Games voelen soepel op 60 fps op 1 na.....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:41
Beste tweakers,

Dit gaat vast raar overkomen als pro pc gamers hier maar ik kom van console af en ben zwaar autistisch haha

Mijn game pc die ik zins kort heb (Ryzen 3700X, RTX 2070 Super, 16gb ddr4, 1440p) heb ik zo ingesteld dat al mijn games Max 60fps draaien. Waarom hoor ik alle framerate geile mensen denken je setup kan beter! Klopt maaar......

Ik kom van console en wou van 30fps af 60fps ben ik tevreden mee. Mijn probleem is en daarom wou ik eigenlijk niet naar pc 😂 Is dat ik niet minder accepteer, ofwel ik zou en moet de games die ik speel op maximale settings willen spelen met alle toeters en bellen met de meeste games is dat geen probleem maar met RayTracing aan in Modern Warfare zakt het allemaal wel wat in. Hoe dan ook, ik wil niet steeds moeten wennen aan verschillende frame rates in verschillende games liever 1 stabiel getal. En nogmaals 60fps vind ik meer dan prima voor nu want als ik naar hoge fps ga zoeken dan wil ik een nieuwe gpu gaan kopen en dan houd het nooit op want er is dan geen einde. Ook gezien de toekomst vind ik het wel fijn een target te hebben die ik met alles games gewoon met gemak haal. Bijkomend voordeel minder warmte minder herrie omdat de kaart niet altijd maximaal benut wordt. Nou bij deze mijn redenatie van 60fps instellen.... ik vermoed dat iedereen dat stom vind maar goed heb het maar even uitgelegd 😂

En ja ga straks gewoon een nieuwe RTX kopen in september of ergens erna en dan stel ik mijn doel misschien wat omhoog maar modern warfare met ray tracing zit rond de 80fps gemiddeld dus met nieuwe toekomstige games zal dat nog wel wat zakken vandaar dat ik nu even 60fps voor het gemak aanhoud daar wil ik ten alle tijden gewoon stabiel op zitten.

Nu de vraag, Forza Horizon 4 Forza Motorsport 7 en Destiny 2 voelen allemaal lekker soepel aan maar Modern Warfare op 1 of andere manier niet. En ik bedoel hier niet mee stotteren of zo het is gewoon stabiel maar het lijkt geen 60fps in mijn beeld. Kan het niet zo goed uitleggen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan licht? Destiny 2 is ook snel dus dat zal het niet zijn. Wellicht een game engine ding? Of allicht iets in de Nvidia instelling scherm wat anders moet speciaal voor Modern Warfare?

Dacht dat ik teveel gewend was aan 100fps maar heb toch het idee dat dat het niet helemaal is want dat zou dan gaan wennen weer en zoals ik zei de andere games voelen wel gewoon goed aan. Als ik vroeger van 60 naar 30 ging zo voelt het nu een beetje maar dan alleen bij Modern Warfare dus vandaar dit lange verhaal.....

Ik ben geen pro elite gamer en hoef geen 144fps te halen wil gewoon mooie en soepele plaatjes op mijn zinloze in dit geval 144hz scherm en stabiel mijn spelletjes spelen zonder de console frame drops die ik altijd had en in die zin is het project al helemaal geslaagd op een driver issue af en toe na maar dat hoort erbij.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt als je de moeite genomen hebt om het te lezen en wellicht op te reageren! Ben ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die zo denken als ik 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 996723

Als je geen G-sync monitor hebt kan 60fps op een 144hz monitor er erg vervelend uitzien.
Je zou eens kunnen proberen om je spellen op 72fps te begrenzen, precies de helft van je 144hz monitor.

Als je wel g-sync hebt is het wellicht de moeite om te kijken of het spel toevallig in "windowed" mode loopt, bij de standaard instellingen werkt g-sync namelijk alleen bij full screen weergave.

Edit: Ben het overigens helemaal eens met de reactie hieronder: Raytracing gewoon uit laten in de meeste games, maar zeker in Modern Warfare, waar het verschil niet of nauwelijks te zien is en soms wel 30fps kan kosten op een 2080 super.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 28-07-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:58

nelizmastr

Goed wies kapot

De RTX2070S gaat op 1440p geen RTX titels op maximale settings draaien met RTX voluit met 60fps. Zelfs een 2080Ti lukt dat niet altijd, RTX uit, dan kan je jaren vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 28-07-2020 07:29 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Wat is dat voor onzin? Ik draai modern warfare alles Max settings en RTX gewoon op 75/80 fps soms hoger bij kleinere maps. En jaren hoeft niet , ga de 3000 serie gewoon halen als verschil groot genoeg is.

Over de monitor.

