Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André M.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo, ik was mij aan het oriënteren betreffende Tado. Nu kwam ik op YouTube een filmpje, YouTube: tado Smart Radiator Thermostat Starter Kit Review | Henry Reviews
tegen waarbij de thermostatische radiatorkraan onderaan, maar ook rechtopstaand gemonteerd is. Wat is het verschil tussen de kraan onder of boven te plaatsen?
Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het hangt van de mogelijkheden af die de installateur heeft achtergelaten voor je. In het aangehaalde filmpje zie je maar één leiding, in mijn ogen de retourleiding. Hoe je de kraan monteert hangt van de stroomrichting af vermoed ik, dat zal vast op de koppeling staan door middel van een pijl. Die is belangrijk, of je de kraan daarvoor rechtopstaand of liggend moet monteren maakt niet zo veel uit, zo lang de thermostaat z'n werk maar kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
In heel veel landen (zoals Engeland in het filmpje, maar ook Denemarken/Zweden) worden zowel aanvoer als retour onderaan aangesloten. Dus deze kraan zit wel degelijk in de aanvoerleiding.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...