KEF KHT2005.3 set gebruiken als pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryferry
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 18:47
Hoi Tweakers,

Vraagje: na mijn verhuizing wil ik eigenlijk in de woonkamer niet meer gaan hannesen met bedrade surround speakers, daar de indeling dit eigenlijk onmogelijk maakt om de boel netjes weg te werken.

Maar ergens vind ik het wel zonde om zo'n lekker setje weg te doen, dus overweeg nu om (een deel van) de set te gebruiken voor mijn pc in mijn redelijk kleine werkkamer.

Paar twijfels die ik hierover heb:

-Is dit een goed idee of kan ik beter af zijn met een setje studio-monitors van max. zo'n 200 euro?

-De bijbehorende subwoofer is flink en derhalve lastig op een logische locatie te plaatsen. Wanneer je een woofer achter je in een hoek zou hebben, is dat dan nog te doen?

-En wie weet een kleine, maar goede versterker die ik ertussen zou kunnen zetten? En is er nog meer nodig om dit fatsoenlijk te laten werken op een PC? (losse geluidskaart bijv.)

Ik doe overigens weinig werk waarvoor geluid erg belangrijk is, maar voor muziek en games wil ik wel gewoon wat goeds.

Hier een indicatie hoe de werkkamer eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tx9hXvt.jpg
(die grote box rechts van het bureau is de "bounding-box" van mijn enorme PC kast :'))

Tips en alternatieve ideeën zijn altijd welkom :)

Fijne avond!

[ Voor 17% gewijzigd door veryferry op 28-07-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Heb deze idd bij de computer staan met een Philips versterker uit de 600-serie (jaren 90) ervoor. Dit klinkt echt heel volwassen. Voldoende bas, de speakers zijn stijlvol en precies klein genoeg om niet teveel op te vallen. De overige 3 staan in de woonkamer, mocht je er nog eentje kwijt willen...., mijn centerspeaker begint te slijten en wil ik vervangen. Dat is wel een nadeel aan die UniQ, ze slijten wel en klinken dan rasperig

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryferry
technopeuter schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:56:
Heb deze idd bij de computer staan met een Philips versterker uit de 600-serie (jaren 90) ervoor. Dit klinkt echt heel volwassen. Voldoende bas, de speakers zijn stijlvol en precies klein genoeg om niet teveel op te vallen. De overige 3 staan in de woonkamer, mocht je er nog eentje kwijt willen...., mijn centerspeaker begint te slijten en wil ik vervangen. Dat is wel een nadeel aan die UniQ, ze slijten wel en klinken dan rasperig
Dat kan ik natuurlijk ook nog doen, deels in de woonkamer en deels in mn werkkamer.
Maar waar zet ik dan m'n woofer neer :P (of moet er nog een tweede woofer bijkopen).

Hoe klinken ze zonder woofer? Nog steeds voldoende bas?
Ik kan ze nu niet testen daar mijn computer even op een tijdelijk adres staat en mijn speakers in het nieuwe huis ergens in een doos liggen, vandaar.

Mocht ik straks de centerspeaker overbodig vinden, dan kom ik bij je terug.

Wat betreft de versterker: da's gewoon nog zo'n groot ding dan, neem ik aan?
Ik zoek echt een subtiel klein (liefst zwart) dingetje waar ik een koptelefoon op aan kan sluiten en die een volumeknop heeft en verder weinig toeters en bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door veryferry op 28-07-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

ik heb ze staan zonder de sub, klinkt prima. tuurlijk mis je iets maar dat is minimaal

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk eens naar digitale (class D) versterkertjes, zoals van SMSL.
Ik gebruik in een vergelijkbare setup een Q5 aan een optische kabel, met B&W LM1's. Heel fatsoenlijk geluid.

(Dat ding is wel een stuk duurder geworden bij Ali, maar er zijn voldoende alternatieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryferry
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:10:
Kijk eens naar digitale (class D) versterkertjes, zoals van SMSL.
Ik gebruik in een vergelijkbare setup een Q5 aan een optische kabel, met B&W LM1's. Heel fatsoenlijk geluid.

(Dat ding is wel een stuk duurder geworden bij Ali, maar er zijn voldoende alternatieven)
Heb ik inderdaad gedaan. Ben o.a. op deze uitgekomen. Grotendeels vanwege het blauwe lampje omdat al mijn verdere verlichting ook blauw is :')
link

Maar ik weet dermate weinig van watt en ohm etc haha, dat ik me moeilijk voor kan stellen dat iets van <50 eu echt kwaliteit kan bieden. Maar goed, dat baseer ik dus eigenlijk op niks :/
En bij voorkeur zou ik ook eigenlijk nog wel een draaiknop voor bass en treble willen.

[ Voor 31% gewijzigd door veryferry op 06-08-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryferry
Ik heb hem toch gewoon besteld. We zien wel. Voor dat geld wil ik het gokje wel wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Groot gelijk.
Als je toonregeling wilt in een Class-D versterker kom je meteen in een heel andere prijsklasse.
Pagina: 1