat die handleiding in meerdere talen kwam, had het ff gechecked, maar er zaten "maar" 3 transportbuisjes in die ik eruit heb gehaald.

Om niet al teveel offtopic te gaan; wonen in zuid-europa stond al langer op de whishlist. 2.5 jaar geleden de stap gemaakt en er geen grein spijt van gekregen. Tis een stuk relaxter, minder gehaast, shit is gewoon betaalbaar nog (kop koffie, 60 cent), het is een veilig land ook en de vrouwen zijn :*) In amper 3 uur tijd ben ik in NL indien gewenst. Met de lockdown de auto nog gepakt en 5600km in een week tijd gereden. Geen aanrader. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meulugar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:09:
[...]

grappig hoe wij in NL altijd immigranten aanspreken dat ze de taal niet spreken, maar het zelf vertikken als we emigreren
Mwah, n=1 much? Mijn ervaring is heel anders. Ik woon al jaren in het buitenland en ken veel Nederlanders die de taal wel leren, en ook (ik bijv) Nederlanders die dat in sommige landen niet doen omdat het plan niet is ergens voor altijd te blijven.

Het leren van een nieuwe taal wordt nog wel eens grof onderschat als activiteit naast een full time baan & leven herstructureren in een nieuw land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Dan heb je inmiddels ook je auto al ingevoerd? Jammer, als ik het mij herinner had je een RS6 toch? als je een auto langer dan 1 jaar op je naam hebt en je schrijft je in in Portugal dan betaal je geen BPM over het eerste voertuig dat je invoert.

Ik zit hier nu vanaf 2012, in de tussentijd wel 2 jaar terug geweest om financieel even orde op zaken te stellen, maar ik zit nu weer hier. Wil echt niet meer terug. Maargoed ik speel vals, ben dan wel niet 2 talig opgevoed maar wel half Portugees :P had voor ik vertrok een cursus genomen bij de volksuniversiteit en daar kwam ik aardig mee uit de voeten. Inmiddels is het aardig op orde.

In welke zone van PT zit je? Ikzelf in de provincie Leiria, als je in de buurt woont en je hebt een keer wat nodig of advies nodig kun je me een PM Sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
kabeltjekabel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:16:
Huh? De Postbode sluit je telefoonlader toch ook niet voor je aan?
Sorry, maar dat is kwatsch.

Vroegâh, schijnbaar, was het heel normaal dat een wasmachine voor je geplaatst werd, incl waterpas zetten en transportschroeven verwijderen, noemden we service.

RTFM? Misschien, in de tijd van online shopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Skyrunner schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Vroegâh, schijnbaar, was het heel normaal dat een wasmachine voor je geplaatst werd, incl waterpas zetten en transportschroeven verwijderen, noemden we service.

RTFM? Misschien, in de tijd van online shopping.
En daar betaalde je dan ook voor. Dat me denken aan de tijd dat ik nog naar de kapper ging. Nooit goed, veel geld kwijt, het regende altijd op de heen of terugweg en het duurde veel te lang. Nu doe ik m'n kapsel zelf; (bijna) altijd goed, kan altijd zonder afspraak op een tijd dat het mij uitkomt, kost mij niks en nog sneller ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:55
kabeltjekabel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:29:
[...]

En daar betaalde je dan ook voor. Dat me denken aan de tijd dat ik nog naar de kapper ging. Nooit goed, veel geld kwijt, het regende altijd op de heen of terugweg en het duurde veel te lang. Nu doe ik m'n kapsel zelf; (bijna) altijd goed, kan altijd zonder afspraak op een tijd dat het mij uitkomt, kost mij niks en nog sneller ook. :D
Ik heb vorig jaar nog een wasmachine gekocht bij de coole blauwe webshop, daar hebben ze mijn oude netjes opgehaald en de nieuwe geplaatst, waterpas gezet, e.e.a. uitgelegd en de eerste schoonmaak programma aangezet. Niks vroeger.. is tegenwoordig ook heel normaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
TimFelten schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb vorig jaar nog een wasmachine gekocht bij de coole blauwe webshop, daar hebben ze mijn oude netjes opgehaald en de nieuwe geplaatst, waterpas gezet, e.e.a. uitgelegd en de eerste schoonmaak programma aangezet. Niks vroeger.. is tegenwoordig ook heel normaal hier.
Ja, bestaat nog steeds ja, net als die kapper. Maar er zijn ook partijen die alleen doen aan pakje droppen en wegwezen. Zelf kiezen.

Hier wilden de rauwdauwers die m'n koelkast kwamen bezorgen ook de doos eraf halen. Heb ze vriendelijk gezegd dat ik dat niet besteld heb en nog ga sauzen... dus die doos blijft er lekker omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
[...]

Een knipbeurt vergelijken met de aanschaf van een wezenlijk deel van het huishouden voor (hopelijk) een jaar of 10... Ok.