Het is een gsync, en vergeet niet alle spellen voelen goed behalve modern warfare. Wat ik me wel bedenk, in modern warfare staat monitor op 144 wellicht moet die op 60?

[ Voor 11% gewijzigd door JWFpeters op 28-07-2020 08:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Ga je ons nu vertellen hoe het moet? Die toon zou ik weglaten, anders krijg je van niemand meer reactie.
Ik draai modern warfare alles Max settings en RTX gewoon op 75/80 fps soms hoger bij kleinere maps. En jaren hoeft niet , ga de 3000 serie gewoon halen als verschil groot genoeg is.
Niemand zegt dat je jaren zonder Raytracing MOET doen. Iemand zei alleen dat je dan in ieder geval jaren mee KAN met je videokaart. Reden is dat Raytracing op huidige 2xxx serie kaarten achteraf gewoon nogal zwaar is en in de meeste gevallen teveel fps kost.

Op de pc kun je bij vrijwel alle games via spelinstellingen en driver-instelligen elk spel onder de 30 fps krijgen of zelfs 10 fps krijgen.
Supersampling en anti-aliasing.
De pc geeft je als gebruiker zoveel meer mogelijkheden. Dat is het voordeel ten opzichte van consoles, maar betekent dat je bepaalde grenzen moet hebben voor instelligen.
Zo zitten er in GTA5, RDR2 en ARMA3 instellingen die bedoeld zijn voor toekomstige hardware. Op moment van verkoop kan de beste gpu-kaart gewoon nog niet met die instellingen boven de 30 of 60 fps komen.
Heeft niks met autisme te maken verder. Zelfde idee als dat je op een fiets of in een auto ook niet constant vol gas kan gaan. Bij jou moet even de knop om dat het helemaal niet erg is om eens een instelling of twee lager of uit te zetten.
Heb je ingame aliasing ook standaard op 8x? Kost enorm veel fps en geeft vrijwel geen beeldverbetering op moderne resoluties. Basiskennis waarmee je op de pc een spel echt goed kan instellen en dus niet de standaard houding dat alles max moet.
Over de monitor.

Het is een gsync, en vergeet niet alle spellen voelen goed behalve modern warfare. Wat ik me wel bedenk, in modern warfare staat monitor op 144 wellicht moet die op 60?
GSync werkt soms niet soepel. Ik snap verder totaal niet waarom je alles op 60 Hz wil beperken als je Gsync hebt. Het is juist de bedoeling dat Gsync op een wisselend aantal fps draait en daarbij dicht bij de max.
Gsync werkt goed als je:
Fullscreen mode draait.
Fps-cap een paar fps onder de max (bv. 140 op een 144 Hz scherm).
Vsync moet aan staan.

Enige reden om van rond de 120 fps te begrenzen naar 60 fps is om stroomverbruik (en warmte) te beperken.

Je kunt op een scherm als het goed is ergens zien of Gsync aan is in een spel. Dat kun je even controleren voor je verder gaat. Voor de rest is er op internet genoeg te vinden over de werking van Gsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:54
Je kan natuurlijk ook even kijken hoeveel FPS je daadwerkelijk haalt in MW1.
Meten is weten.
Geen idee of MW1 een ingebouwde FPS counter heeft, anders even iets als FRAPS installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ik vertel niemand hoe iets moet ik heb MIJN situatie verteld. Dat mensen dat raar of stom vinden had ik al voorspelt daarom heb ik een verhaal geschreven van 2000 woorden. En het heeft niks met mijn toon te maken er wordt gezegd dat de 2070 Super het niet zou kunnen en in mijn situatie kan het wel met dit specifieke spel dus dan moet niet iemand zeggen dat het niet kan want ik zie het voor mn neus op het scherm dat het wel kan bij DIT spel. Daarom zei ik dat ;) Ik kom dan misschien als een noob over maar ben niet helemaal van gister.......

In mijn situatie werkt het spel prima met Raytracing op dit moment daarom noemde ik het onzin, Modern Warfare alles op zn hoogst en MAX settings met raytracing aan op 1440p draait prima op mijn pc dat andere games dat misschien niet kunnen zou kunnen maar daar had ik het nu even niet over. Ik speel geen 100den games maar vaak maar een klein aantal zoals ik al zei ben geen pro gamer.....

Mijn punt/probleem is waar niet op ingegaan wordt:

Destiny , Forza Motorsport 7 en Horizon 4 voelen soepel en zien er soepel uit op 60fps

Modern Warfare niet dat was nu het punt. Het stotterd niet het loopt allemaal prima en gsync werkt ook prima daar ging het allemaal niet om. Het voelt niet zoals de andere spellen.

