Beste Tweakers,
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een game pc gekocht en nu is de processor en het ram geheugen echt wel toe aan een upgrade dus vandaag deze vraag
Destijds was de set-up als volgt:
Behuizing
NZXT S340 zwart/rood
Processor
AMD A10 7870K @ 4ghz
Moederbord
asus A88XM-A met usb 3.0.
Geheugen
4 keer HPE 9010208
Voeding
Cooler Master MWE 450 White 230V - V
Opslag #1
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Videokaart
MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Koeling
stock amd koeling
Voor de upgrades had ik het volgende in gedachten:
Geheugen
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Opslag #2
Seagate ST2000DM008, 2TB
Cpu
AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
moederbord
MSI B450M PRO-VDH Max
cpu koeling
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Redenering voor de keuzes is als volgt:
Ik game graag, en merkte dat de nieuwste games niet echt soepel meer liepen.
1. de 4x4GB RAM is erg outdated en traag en voor het gamen merkte ik dat iets snellen zou waarderen
2. Mijn SSD van 250GB is bijna vol. dus wil ik er nog een hdd bij doen voor alle games
3. en de cpu laat soms dingen wat traag in ik merk gewoon dat ik wat meer reken kracht nodig heb en hoop dat met deze cpu te bereiken.
4. nu krijgt mijn cpu soms temparaturen van 80 graden en hoop dat met de hyper 212 black editon fors te verlagen
Mijn vraag:
Is dit een slimme en een goede keus ook op de toekomst gericht? en zo niet wat is dan nog handig om aan te passen?
Vervolg vraag:
Ik heb natuurlijk al een klein beetje research gedaan om deze upgrades bij elkaar te vinden en met mijn beperkte kennis van zaken denk ik dat dit allemaal goed samen moet kunnen werken. is dat ook zo?
Alvast heel erg bedankt voor iedere reactie die hierop volgt en excuses als ik dit bericht ergens anders had moeten plaatsen.
Groeten,
Nathan de Jong
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een game pc gekocht en nu is de processor en het ram geheugen echt wel toe aan een upgrade dus vandaag deze vraag
Destijds was de set-up als volgt:
Behuizing
NZXT S340 zwart/rood
Processor
AMD A10 7870K @ 4ghz
Moederbord
asus A88XM-A met usb 3.0.
Geheugen
4 keer HPE 9010208
Voeding
Cooler Master MWE 450 White 230V - V
Opslag #1
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Videokaart
MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Koeling
stock amd koeling
Voor de upgrades had ik het volgende in gedachten:
Geheugen
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Opslag #2
Seagate ST2000DM008, 2TB
Cpu
AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
moederbord
MSI B450M PRO-VDH Max
cpu koeling
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Redenering voor de keuzes is als volgt:
Ik game graag, en merkte dat de nieuwste games niet echt soepel meer liepen.
1. de 4x4GB RAM is erg outdated en traag en voor het gamen merkte ik dat iets snellen zou waarderen
2. Mijn SSD van 250GB is bijna vol. dus wil ik er nog een hdd bij doen voor alle games
3. en de cpu laat soms dingen wat traag in ik merk gewoon dat ik wat meer reken kracht nodig heb en hoop dat met deze cpu te bereiken.
4. nu krijgt mijn cpu soms temparaturen van 80 graden en hoop dat met de hyper 212 black editon fors te verlagen
Mijn vraag:
Is dit een slimme en een goede keus ook op de toekomst gericht? en zo niet wat is dan nog handig om aan te passen?
Vervolg vraag:
Ik heb natuurlijk al een klein beetje research gedaan om deze upgrades bij elkaar te vinden en met mijn beperkte kennis van zaken denk ik dat dit allemaal goed samen moet kunnen werken. is dat ook zo?
Alvast heel erg bedankt voor iedere reactie die hierop volgt en excuses als ik dit bericht ergens anders had moeten plaatsen.
Groeten,
Nathan de Jong
N. Jong, de