Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opladen via USB-C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 19:45
Ik wil onderstaande laptop aanschaffen voor mijn dochter haar opleiding aan de MBO.

https://www.mediamarkt.nl...6g-512g-grey-1660679.html

Just to be sure.....Nu staat hier dat deze opgeladen kan worden via de USB-C poort.

Dus een goede power bank aanschaffen volstaat boven de netadapter ten tijde van mobiliteit, of denk ik nu te simpel :?

Beste antwoord (via Crawl NL op 27-07-2020 20:16)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er zijn powerbanks die dat doen, maar niet gewoon de powerbank die je voor je telefoon gebruikt.
Check eens hoeveel Volt :)

Een laptop doet 65W (minimaal) via USB-C en dat levert een normale powerbank niet.
Maar Dell en anderen hebben powerbanks geschikt voor laptops.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hann1BaL

Hann1BaL

Er zijn powerbanks die dat doen, maar niet gewoon de powerbank die je voor je telefoon gebruikt.
Check eens hoeveel Volt :)

Een laptop doet 65W (minimaal) via USB-C en dat levert een normale powerbank niet.
Maar Dell en anderen hebben powerbanks geschikt voor laptops.

• Crawl NL
Oke, het kan dus. Op zoek naar de juiste power bank dus. Bedankt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Crawl NL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:16:
Correct en dat bestond al voor zeer veel laptops voordat USB-C redelijk standaard werd. Ik zou zeker USB-C zeker aanbevelen omdat dit je gewoon meer opties geeft.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 15:24
Crawl NL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:16:
Gevonden 😊

https://accessorysmartfind.lenovo.com/#/products/40AL140CWW

Deze is geschikt voor je ideapad 5

• Crawl NL
Laptop is inmiddels aangeschaft. Mooie stevige behuizing. Dochterlief kan hier wel een paar jaar mee vooruit.

Een Lenovo power bank erbij zou wel mooi zijn maar ik had zelf deze inmiddels gevonden.

https://www.bol.com/nl/p/...-x-meer/9200000088536681/

Ik heb nog even de tijd dus ik ga nog even door twijfelen ;)

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Verwijderd

De Xiaomi Power Bank 3 Pro levert 45w en kan je laptop ook opladen. Gebruik hem zelf ook, 20.000mAh en niet duur :)

• Crawl NL
Hmmm.....nog goedkoper. Krijg dadelijk nog keuzestress ;-) Bedankt.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:04
@Crawl NL let even op: de poweroak die je linkte is voornamelijk voor smartphones. Hij kan tot maximaal 5V x 3 A leveren (dat maakt 15Watt, de 87 Watt is hoeveel hij kan leveren als je alle poorten gebruikt). Normale laptops zitten op Max 45 W (20V/2,25A).
https://poweroak.eu/nl/al...erbank-8719324080316.html

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 03-08-2020 12:00 ]

• Cinemaskoop
Die van lenovo staat bij dat ie ook round tip ondersteunt.. dan heb je de USB-C poort vrij voor andere toepassingen.

• Crawl NL
Ben er niet zo in thuis blijkt wel. Maar wat fijn dat er meegedacht wordt waarvoor nogmaals dank. Die poweroak valt dus af. Blijft over die van Lenovo of die van Xiaomi.

Met round tip ondersteuning bedoelt men ‘de reguliere netaansluiting’ neem ik aan. Deze zit dus niet op deze laptop. Opladen kan alleen via die USB-C poort.

• Cinemaskoop
Crawl NL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:23:
Ben er niet zo in thuis blijkt wel. Maar wat fijn dat er meegedacht wordt waarvoor nogmaals dank. Die poweroak valt dus af. Blijft over die van Lenovo of die van Xiaomi.

Met round tip ondersteuning bedoelt men ‘de reguliere netaansluiting’ neem ik aan. Deze zit dus niet op deze laptop. Opladen kan alleen via die USB-C poort.
Ah dacht dat je een 15 inch had gekocht.. op de 14inch metalen zit ie idd niet op.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:19

psy

Belangrijke aanvulling, het gaat hier dus over een USB-C met PD (Power Delivery). Dat PD is belangrijk.
Dat is ook weer in meer Wattages te krijgen (van belang bij bijvoorbeeld stekkerladers en autoladers). Hoe meer hoe beter.
Je kan een laptop opladen met usb-c pd met slechts 18 watt maar het zal zeer langzaam gaan. Beter is wat meer, maar de aangegeven 65 watt is niet echt nodig.

De aangegeven powerbank van Xiaomi heb ik trouwens ook, ik kan daar ook prima mijn laptop mee opladen (Thinkpad t470 en Thinkpad t590).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1