@Arjant2

Met alles op max en aan gemiddeld zon 80 fps zou ik zeggen soms er 10 boven en soms richting de 70.

Naar mijn mening (wat het getal ook zou zijn) kan je beter iets vast zetten dan variabel maar goed dat kan mijn ouderwetse denken zijn. Neemt niet weg dat voor nu 60fps voor mij een sweetspot als minimum is op 1440p voor nu en als spellen het niet meer halen op de 2070 Super, in de toekomst.

Maar goed had dit topic niet gemaakt om een welles nietus spelletje te gaan spelen het idee was 1 een leuke discussie met een andere visie dan de meeste pc gamers en het is niet en was niet als persoonlijk bedoeld verder. Dat meer fps beter is is geen discussie dat heb ik zelf inmiddels wel ervaren. ;) Dat is het punt dus ook niet.

EDIT:

Met Vsync aan lijk het beter, is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 20:13
De ene ray-tracing setting in een game is de ander niet, in games als Modern Warfare en Shadow of the Tomb Raider is RT best licht (want minder uitgebreid), maar dan pak je een game met volledige RT zoals Control en dan merk je pas hoe zwaar het wel niet is.

RT is net als de eerste Crysis, het is z'n tijd vooruit tegenover de beschikbare hardware op dat moment

Betreffende de soepelheid, kan aan de game zelf liggen (het zou niet de eerste game zijn met dit soort issues) want een kennis had diezelfde probleem als jij en heeft de settings naar beneden geknald (en RT uit) om locked 120fps (hij heeft een 120hz scherm) te halen.

*RT = Ray Tracing

Echter de vraag is meer of jouw scherm meer dan 60hz is, zo ja dan helpt de bovenstaande zo niet dan lock je op 60fps omdat je toch niet meer dan dat kunt zien op een 60hz scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 28-07-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18
Als ik jou was zou ik dat 60fps verhaal gewoon loslaten. Je hebt een G-Sync monitor, je wilt op hoge kwaliteit spelen, juist dan heb je er veel meer aan om g-sync aan te zetten en de FPS cap eraf te halen.

Spellen zullen er veel soepeler uit gaan zien....en dat is juist wat jij wilt? Het gaat hier ook niet om zaken als "max fps" halen, maar om ervoor te zorgen dat je FPS overeenkomt met de verversingssnelheid van je monitor. En dat zorgt dan juist weer voor een vloeiende/soepele weergave.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
JWFpeters schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:06:
Met Vsync aan lijk het beter, is dat logisch?
Ja, want gsync werkt alleen als vsync aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 13:25

ZakjePatatje

Met mayonaise

Playa del C. schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Ja, want gsync werkt alleen als vsync aan staat.
Gsync werkt prima zonder vsync zolang je onder de max refresh rate van de monitor blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door ZakjePatatje op 28-07-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Bedankt voor de antwoorden zover,

Het lijkt nu allemaal goed te werken meer fps wellicht wel een keer maar vind de 2070 Super te zwak om te doen wat ik wil.

Vsync aan lijkt het op te lossen in Modern Warfare dus dat is mooi, rest van games waren al geen probleem.

Heb een LG 144HZ G-Sync trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:37
Ik snap sowieso al niet hoe je zelf zegt dat je je fps hebt vast gezet op 60, maar toch 80 fps zegt te halen in cod ?

Als je je fps vast zet, komt het niet hoger.

Zoals al eerder gezegd, gebruik Gsync eens waar het voor bedoeld is. Dus cap hem op 140, en genieten maar. Of het dan 60 is of 110, Gsync maakt het vloeiend. Die 2070S is meer dan prima.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Omdat ik niet van gister ben zoals ik al zei haha ;) heb dat natuurlijk allemaal gewoon bekeken en geprobeerd 👍 probleem is/was ook niet dat het niet vloeiend was.

Probleem is/was dat modern warfare vergeleken met andere games minder vloeiend leek op 60 fps dan de andere games op 60 fps. En nogmaals dit gaat niet om stotteringen etc die niet gladgestreken worden. Fps is gewoon vast en stabiel.

Het voordeel van locked 60 fps is uiteindelijk ook minder warmte minder lawaai en naar mijn idee is de ervaring er niet minder om. Ja zie zeker verschil maar vind het niet zalig makend. Maar ga na een week 60 fps weer eens unlocked proberen wellicht zie ik het dan weer anders 😂

Begrijp wel dat ik een eenzaam persoon ben die zo denkt niet geheel onverwachts natuurlijk 🤣

Trouwens Forza Motorsport 7 houd niet van hoge frame rates die gaat dan stotteren en dat heeft dan weer met het spel te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door JWFpeters op 28-07-2020 16:35 ]

Pagina: 1