Denk dat jij liever een wasmachine goed geplaatst krijgt nadat die kleine spruit ter wereld is gekomen dan dat je haar goed zit?

Serieus: witgoed, gewoon geplaatst, goed. TS geeft duidelijk aan wat er mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Skyrunner schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:56:
Denk dat jij liever een wasmachine goed geplaatst krijgt nadat die kleine spruit ter wereld is gekomen dan dat je haar goed zit?
Het laatste waar ik op zou zitten te wachten in zo'n geval is dat een paar rauwdauwers even je schilderwerk komen vernaggelen. Dus nee; dat ding plaats ik zelf.

Maar omdat die dingen altijd kapot gaan op een tijdstip dat het niet uitkomt moet je er ook gewoon twee hebben. Is ook veel makkelijker met donkere en witte was tegelijk kunnen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
@Anoniem: 58485 ea

Vele wasmachines bezorgt en aangesloten en de oplossing is inderdaad al gegeven en gevonden door de ts.
Wat ik wil toevoegen is zorg dat de machine gewoon op de ondergrond komt te staan en niet op die rubberen voetjes waar een stukje terug een post van was.
De dempers slijten dan een heel stuk sneller (onze monteur is maar al te vaak dat probleem tegen gekomen).

In de tijd dat ik nog wit/bruingoed bezorgde zaten er bij vrijwel alle machines een sleuteltje om de stelpootjes te stellen. En anders even een slag(je) losdraaien met een waterpomptang zodat je hem met de hand kan verdraaien, machine stellen en indien mogelijk/aanwezig de contramoer omhoog draaien.
Zorg dat de machine ook los staat en nergens tegenaan kan komen wanneer in werking dan maakt hij het minste lawaai en je hebt dan ook de minste slijtage. De machines worden ontworpen om vrij te kunnen werken.
[...]
En daar betaalde je dan ook voor.
Het is maar net waar je de machine aanschaft, bij ons was het service.
Net als boven plaatsen.
Zelden in de verpakking zo af kunnen leveren, soms wel zonder verpakking neer kunnen zetten omdat de klant het aansluiten zelf wilde doen maar wel van de verpakking af wilde. Meestal haalde wij dan uit voorzorg wel de transportbeveiliging uit maar dat was dan wel in overleg.

Wel altijd even het vaste praatje hoe het aansluiten en stellen moest gebeuren.
(transportbeveiliging eruit, slang handvast aansluiten en niet met een tang, kraan helemaal open draaien en dan een klein slagje terug, hoe te stellen/pootjes uitdraaien en borgen indien mogelijk etc etc)

[ Voor 31% gewijzigd door Ad de Jong op 29-07-2020 23:22 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Meulugar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
Dan heb je inmiddels ook je auto al ingevoerd? Jammer, als ik het mij herinner had je een RS6 toch? als je een auto langer dan 1 jaar op je naam hebt en je schrijft je in in Portugal dan betaal je geen BPM over het eerste voertuig dat je invoert.

Ik zit hier nu vanaf 2012, in de tussentijd wel 2 jaar terug geweest om financieel even orde op zaken te stellen, maar ik zit nu weer hier. Wil echt niet meer terug. Maargoed ik speel vals, ben dan wel niet 2 talig opgevoed maar wel half Portugees :P had voor ik vertrok een cursus genomen bij de volksuniversiteit en daar kwam ik aardig mee uit de voeten. Inmiddels is het aardig op orde.

In welke zone van PT zit je? Ikzelf in de provincie Leiria, als je in de buurt woont en je hebt een keer wat nodig of advies nodig kun je me een PM Sturen.
Nee, Portugal is echt niet interessant (nog) momenteel voor invoer auto. Dat heeft met o.a de CO2 toeslag te maken. De RS6 stond niet op mijn naam, ik wou 'm kopen. Had al meer dan de helft van de vraagprijs a 30k aanbetaald, om erachter te komen bij invoer 33k BPM te moeten gaan betalen.

2 advocaten erop gezet; of er toch niet iets bedacht kon worden. Nope. ;w Het schijnt dat het wel op de agenda ligt dat die regeling eraf gaat. En de enige oplossing was dat ding op Nederlands kenteken houden en hier rijden. Maar ook daar zaten haken en ogen aan. Ik woon in de regio Almada / Lisboa. Kijk op de zee uit hier richting Lissabon toe. Met de auto ben ik daar in amper 4 minuten, ervanuitgaande dat er niet weer een file op de brug staat :+

Fala português? :+ Sim! Portugesa complicada amig. Foddes. :+
Skyrunner schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Klopt. Maar hier is het nogal algemeen bekend dat het product geleverd wordt tot aan de voordeur. En de rest mag je zelf uitzoeken. Vindt het niet erg om m'n handen vies te maken, daar niet van.
Pagina: 1