Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manfromzaandam
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-05-2024
Mijn zoon heeft een PS4 en een Speed Link Trailblazer racestuur voor racespelletjes.
Zijn headset is verbonden met de PS4 console omdat stuur geen rechtstreekse ingang heeft (ik kon hem tenminste niet vinden).
Hij hoort wel zijn tegenspelers maar kan zelf zijn microfoon niet gebruiken. Hij beweert dat de headset in het verleden wel correct werkte, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
De headset al eens opnieuw getest zonder het stuur? De kans is klein maar kan in die tijd stuk zijn gegaan.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manfromzaandam
ja zonder gebruik stuur doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Al eens in de PS4 settings gekeken? Mogelijk gaat daar iets fout. Bijvoorbeeld de PS4 denkt dat er een microfoon in het stuur zit, wat uiteraard niet zo is, en moet je handmatig de microfoon instelling veranderen naar dat van de headset.

Iets anders wat je kan proberen is:
- Stuur en headset uittrekken (+PS4 herstarten om helemaal zeker te zijn dat je van 0 begint)
- Headset insteken en testen of alles werkt
- Indien ja, stuur insteken
- Kijken of het werkt, indien ja: joepie. Indien nee, controleer de instellingen zoals hierboven beschreven.

Ik heb geen ervaring met dit probleem, of gelijkaardig. Ik ben zelf ook maar even aan het nadenken en opsommen welke zaken ik zou testen als onderdeel van het troubleshooten. Daarnaast je probleem ook even Googlen uiteraard. 'Speedlink Trailblazer no microphone', iets in die trend. Indien je Engels goed genoeg is, altijd in het Engels zoeken op Google voor betere resultaten.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manfromzaandam
er staat niks over dit probleem op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

En als je eens contact opneemt met je tegenspelers, wellicht dat zij je verder kunnen helpen, dan kun je zo weer verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
Moet je niet de headset ook met de PS4 controller verbinden ipv met de console zelf? Normaal gesproken verbind je headsets e.d. aan de controller en niet aan de console. De console heeft waarschijnlijk ook geen microfoon ingang maar alleen audio-out.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:19
Grim schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:56:
Al eens in de PS4 settings gekeken? Mogelijk gaat daar iets fout. Bijvoorbeeld de PS4 denkt dat er een microfoon in het stuur zit, wat uiteraard niet zo is, en moet je handmatig de microfoon instelling veranderen naar dat van de headset.
Dit dus. Als je aangeeft dat het wel werkt zonder stuur, is de kans groot dat de PS4 iets verwacht van de USB device.
Welke opties krijg je als microfoon input?
Ozzie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:08:
Moet je niet de headset ook met de PS4 controller verbinden ipv met de console zelf? Normaal gesproken verbind je headsets e.d. aan de controller en niet aan de console. De console heeft waarschijnlijk ook geen microfoon ingang maar alleen audio-out.
Ik denk dat hij een USB headset heeft, die moet dus wel in de console.

[ Voor 29% gewijzigd door Christoxz op 28-07-2020 09:32 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-03 14:17
Mijn zoon heeft ook geluidsproblemen met de Speedlink trailblazer. Hij heeft een headset met microfoon met 3.5 jack die hij normaal aansluit op de controller van de playstation 4.
Dan werkt het.

Nu moet de Speedlink trailblazer ook worden aangesloten op de controller middels een micro-usb.
Als hij dat doet heeft hij echter geen geluid meer op zijn headset. De headset zit dan nog steeds aangesloten op de controller.

Hij heeft de PS4 en het stuurtje net, dus we zijn er nog niet zo erg mee bekend. De gebruiksaanwijzing van het stuurtje is echter nogal simpel, dus we kunnen niet zoveel verkeerd doen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Taan op 30-01-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-03 14:17
Ik heb een berichtje gestuurd naar Speedlink en vanmorgen al een reactie gehad. (netjes!)
"Helaas is geluid via de controller niet mogelijk terwijl het stuur is gekoppeld."

Dat wordt dus op een andere manier geluid krijgen, of een ander stuur.

Ik neig ernaar om de trailblazer terug te sturen en een thrustmaster te kopen.
Pagina: 1