Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee computers in één?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een computer met 2 beeldschermen ook met 2 toetsenborden en muizen uit te rusten...

I.e. :

2 monitoren
1 ps2 keyboard
1 usb keyboard
1 ps2 muis
1 usb muis

En dan op de ene monitor lekker zelf kunnen werken met X en consoles...
En op die andere dan mijn vriendin in een VMWare win9x.

Ken dit?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
Ja en nee. Je kan wel twee muis-achtigheden hebben (twee toetsenborden weet ik niet), maar je zal altijd maar 1 muiscursor houden.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Nee, vor zover ik weet zal dat niet gaan. Twee toetsenborden gaat perfect, maar dan moet die pc maar net weten welke signaal naar welk programma moet, en op welk scherm...ik vrees dus dat dat niet gaat werken.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
volgens mij is het wel mogelijk om met meerdere personen tegelijk op 1 pc te werken, al weet ik niet hoe.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

er bestaan wel muizen, (zijn heel duur, F250 per stuk) en als je er dan 2 van aansluit en de software installt dat je dan 2 pijltjes op je scherm hebt

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ja, dit kan volgens mij wel.

installeer 2 X servers, aan elke wijs je een van de grafische kaarten, muizen en toetsenborden toe.
pak 1 normaak keyboard en 1 usb
1 ps/2 en een seriele muis, of 1 ps/2 en een usb of een serieel en een usb.
gewoon 2 grafische kaarten (je kan in je XF86Config evt. aangeven welke kaart ie moet starten als je 2 dezelfde hebt (pci id opgeven))

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 06:45

Valium

- rustig maar -

Het is niet helemaal waar dat dat, kan. Want een standaardinstallatie laat zoiets niet toe. Wat je moet doen is een gehackte versie van X installeren die geen corepointer aanroept ofzoiets. Je mag als 2e set ook alleen maar een USB-versie gebruiken. Niet de PS/2 versie. Die set kan dan als 2e X gestart worden met daarin VMware. Als je een beetje rondzoekt op Internet, dan vind je wel een howto....ik heb erover gelezen...ongeveer 4 maandjes geleden.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• deadinspace
  • Laatst online: 15:25

deadinspace

The what goes where now?

Volgensmij kan dit wel.
Dan zou je 2 XF86Config's moeten maken, 1 met daarin de 1e videokaart, de ps/2 muis, en het ps/2 tobo. Die start je dan met 'X -xf86config <configfile> :0'. Dan zou je in de 2 config de 2e videokaart en de USB devices moeten gebruiken, en dan een 2e X server starten met 'X -xf86config <configfile2> :1'Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou dit toch eens proberen.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Hehe, dat was zoeken...
Een hap uit het verhaal op de website
* Keyboard support - Multiple mouses on X are already a reality as we may specify the "device" option for each one. Unfortunately, the keyboard driver is still deeply rooted at XFree86 core, it's not a separated module and access console I/O functions to read the scancodes. Each XFree86 instance would have their keyboard access halted by VT switching. Besides, Linux is still lacking support for multiple keyboards in a well defined way. Let's wait for 2.5.x tree to see what will be done...

My hack is surely not the best one, I know thousands of things that could be better implemented in XFree86 and Linux Kernel to support true dual-head (and dual-input) in a clean way. But it works for me. Don't blame me if you spend your money and time buying videocards, monitors, keyboards, mouses and it doesn't work. You've been warned.
Dus ZOALS IK AL ZEI moet je een gehackte versie hebben om meerdere keyboards te gebruiken. Maar probeer het eens en vertel ons je ervaringen. >:)

http://librenix.com/?inode=693

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• deadinspace
  • Laatst online: 15:25

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 08 augustus 2001 23:06 schreef Valium het volgende:
Dus ZOALS IK AL ZEI moet je een gehackte versie hebben om meerdere keyboards te gebruiken.
-doe maar rustig- ;)

• Valium

Valium

- rustig maar -

adem in, adem uit, adem in, adem uit.
* Valium komt al weer bij...de rode kleur in zijn nek neemt af. En verplaatst zich naar zijn neus. :+

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Owkee, klinkt leuk... Ehm... Dat wordt weer kloten... Fijn :-)

Doe ik al sinds ik Linux ken... Windows elke maand opnieuw is "normaal", maar ook linux houd het bij mij nooit lang uit :-P
Pagina: 1